لغو هزینه روادید سفر از عراق به ایران به شرط عمل متقابل از سوی دولت عراق


لغو هزینه روادید سفر از عراق به ایران به شرط عمل متقابل از سوی دولت عراق

شفقنا- هیات وزیران با تصویب مصوبه ای، وزارت امور خارجه را مجاز کرد که اتباع عراقی را در سفر به ایران از پرداخت هزینه های روادید به شرط عمل متقابل کشور عراق معاف کند. اسحاق جهانگیری در نامه ای به وزارت امورخارجه نوشت: هیات وزیران در جلسه یازده فروردین 98 به پیشنهاد وزارت امورخارجه و به استناد اصل یکصد و سی […]

لغو هزینه روادید سفر از عراق به ایران به شرط عمل متقابل از سوی دولت عراق

شفقنا- هیات وزیران با تصویب مصوبه ای، وزارت امور خارجه را مجاز کرد که اتباع عراقی را در سفر به ایران از پرداخت هزینه های روادید به شرط عمل متقابل کشور عراق معاف کند.

اسحاق جهانگیری در نامه ای به وزارت امورخارجه نوشت: هیات وزیران در جلسه یازده فروردین ۹۸ به پیشنهاد وزارت امورخارجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که این وزارتخانه مجاز است اتباع عراقی را در سفر به ایران از پرداخت هزینه های روادید به شرط عمل متقابل کشور عراق معاف کند.
البته پیش از این، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در بیانیه ای مشترک پس از مذاکرات هیات های دو کشور در جریان سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی، رایگان شدن روادید بین دو کشور را تایید و اعلام کردند، بر این اساس شورای وزیران عراق روز سه شنبه هفتم فروردین ۹۸ رایگان شدن روادید ورود شهروندان ایرانی به این کشور را تصویب کرد.
دفتر نخست وزیری عراق روز سه شنبه هفتم فروردین ۹۸ در بیانیه ای از مصوبات نشست شورای وزیران این کشور به ریاست «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر، از حذف هزینه های صدور روادید ورود به عراق برای ایرانیان به شرط اقدام متقابل از سوی ایران خبر داد.
در این بیانیه به تاریخ اجرای این مصوبه و نیز جزییات بیشتری اشاره نشده است اما دو کشور در جریان سفر رسمی اسفندماه گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، در بیانیه ای مشترک از توافق نهایی برای آغاز رایگان شدن صدور ویزا برای شهروندان عراقی از ۱۲ فروردین ۹۸ و سپس اقدام متقابل عراق در این خصوص خبر داده بودند.
به گزارش ایرنا، همزمان «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز اعلام کرد: اقدامات لازم برای صدور روادید رایگان از تاریخ یاد شده برای شهروندان عراقی در این سفارت و سایر نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق آغاز شده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی