330 نفر از خدمات اتوبوس گردشگری مهاباد استفاده کردند


330 نفر از خدمات اتوبوس گردشگری مهاباد استفاده کردند

مهاباد - ایرنا - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: در نوروز امسال 330 نفر مسافر و علاقه مند به جاذبه های دیدنی از خدمات رایگان اتوبوس گردشگری این شهرستان استفاده کردند.

غلامرضا عبده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال اتوبوس گردشگری برای چهارمین سال متوالی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری این شهرستان از دوم تا 12 فروردین ماه به مسافران نوروزی فعال بوده است.
وی با بیان اینکه اتوبوس گردشگری با همکاری شهرداری مهاباد راه اندازی شد، اضافه کرد: در این مدت این اتوبوس هر روز گردشگران را از ساعت 9:15 از مسیر ستاد مرکزی اسکان موقت فرهنگیان واقع در باغ «اسماعیل آقا» و در ساعت 9:45 از میدان شهرداری به مناطق تعیین شده جابجا کرده است.
عبده اظهار داشت: مسافران با استفاده از این اتوبوس از مقبره بداق سلطان، مقبره الشعراء، موزه مفاخر، مسجد جامع، موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول، حوضخانه های رستم بیگ و شاه درویش، تاج سد مهاباد و نمایشگاه های صنایع دستی و آداب و سنن فرهنگ کردی در تالار وحدت دیدن کردند.
به گزارش ایرنا، شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از مهمترین قطب های گردشگری در غرب کشور به شمار می رود که به نگین گردشگری آذربایجان مشهور شده است.
مهاباد دارای جاذبه های متعدد گردشگری، آب و هوای بکر، موقعیت خاص جغرافیایی و زیبایی کم نظیر بوده و وجود این ظرفیت ها باعث شده است تا این شهر همه ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران از اقصی نقاط کشور باشد.
مهاباد 92 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهمترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
در نوروز سال 1397 در مجموع، 467 هزار نفر از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.
مهاباد دارای 133 اتاق در قالب چهار هتل، 49 اتاق در قالب سه مهمانپذیر و 11 سویت در قالب یک هتل آپارتمان است.
9903/6185/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس