نوآوری جدید هیوندای: صفحات لمسی روی فرمان


نوآوری جدید هیوندای: صفحات لمسی روی فرمان

خودروهای مدرن از صفحات لمسی زیادی در کابین برخوردار هستند. صفحات نمایش مرکزی این خودروها بسیار بزرگ بوده و کم‌کم پشت آمپرها نیز به‌صورت دیجیتالی درمی‌آیند. البته جدیدترین نوآوری هیوندای یک قدم فراتر گذاشته و حتی این صفحات نمایش به روی غربیلک فرمان هم راه یافته‌اند. هیوندای این طرح جدید خود را “آینده‌ی کاکپیت خودروها”... The post نوآوری جدید...

خودروهای مدرن از صفحات لمسی زیادی در کابین برخوردار هستند. صفحات نمایش مرکزی این خودروها بسیار بزرگ بوده و کم‌کم پشت آمپرها نیز به‌صورت دیجیتالی درمی‌آیند. البته جدیدترین نوآوری هیوندای یک قدم فراتر گذاشته و حتی این صفحات نمایش به روی غربیلک فرمان هم راه یافته‌اند.

نوآوری جدید هیوندای: صفحات لمسی روی فرمان
هیوندای این طرح جدید خود را “آینده‌ی کاکپیت خودروها” نام‌گذاری کرده و در آن شاهد یک دستگاه i30 مجهز به صفحه لمسی مرکز، پشت آمپرهای دیجیتالی و دو صفحه‌نمایش کوچک روی فرمان هستیم که درست زیر انگشتان راننده قرار دارند. این صفحات حتی دارای کارکرد دستی هم بوده اما سؤالی که پیش می‌آید این است: چرا i30 برای نمایش این نوآوری انتخاب شده است؟

نوآوری جدید هیوندای: صفحات لمسی روی فرمان
یکی از مهندسان ارشد هیوندای در مرکز فنی اروپایی این شرکت می‌گوید:

ما به این منظور i30 را انتخاب کردیم که بگوییم چنین نوآوری‌هایی مختص خودروهای گران‌بها نیستند. هیوندای می‌خواهد ثابت کند این خلاقیت‌ها باید در دسترس طیف بیشتری از خریداران قرار گیرد.

بنا به گفته‌ی هیوندای، این کاکپیت مجازی می‌تواند رانندگی آسان‌تری را در پی داشته باشد. مهندس هیوندای ادامه می‌دهد:

ما بی‌وقفه در حال کار روی تکنولوژی‌های جدیدی هستیم که خودروها را بسیار راحت و کاربرپسند می‌کنند.

این صفحات نمایش بزرگ و قابل پیکربندی بوده و در هر صفحه‌نمایش تا 5 دکمه را می‌توان تعریف کرد. برای راحتی استفاده نیز بازخوردهای لمسی دیده می‌شود.

نوآوری جدید هیوندای: صفحات لمسی روی فرمان
این نوآوری چهارمین نسل کاکپیت مجازی هیوندای محسوب می‌شود. این خودروساز کره‌ای برای اولین بار در سال 2015 اولین سری از کاکپیت های دیجیتالش را به نمایش گذشت و تقریباً هرساله آن را به‌روز نمود. صفحات نمایش برای اولین بار روی فرمان دیده می‌شوند و پشت آمپرهای دیجیتال نیز صفحاتی چندلایه هستند که حالت سه‌بعدی را ایجاد می‌کنند.

نوآوری جدید هیوندای: صفحات لمسی روی فرمان
البته کاکپیتی که مشاهده می‌کنید روانه‌ی خودروهای تولیدی نخواهد شد اما هیوندای از ویژگی‌های آن در محصولات آتی استفاده خواهد کرد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی