مجلس از طرح های شهرداری تهران استقبال می کند


مجلس از طرح های شهرداری تهران استقبال می کند

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام آمادگی برای حمایت و بررسی طرح های شهرداری تهران گفت: مجلس و «مجمع امید» منتظر ارایه طرح های این نهاد هستند.

پروانه مافی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نوروزگاه منطقه 12 تهران در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مجمع شورای امید متشکل از 53 نفر که 30 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و 21 عضو شورای اسلامی شهر، شهردار و استاندار تهران است هر سال نشست های مشترک برگزار می کنند.
وی افزود: هر طرح و برنامه ای که از سوی شهرداری برای احیا و تقویت حوزه فرهنگی منطقه ارایه شود در مجلس و فراکسیون مربوطه بررسی می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس از همان ابتدای کار شورای پنجم، آمادگی خود را اعلام کرده و امیدواریم با تمام سختی و تنگناهای ناشی از نزولات آسمانی در ابتدای امسال، توسعه را در تهران به خوبی پیش ببریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از شهرداری تهران برای برپایی نوروزگاه ها در سطح شهر عنوان کرد: این طرح بسیار خوبی در راستای معرفی نوروز به عنوان هویت ملی و فرهنگی به نسل جوان است.
عضوهیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: ما نباید اجازه دهیم که ریشه‌ها و سنت هایمان که از گذشته در فرهنگ‌ وجود داشته به فراموشی سپرده شود و یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از فراموشی سنت ها، اجرای طرح هایی همچون نوروزگاه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق نوروزگاه‌های قوی‌تر با برنامه‌های بیشتر و متعددی اجرا شده است،‌ اظهارداشت: منطقه 12 هم یکی از همین مناطق بود که در ظرفیت‌های مختلفش تنوع برنامه‌ای ایجاد کرد.
مافی افزود: این منطقه از لحاظ فرهنگی منطقه کهن تهران است که به واسطه آثار باستانی ویژه‌اش، فرصت و گستردگی در معرفی و تحکیم فرهنگ نوروزی بیشتر از سایر مناطق را دارد.
به گزارش ایرنا، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برای دومین سال به مناسبت نوروز 98 به صورت گسترده در 40 نقطه شهر ویژه برنامه های فرهنگی و هنری مختلفی را با هدف ایجاد نشاط و شادمانی و آشنایی شهروندان با سنت های نوروزی در قالب نوروزگاه ها و پیاده راه های فرهنگی برگزار کرده است.
تهرام/7245/6003

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو