فرهنگ ناملموس در نوروزگاه ها متجلی شد


فرهنگ ناملموس در نوروزگاه ها متجلی شد

اصفهان- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: فرهنگ ناملموس هر منطقه در نوروزگاه ها متجلی و زمینه تقویت آن فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، محسن یارمحمدیان روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نوروزگاه روستای تاریخی جاجا از توابع تیران و کرون افزود: در چند سال گذشته با توجه به ثبت جهانی 'رویداد فرهنگی نوروز ایرانی' 'نوروزگاه' در ایام نوروز در مناطق مختلف استان راه اندازی شد که این حرکت به جذب گردشگر و معرفی آداب و رسوم هر منطقه کمک کرده است.
وی بیان کرد: امسال بیش از 20 نوروزگاه در شهرستان های استان اصفهان راه اندازی شد که ظرفیت های فرهنگی، آداب و رسوم، غذاهای سنتی و صنایع دستی عرضه شده و زمینه معرفی هر چه بیشتر آن منطقه را فراهم کرده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: جاذبه های متنوع تاریخی، گردشگری و فرهنگی در استان وجود دارد که همه آن ها در شهر اصفهان نیست و در شهرستان ها توزیع شد که با هدایت و راهنمایی مسافران به بخش های مختلف، این قابلیت ها معرفی شود.
وی با اشاره به این که در گذشته فقط 30 درصد از گردشگران به شهرستان ها سفر می کردند، تصریح کرد: در نوروز امسال بیش از 50 درصد جمعیت گردشگران اصفهان به شهر و روستاهای استان سفر کردند و توزیع مسافر به خوبی انجام شد و البته باید این سهم به 70 درصد برسد.
یارمحمدیان توجه مسئولان شهرستانی به جذب مسافر و تقویت گردشگری را مهم برشمرد و بیان کرد: مسئولان محلی توجه ویژه ای به حوزه گردشگری دارند و این موضوع به رونق اقتصادی و تقویت زمینه های اشتغال و فعالیت اقتصادی کمک می کند.
وی یادآورشد: نوروز و حرکت مسافران به هر بخش رونق اقتصادی و اشتغال در این حوزه را به همراه دارد که باید از این فرصت بیشترین استفاده را ببریم.
وی اضافه کرد: 2 هزار و 500 رویداد فرهنگی نوروز امسال در شهرستان های استان متناسب با ظرفیت های هر منطقه اجرا شد.
اقامت گردشگران و مسافران نوروزی در تعطیلات نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است. در ایام نوروز سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار مسافر به استان اصفهان سفر کردند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار مورد آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد، 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد.
7131/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی