راهنمای تاتو بدن: 42 نکته مهم درباره تتو برای افراد مبتدی


... نوشته راهنمای تاتو بدن: 42 نکته مهم درباره تتو برای افراد مبتدی اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

انجام اولین تتو یا تاتو بدن بسیار هیجان‌آور است؛ به علاوه، می‌تواند استرس و اضطراب زیادی هم ایجاد کند. با رعایت برخی نکات و ترفندها، به راحتی می‌توانید از این اضطراب خلاص شوید و با اعتماد به نفس و با خیال راحت بدن‌تان را به دست جوهر و سوزن بسپارید!

راهنمای تاتو بدن: 42 نکته مهم درباره تتو برای افراد مبتدی

راهنمای تاتو بدن

۱. در هیچ کاری عجله نکنید

وقتی قصد دارید تاتو بزنید، به شکل عجیبی وسوسه می‌شوید در اولین فرصتی که به دست می‌آورید، کار را شروع کنید. این اشتباه بزرگی است.

کمی صبر کنید و تتوکار هنرمندی پیدا کنید که هنر وی را می‌پسندید؛ در مقابل، اگر تتو را به دست فرد تازه‌کار بدهید، مجبور می‌شوید برای مدت طولانی پول زیادی خرج کنید تا به آن‌چه دل‌تان می‌خواهد برسید.

۲. مرکز تتوی مناسب را پیدا کنید

نقدها و بررسی‌ها و هم‌چنین انجمن‌های آنلاین، دوست خوبی برای‌تان هستند.

قبل از تعیین وقت برای اولین جلسه، در مورد مراکز تاتو و فرد تتوکار مورد نظرتان، نقد و بررسی‌های زیادی را بخوانید.

راحتی خیال‌تان مهم‌ترین چیزی است که باید مد نظر قرار دهید؛ بنابراین، با دقت زیاد مرکز تاتو را انتخاب کنید، و با اطلاعات و آمادگی مناسب به آن‌جا بروید تا به راحتی بتوانید تمام سوال‌های لازم را از فرد تتوکار بپرسید.

۳. تمام سوال‌های لازم را بپرسید

اگر به طور کلی، هر سوالی درباره‌ی هزینه‌ها، مراحل انجام تتو، سیاست‌های مرکز، یا هر موضوع دیگری که به این کار مربوط می‌شود، در ذهن‌تان دارید، در مشاوره‌ی اولیه از آن‌ها بپرسید.

آن‌ها احتمالا تمام جواب‌های مورد نیازتان را به شما خواهند گفت و خیال‌تان را راحت خواهند کرد.

اگر فرد تتوکار از پاسخ به سوال‌هایی درباره‌ی امنیت یا مسائل بهداشتی و مجوز طفره برود، شاید بهتر باشد مرکز دیگری را مد نظر قرار دهید، زیرا افراد معتبر باید به سوال‌هایی درباره‌ی بهداشت و مهارت‌های‌شان با اعتماد به نفس جواب بدهند.

مطلب مرتبط: پاک کردن تاتو: ۱۵ روش رایج و موثر برای محو کردن تتو

۴. رک و صریح باشید

اگر تصمیم گرفته‌اید طرح معمول و مرسومی را روی بدن‌تان تاتو کنید، باید در این مورد کاملا صریح باشید و آزادانه هر تغییری را که می‌خواهید، در طرح مورد نظر اعمال کنید.

شما به فرد تتوکار پول می‌پردازید و هر آن‌چه وی روی بدن‌تان رسم کند، برای همیشه باقی می‌ماند. مثلا اگر از طرح زنبور خوش‌تان نمی‌آید، و طرح مورد نظر دارای گلی است که اطراف آن زنبورهای زیادی قرار دارند، قطعا باید این نکته را به تتوکار تذکر بدهید.

هر آن‌چه را از طرح مورد نظر دوست ندارید، باید به تتوکار بگویید، و وی قبل از فرا رسیدن اولین جلسه، باید تغییرات را اعمال کند.

تقریبا همه‌ی هنرمندان تتوکار انتقاد را به خوبی می‌پذیرند و با همکاری شما طرح فوق‌العاده زیبایی خلق می‌کنند که کاملا مناسب بدن و ‌سلیقه‌تان باشد.

۵. موضوع تاتو را انتخاب کنید

وقتی برای انتخاب یک طرح مشخص به مرکز تاتو مراجعه می‌کنید، مشاهده‌ی تصاویر نمونه از سبک‌ها و موضوعات هنری مورد علاقه‌تان می‌تواند در انتخاب طرح به شما کمک کند.

اگر می‌خواهید تتوی‌تان از یک اثر هنری الهام بگیرد، آن اثر را روی کاغذ چاپ کنید.

همین کار را با هر تصویر، عبارت، یا ترکیب رنگی که به نظرتان جذاب می‌آید، انجام دهید.

تمام این‌ها به فرد تتوکار کمک خواهند کرد طرحی را خلق کند که کاملا بر اساس چیزی باشد که به نظرتان جذاب می‌آید.

مطلب مرتبط: راهنمای پاک کردن تتو: ۱۳ گام برای پاک کردن تتو در خانه

۶. تصویری را از پرتره‌ی مورد علاقه‌تان تهیه کنید

امروزه، با بالا رفتن سطح مهارت و کیفیت کار تاتو کاران، تاتو های پرتره روز به روز رایج‌تر می‌شوند.

وقتی پرتره‌ی مورد علاقه‌تان را پیدا کردید، تصویری را از آن چاپ کنید؛ ترجیحا با سایز ۲۰ در ۲۵ سانتی‌متر، و با کیفیت خوب.

هر چه تصویر بزرگ‌تر باشد، هنرمند تتوکار می‌تواند تمام جزییات و ویژگی‌های الهام‌بخش آن را کاملا روی شابلون تاتو منتقل کند.

اگر تصویر بزرگ و با کیفیتی از پرتره‌ی مورد نظرتان در اختیار نداشتید، تتوکار باز هم می‌تواند طرح نسبتا خوبی از آن ایجاد کند. ناامید نشوید، از وی بپرسید آیا می‌تواند این کار را تاتو کند یا خیر؛ اگر پاسخ‌اش مثبت بود، اجازه دهید کارش را به خوبی انجام دهد.

۷. انتخاب محل تتو نیز بسیار مهم است

درباره‌ی انتخاب محل دقیق تتو روی بدن باید با دقت زیاد فکر کنید (و لااقل کمی در این مورد نگران باشید).

احساس نگرانی و اضطراب، شب قبل از اولین جلسه‌ی تتو مسئله‌ای کاملا طبیعی است. به هر صورت، قرار است این طرح تا پایان عمر روی بدن‌تان بماند!

قبل از آن‌که زیر سوزن تتو بروید، لطفا به اندازه‌ی کافی به سوال زیر فکر کنید:

آیا محلی که برای تتو انتخاب کرده‌اید، مشکلی در محیط کارتان ایجاد نمی‌کند؟‌

معمولا معلم‌ها یا بسیاری دیگر از آدم‌هایی با شغل‌های مشابه از داشتن تاتو روی بدن‌شان منع می‌شوند؛ پزشک‌ها نیز نمی‌توانند تتوی قابل مشاهده‌ای روی بدن‌شان ایجاد کنند. به این موضوع فکر کنید که تتو ممکن است چه تاثیراتی بر جایگاه شغلی و پیشرفت‌های بالقوه‌ی‌تان در آینده داشته باشد.

راهنمای تاتو بدن: 42 نکته مهم درباره تتو برای افراد مبتدی

مطلب مرتبط: ۶ دلیل که شاید بخواهید تتو خود را پاک کنید

آیا می‌توانید درد ناشی از تاتو زدن را در محل مورد نظرتان تحمل کنید؟

تتو زدن روی جمجمه، به عنوان اولین تجربه‌ی تتو، به شدت منع شده است. چرا؟ زیرا بسیاری از آدم‌ها به خاطر ایجاد لرزش‌هایی در نزدیکی مغزشان در طول فرایند تتوکاری دچار تشنج شده‌اند.

بهترین محل‌ها برای نخستین تجربه‌ی تتو معمولا روی شانه، بازو، و ران‌ها هستند. تمام این نواحی از بدن با لایه‌ی نرمی از ماهیچه پوشیده شده‌اند، و در مقایسه با نواحی گوشتالوتر نظیر شکم و باسن حس سوزش ناخوشایند کم‌تری دارند؛ و هم‌چنین، مانند نواحی استخوانی نظیر انگشتان، پاها، و دنده‌ها حسی مشابه‌ی رنده شدن ایجاد نمی‌کنند.

آیا این تاتو به عنوان اولین تجربه، بیش از اندازه بزرگ نیست؟

معمولا بسیاری از افراد برای اولین تتو، تصویر بزرگی را انتخاب می‌کنند. متخصصان توصیه می‌کنند قبل از اقدام برای زدن یک تاتوی بزرگ، ابتدا یک تصویر کوچک را امتحان کنید تا ببینید بدن‌تان چه‌قدر می‌تواند آن را تحمل کند. هیچ‌کس دوست ندارد با یک تتوی نیمه کاره، چندین ماه را سپری کند، تا سرانجام این فرایند تکمیل شود. قبل از اقدام برای انجام یک تاتوی بزرگ،‌ تحمل دردتان را بیش‌تر کنید.

۸. برای هزینه‌های تتو نیز خودتان را آماده کنید

پرداخت کم‌ترین هزینه‌های ممکن برای انجام تتو می‌تواند خیلی وسوسه‌انگیز باشد.

تبلیغاتی در اینستاگرام که می‌گویند با کم‌ترین هزینه، تتوهای تمام رنگی را در هر اندازه‌ای انجام می‌دهند، خوب‌تر از آن چیزی هستند که قابل باور باشند.

اگر یک مرکز تاتو قیمت‌هایی را پیشنهاد می‌کند که خیلی کم‌تر از قیمت‌های عرف و معمول است، و این کاهش قیمت نیز فقط به یک فصل یا مناسبت خاص محدود نمی‌شود، از آن مرکز دوری کنید. حتی اگر حرف‌شان راست هم باشد، معمولا تتوهای ارزان‌قیمت در نهایت آن چیزی نخواهند شد که شما در ابتدا آرزوی‌اش را داشتید.

در یک مرکز معتبر با یک تاتو کار هنرمند که دارای نمونه‌کارهای کامل و مورد علاقه‌تان باشد، پول بیش‌تری خرج کنید، و خیال‌تان را راحت کنید.

این یک تصمیم دائمی است، پس عاقلانه فکر کنید و به اندازه‌ی کافی تحقیق کنید. تاتو از آن دسته مسائلی نیست که بتوانید در موردش خست به خرج دهید؛ مرکز تاتوی تمیز و شیکی را انتخاب کنید که پر از آدم‌های با استعداد باشد؛ نه مراکزی که قیمت‌های ارزانی به شما پیشنهاد می‌کنند که فقط مشتری را به خود جلب کنند.

مطلب مرتبط:طرح تاتو: ۲۵ زیباترین طرح تتو برای دختران

۹. قبل از تاتو، به خودتان برسید

وقتی فرد تاتو کار به شما توصیه می‌کند قبل از مراجعه برای انجام تتو، به اندازه‌ی کافی غذا بخورید، حتما دلیل مهمی برای این توصیه دارد.

بلکه وی می‌خواهد از بیهوش شدن‌تان پیشگیری کند.

اگر می‌خواهید روی بدن‌تان تاتو کنید، باید تحمل عوارض آن را نیز داشته باشید؛ بنابراین، به اندازه‌ی کافی غذا بخورید، آب بنوشید، و اگر دچار هر گونه اختلالی نظیر دیابت هستید، فرد تاتو کار را در جریان قرار دهید، زیرا این بیماری‌ها می‌توانند بر روند این کار تاثیرگذار باشند.

و البته، قبل از انجام این کار، به هیچ عنوان از مواد مخدر یا الکل استفاده نکنید.

در این صورت ممکن است دائما دچار لرزش یا پرش بشوید، و به خود یا به دیگران آسیب برسانید. اگر بدون مصرف مواد مخدر یا الکل جرات تاتوزدن را ندارید، پس بهتر است هیچ وقت به فکر انجام این کار نیفتید.

لازم به ذکر نیست، چنان‌چه بیش‌تر تتوکاران متوجه بشوند که تحت تاثیر دارو یا الکل قرار دارید، از انجام تاتو خودداری می‌کنند، زیرا این قضیه برای آن‌ها مشکل‌ساز خواهد شد.

۱۰. برای این کار آماده شوید

این کار دردناک است. انجام هر تتویی، فارغ از اندازه، محل، یا رنگ جوهر، کاری دردناک است.

آگاهی از هر آن‌چه قرار است هنگام تتو اتفاق بیفتد، می‌تواند به تحمل این درد کمک کند.

هنگامی که هنرمند تتوکار در حال انجام کار است، برای فرو بردن مکرر جوهر به اعماق پوست‌تان از دستگاه تاتو استفاده می‌کند.

هنگام تاتو زدن احتمال خونریزی وجود دارد، درست مثل وقتی آمپول می‌زنید یا پوست‌تان با ناخن خراشیده می‌شود. این مسئله کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی است. میزان خونی که از بدن‌تان خارج می‌شود، بسیار اندک است و مسئله‌ای برای نگرانی ایجاد نمی‌کند.

تحقیق درباره‌ی نحوه‌ی کار دستگاه‌های تاتو می‌تواند در این زمینه به خوبی کمک‌تان کند. به علاوه، کار این دستگاه‌ها واقعا جالب و هیجان‌آور است.

راهنمای تاتو بدن: 42 نکته مهم درباره تتو برای افراد مبتدی

مطلب مرتبط: ۵۰ بهترین مدل طراحی ناخن مناسب محل کار و مهمانی

۱۱. لباس راحتی بپوشید

وقتی قرار است تاتو جدیدی بزنید، ممکن است وسوسه شوید تا لباس‌های زیبایی بپوشید، و به محض انجام تاتو بدن ، عکس‌های‌تان را با تتوی جدید داخل اینستاگرام بگذارید.

ولی این فکر کمی احمقانه است، زیرا قرار است بیش‌تر از یک ساعت یک جا بنشینید و شاهد سوزن سوزن‌ شدن‌تان باشید.

بهترین کار این است که لباس‌های راحت و گشادی بپوشید که بعد از اتمام کار، محل تتوی‌تان آسیب نبیند.

هم‌چنین، بهتر است لباسی بپوشید که به راحتی بتوان به محل مورد نظرتان برای تتو دسترسی پیدا کرد؛ مثلا یک تاپ راحتی برای تتوی شانه، یا یک تاپ کوتاه برای تتوی روی قفسه‌ی سینه.

۱۲. مراقبت‌های بعد از تتو را فراموش نکنید

مراقبت مناسب از تاتو بدن ، بعد از اتمام کار، نکته‌ای کلیدی برای حفظ طولانی مدت تتو و سلامتی خودتان به شمار می‌رود.

درست بعد از اتمام کار تاتو ، باید آن را مانند یک زخم درمان کنید.

پوشش روی تاتو بدن را به هر اندازه‌ای که فرد تتوکار به شما توصیه کرده‌ است، روی پوست‌تان نگه دارید – معمولا دو الی چهار ساعت. سپس اگر هنوز به خانه نرسیده‌اید، آن را در محیط تمیزی، بدون خطر تماس با باکتری‌ها از روی پوست بردارید. بهترین مکان برای برداشتن پوشش روی تاتو داخل خانه‌تان است، ولی ممکن است همیشه این کار ممکن نباشد. اگر روی تتو یا اطراف شروع به خاریدن کرد، مقداری پماد محافظت از پوست را روی آن بمالید تا محل تاتو را مرطوب نگه دارید. برای دو روز اول، فقط از این پماد استفاده کنید، زیرا باعث تحریک محل تتو یا خارج شدن جوهر نمی‌شود.

بعد از گذشت دو روز اول، می‌توانید به تدریج از لوسیون‌های غیر معطر استفاده کنید. هر چه فرمول این لوسیون طبیعی‌تر و ملایم‌تر باشد، بهتر است. برخی از آدم‌ها حتی از لوسیون کودک غیر معطر استفاده می‌کنند. جلوگیری از خشک شدن پوست محل تتوی‌ برای التیام راحت و موفق زخم یک نکته‌ی کلیدی به شمار می‌رود.

نکته مهم

البته لازم به ذکر است، از مرطوب کردن بیش از اندازه‌ی محل تتو نیز خودداری کنید. وقتی زخم شروع به بهبودی کرد، محل زخم را تا آن‌جا که می‌توانید خشم نگه دارید.

محل تتو را فقط با صابون و دست، به آرامی زیر آب بشویید؛ زیرا لیف، اسفنج، کیسه، و برس شستشوی بدن همگی مملو از باکتری‌هایی هستند که می‌توانند باعث بروز عفونت‌های آزاردهنده و التهاب شوند.

ممکن است ترشحات شفاف یا رنگ جوهر از محل تتو به بیرون نشت کند، این مسئله طبیعی است. این ترشحات را به راحتی با استفاده از دستمال کاغذی پاک کنید (برای این کار هرگز از دستمال پارچه‌ای استفاده نکنید، زیرا این کار خطر بروز عفونت باکتریایی به همراه خواهد داشت)، و بیش از اندازه به محل تتو دست نزنید. این ترشحات و خروج جوهر اضافه از زیر پوست نشان‌دهنده‌ی بهبودی زخم هستند.

در محل تتو نباید هیچ گونه ترک، ترشح چرک، یا خونریزی زیاد مشاهده شود. اگر چنین اتفاقی افتاد، هم باید فرد تتوکار را مطلع کنید و تتوی‌تان را به وی نشان دهید، و هم نزد پزشک متخصص مراجعه کنید. این علائم به همراه قرمز شدگی در اطراف تتو، و حرارت یا تورم بیش از اندازه (کمی ورم طبیعی است) همگی نشانه‌های عفونت هستند باید به صورت جدی به آن رسیدگی کنید.

۱۳. زمان‌بندی مناسب را رعایت کنید

اگر قصد دارید به ساحل یا استخر رو باز بروید و آفتاب بگیرید، پس احتمالا زمان خوبی برای انجام تاتو نیست.

خورشید و غوطه‌ور شدن در آب واقعا می‌توانند تاثیرات بدی روی تاتو بگذارند. محل تاتو روی پوست به آسانی زیر نور آفتاب می‌سوزد، و نه تنها شما را در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند از التیام مناسب زخم‌ها جلوگیری کند، و باعث تغییر رنگ، ایجاد لک، و ایجاد ناهمواری روی پوست شود.

نگه داشتن محل تاتو زیر آب می‌تواند از بسته شدن زخم‌ها جلوگیری کند، و بنابراین، فرایند التیام کامل آن‌ها را سخت‌تر می‌کند.

اگر مرتبا به استخر، ساحل، یا سایر مکان‌هایی می‌روید که بدن‌تان با آب برخورد پیدا می‌کند، یا غالبا زیر نور خورشید کار می‌کنید، بهتر است صبر کنید و تاتو زدن را به فصل‌های خنک‌تر، بهار یا زمستان، موکول کنید.

۱۴. قبل از تاتو زدن، واقعا به آینده هم فکر کنید

تتو کردن نام دیگران به عنوان نقش اصلی تتو به عنوان نشانه‌ای از عشق حرکت فوق‌العاده زیبایی به نظر می‌رسد.

شاید طرف مقابل واقعا از این کار شما لذت ببرد، ولی زمان ممکن است همه چیز را تغییر بدهد. برخی از روابط برای همیشه پا بر جا نمی‌مانند و در هنگام جدایی و قطع رابطه، تاتو کردن نام‌ها می‌تواند به مشکل بسیار بزرگی تبدیل شود.

پوشاندن این تتوها باز طریق ایجاد طرح‌های جدید نیز معمولا از تتو اولیه سخت‌تر و گاهی اوقات دردناک‌تر است؛ زیرا برای پوشاندن بافت تاتو قبلی باید باز هم از سوزن استفاده شود.

برای زدن هر نوع تتوی بزرگ باید کاملا به عواقب و آینده‌ی آن فکر کنید؛ فارغ از این‌که اولین تجربه‌تان باشد یا خیر. تتوهای بزرگ نه تنها دردناک‌تر هستند، بلکه بار سنگین‌تری را نیز بر دوش‌تان خواهند گذاشت. یک تتو بزرگ روی بازو می‌تواند برنامه‌های آینده‌تان را مثلا برای پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه خراب کند، و یک تتوی بزرگ روی پایین کمر می‌تواند هر تتوی دیگری را روی تیغه‌ی شانه تحت تاثیر قرار دهد.

قبل از زدن هر نوع تتو به خوبی به عواقب آن فکر کنید؛ زیرا این یک انتخاب همیشگی است و تا آخر عمرتان به موضوعی برای سوال و اظهار نظر دیگران تبدیل می‌شود (حتی اگر ذره‌ای هم به افکار دیگران اهمیت ندهید، باز هم آزاردهنده خواهد بود).

۱۵. شاید بهتر باشد فعلا از تاتوی صورت خودداری کنید

این روزها تتوی صورت به خاطر رپرها و شخصیت‌های مشهور شبکه‌های اجتماعی بسیار باب شده‌اند.

این تتوها به مد روز تبدیل شده‌اند و تا حدودی نیز شیک و جذاب هستند؛‌ امروزه، تتوی صورت جنس و سن هم نمی‌شناسد.

بنابراین، شاید به دلیل تب و تاب این روزها وسوسه‌ شوید اولین تجربه‌ی تتو را روی صورت‌تان انجام دهید؛ ولی شاید بهتر باشد کمی بیش‌تر فکر کنید.

بسیاری از مشاغل سنتی چنین چیزی را نمی‌پذیرند؛ البته قضاوت درباره‌ی درست یا غلط بودن این مسئله بر عهده‌ی ما نیست.

هم‌چنین، تاتو های صورت به دلیل عدم حفظ مناسب جوهر روی پوست و پخش شدن آن ممکن است عواقب خوبی نداشته باشند. به علاوه، انجام این تتو نیز به شدت ناراحت‌کننده است، به خصوص وقتی نزدیک چشم‌ها یا در ناحیه‌ی پیشانی و لبه‌ی بینی انجام شود.

آدم‌هایی که کل بدن‌شان را تتو کرده‌اند، تتوی صورت را به عنوان یک عمل دردناک توصیف می‌کنند، و به ادعای آن‌ها، این کار حتی از سوراخ کردن نوک پستان هم دردناک‌تر است.

اگر تاکنون تتوهای زیادی روی بدن‌تان نقش بسته‌اند، یعنی این تتوها با مسیر شغلی‌تان منافات ندارند؛ و اگر سبک زندگی‌تان همواره به همین شکل باقی خواهد ماند، پس می‌توانید تاتو صورت را نیز امتحان کنید؛ ولی اگر به تازگی قصد ورود به دنیای پر ماجرای تتو را دارید و هنوز بسیار جوان هستید، با احتیاط بیش‌تر و عاقلانه‌تر نوع و محل تتو را انتخاب کنید؛ اگر هم که نه، صلاح کار خویش خسروان دانند.

۱۶. به خودتان زمان بدهید

تاتو های ناگهانی و بدون برنامه ممکن است به شکل عجیبی جالب و زیبا بشوند، مثلا “‌تتوهای برادری‌” بین دوستان.

با این حال، اگر قصد دارید اولین تتوی زندگی‌تان را بزنید، بهتر است بیش‌تر به خودتان زمان بدهید و بیش‌تر فکر کنید.

تتو بار سنگینی است که پایین گذاشتن‌اش سخت، پر هزینه، و دردناک است.

هرگز عجله نکنید و با پیدا کردن اولین طرح زیبا در پینترست به سرعت به مرکز تتو نروید. مدت بیش‌تری به این موضوع فکر کنید، و واقعا به درک این مسئله برسید که تتو یک طرح همیشگی خواهد بود.

به غیر از تتوی نام‌ها، یکی دیگر از انواع تتوهایی که معمولا پشیمانی زیادی به بار می‌آورد، تتویی است که بدون فکر و برنامه، و بر اثر تب و تاب لحظه‌ای انجام شده باشد.

۱۷. پا پس نکشید

وقتی واقعا طرح مورد علاقه‌تان را پیدا کردید، و زمان لازم را برای فکر کردن به آینده و عواقب آن به خود دادید، وقت جلسه‌ی تتو را تعیین کنید.

وقتی نوبت شما فرا می‌رسد، احتمالا احساس اضطراب و نگرانی به سراغ‌تان می‌آید. این یک مسئله‌ی طبیعی است، و پا پس نکشید!

وقت تعیین کردن و منصرف شدن باعث ایجاد حس بی‌اعتمادی در فرد تاتو کار می‌شود، و ممکن است زمانی که واقعا جرات این کار را پیدا کردید و تصمیم‌تان قطعی شد، وی از انجام کار برای شما سر باز بزند.

تتوکاران حرفه‌ای معمولا هر روز سرشان شلوغ است، و انصراف شما باعث می‌شود آن‌ها ضرر کنند؛ زیرا زمانی را که به شما اختصاص داده بودند، میتوانستند به فردی دیگری بدهند و برای‌شان پول به همراه داشته باشد. در عوض، این زمان برای آن‌ها خالی می‌ماند و از دست می‌رود، یا در بهترین شکل، فرد دیگری به صورت تصادفی جای شما را پر می‌کند.

هنگام که تعیین وقت برای انجام تاتو ، بسیاری از مراکز تاتو بیعانه‌ی غیر قابل استردادی از شما طلب می‌کنند تا جلوی انصراف‌تان را در آخرین لحظه بگیرند. این بیعانه برای تتوکاران مثل یک بیمه‌نامه می‌ماند که در صورتی که مشتری غال‌شان گذاشت، آن‌ها بتوانند ضررشان را جبران کنند.

شما در صورت انصراف، پول‌تان را نمی‌توانید پس بگیرید.

اگر تصمیم به انصراف گرفته‌اید، ظرف بیست و چهار ساعت – یا حتی ترجیحا زودتر – قبل از وقت تعیین شده،‌ آن را اطلاع دهید. اگر بدون اطلاع در مرکز حضور پیدا نکنید، کار بسیار غیر محترمانه‌ای انجام داده‌اید، زیرا فرد تاتو کار به فرض این‌که کمی دیر کرده‌اید، هم‌چنان منتظرتان می‌ماند.

۱۸. قبل از تاتو زدن، خود را برای مراقبت از آن آماده کنید

قبل از این‌که سوزن به پوست‌تان برخورد کند، به فکر مراقبت‌های بعد از آن باشید.

بررسی کنید چه داروهایی می‌توانند به کاهش درد کمک کنند و باید کدام کرم‌ها و لوسیون‌ها استفاده کنید.

معمولا تتوکاران برای انجام کارهای مراقبتی در چند روز اول، جدای از شستن زخم‌ها با صابون ملایم، برخی کرم‌های مراقبت از پوست را نیز توصیه می‌کنند.

ولی به طور کلی، هر لوسیون طبیعی و غیر معطری برای این کار مناسب است. بسیاری از آدم‌ها از کرم‌های طبیعی دست و صورت استفاده می‌کنند، زیرا به راحتی قابل خرید، ارزان‌قیمت، و البته، موثر هستند.

فارغ از هر محصولی که استفاده می‌کنید، باید به خوبی از خودتان مراقبت کنید و به حرف‌های فرد تاتو کار نیز گوش بدهید!

۱۹. از درد نترسید

در بیش‌تر اوقات، درد تاتو قابل تحمل است. اگر این چنین نبود، این همه آدم‌ هر روز این کار را انجام نمی‌دادند یا تاتو های متعدد روی بدن‌شان نمی‌زدند.

اگر نگران درد تاتو هستید، محصولات زیادی وجود دارند که به عنوان عامل بی‌حس کننده می‌توانید در طول فرایند انجام تاتو از آن‌ها استفاده کنید.

همیشه، قبل از استفاده‌ی خودسرانه، در مورد مجاز بودن استفاده از این محصولات از فرد تتوکار سوال بپرسید؛ زیرا برخی از این محصولات به دلایل فردی با بهداشتی مناسب نیستند.

استفاده از کرم‌ها، ژل‌ها، و اسپری‌های بی حس کننده برای نواحی حساس نظیر ناحیه تناسلی، صورت، و گردن و به برای آن‌هایی که آستانه‌ی تحمل دردشان پایین است، محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است.

نباید از این‌که می‌خواهید از محصولات بی‌حس کننده استفاده کنید، خجالت بکشید. به احتمال زیاد، فرد تاتو کار قبل از شروع کار این سوال را از شما خواهد پرسید (که آیا به محصولات بی‌حس کننده نیاز دارید یا خیر) و در صورت مخالفت، مودبانه خواهد پذیرفت. بیش‌تر تتوکاران می‌خواهند با شما همکاری کنند،‌ قطعا اجازه خواهند داد از این محصولات استفاده کنید.

با دقت دستورالعمل روی برچسب این محصولات را مطالعه کنید؛ معمولا لازم است نیم ساعت (یا بیش‌تر) قبل از شروع کار باید آن را روی محل مورد نظر بمالید (یا اسپری کنید). هم‌چنین، با مطالعه‌ی این دستورالعمل در خواهید یافت چه زمانی اثر این بی‌حس کننده‌ها از بین می‌رود؛ این اطلاعات برای تاتو های بزرگ مفید هستند. وقتی هنوز کار تتو تکمیل نشده باشد، نمی‌توانید مجددا از محصولات بی‌حس کننده استفاده کنید؛ بنابراین، اگر آستانه‌ی تحمل دردتان پایین است، شاید بهتر باشد ابتدا با تتوهای کوچک شروع کنید و بعدها به فکر تتوهای بزرگ‌تر بیفتید.

۲۰. یکی از دوستان‌تان را نیز همراه خود ببرید

اگر احساس اضطراب و بی‌قرار می‌کنید، یکی از دوستان‌تان را نیز همراه خود ببرید. داشتن یک پشتیبان عاطفی می‌تواند همه چیز را راحت‌تر کند و اگر در طول انجام کار، به زمان استراحت نیاز دارید و نمی‌توانید حرکت کنید، وی کمک‌تان خواهد کرد.

با وجود این، گروهی به مرکز تتو نروید. به حق دیگران نیز احترام بگذارید؛ زیرا آدم‌های دیگری نیز در آن مرکز در حال تتو زدن و پیرسینگ هستند و هر نوع شلوغی و اختلال می‌تواند کار آن‌ها را خراب کند؛ کاری که قرار است برای همیشه روی بدن‌شان بماند.

شلوغ نکنید و فریاد نکشید؛ در تمام زمانی که در مرکز تتو هستید، آرام و مودب رفتار کنید.

اگر شما یا دوست‌تان بخواهید در کار مرکز اختلال ایجاد کنید، شاید مجبور باشید آن‌جا را ترک کنید.

۲۱. اصلاح شده و آماده بروید

فرد تتوکار از شما می‌خواهد محل انجام تتو را تمیز و صاف کنید.

به همین خاطر، ممکن است آن‌ها خودشان محل را اصلاح کنند یا از شما بخواهند این کار را انجام دهید، حتی اگر به طور کلی آدم پر مویی نباشید.

در این صورت، احساس خجالت نکنید؛ این روال کاری آن‌ها است. یعنی اگر تتوکار از شما بخواهد بدن‌تان را اصلاح کنید، منظورش این نیست که بدن زشت و پر مویی دارید.

هم‌چنین، بعد از التیام زخم‌ها نیازی به اصلاح ندارید. بریده شدن محل تتو با تیغ می‌تواند بر وضعیت جوهر زیر پوست تاثیر بگذارد؛ اصلاح کردن یا لایه‌برداری می‌تواند پوست را تحریک کند و بریدگی‌های بسیار ظریفی را روی لایه‌ی بیرونی پوست ایجاد کند و محل تتو را در برابر عفونت آسیب‌پذیر کند.

۲۲. انعام خوبی به تاتو کار بدهید

در پایان کار، تاتو کار هنرش را به خوبی روی بدن شما پیاده کرده است، و تتوی زیبایی روی بدن‌تان شکل گرفته است.

بنابراین، بهتر است انعام خوبی به هنرمند تتوکار بدهید.

انعام دادن در صنعت تتو یک عرف است و معمولا چیزی میان ده الی بیست درصد از هزینه‌ی کلی تتو است؛ اگرچه بیش‌تر از آن نیز قطعا با خوشحالی پذیرفته می‌شود!

شاید پیش خودتان بگویید، پول زیادی بابت تتو پرداخت کرده‌ام و چرا باید انعام اضافه بدهم؛ ولی لطفا به این موضوع نیز فکر کنید که بخش زیادی از این پول به فرد تاتو کار نمی‌رسد.

وی باید اجاره‌ی فضا و تجهیزات را بدهد و معمولا خیلی از آن‌ها نیز در حال گذراندن دوره‌های طولانی‌مدت کارآموزی هستند و دستمزدی از مرکز تتو دریافت نمی‌کنند.

بنابراین، مهربان باشید و انعام خوبی به آن بدهید! تتوکار این مهربانی را هنگام مراجعه در جلسات آینده به خاطر می‌آورد.

۲۳. در صورت نیاز، درخواست اصلاح و ترمیم بدهید

اگر به تتوی‌تان نگاه کرده‌اید و متوجه‌ شده‌اید خطی روی آن کامل نشده است یا نقطه‌ای از تاتو به خوبی سایه کاری نشده است، آن را به اطلاع تتوکار برسانید.

احتمالا وی متوجه‌ی این نقایص نشده است و خوشحال می‌شود که فرصت تکمیل یا ترمیم آن‌ها را به وی بدهید؛ زیرا این تتو برای همیشه به اسم وی ثبت می‌شود.

اگر از چیزی خوش‌تان نیامده است، فورا و مودبانه به اطلاع تتوکار برسانید.

وی ممکن است همان لحظه مشکل را بر طرف کند یا توصیه کند بعد از التیام زخم‌ها بار دیگر مراجعه کنید و در صورت نیاز به انجام کارهای تکمیلی بپردازد.

تتوکار برای شما کار می‌کند و با درک کامل از نگرانی‌های‌تان، سعی می‌کند بر طرف‌شان کند. این شغل آن‌ها است.

۲۴. ممکن است برخی آدم‌ها به تتوی‌تان واکنش منفی نشان دهند

آن‌ها را نادیده بگیرید.

بسیاری از آدم‌ها به تتو به عنوان یک موضوع برای بحث کردن نگاه می‌کنند؛ چه آن را دوست داشته باشند، و چه از آن بدشان بیاید.

آدم‌های زیادی هم علاقه دارند آدم‌های دیگری را که تتو زده‌اند، اذیت و مسخره کنند. بار دیگر متذکر می‌شویم، در این مقاله درباره‌ی درستی یا نادرستی تتو زدن قضاوت نمی‌کنیم. پیش‌تر نیز توصیه کردیم که قبل از تتو زدن به خوبی به عواقب آن فکر کنید. ولی وقتی تصمیم گرفتید و این کار را انجام دادید، حرف‌های دیگران را نادیده بگیرید. نمی‌توانید با بحث کردن نظر آن‌ها را عوض کنید، و با این کار فقط وقت‌تان را هدر می‌دهید.

به تصمیمی که گرفته‌اید و تتوی زیبایی که روی بدن‌تان زده‌اید، افتخار کنید و در شرایط مناسب آن را به نمایش بگذارید.

۲۵. قیمت‌های تتوکاری متغیر هستند

اگر کمی درباره‌ی قیمت‌های تتوکاری تحقیق کنید، در می‌یابید که این قیمت‌ها از مرکزی به مرکز دیگر تفاوت دارند.

پیشنهاد دوست‌تان را که دختر خاله‌ی یکی از دوستان‌اش، در زیر زمین خانه‌اش با قیمت بسیار ارزان، هر نوع تتو کاری را با هر اندازه،‌ و هر رنگی انجام می‌دهد، فراموش کنید. قیمت یک تتوی معمولی با اندازه‌ی متوسط در هر مرکز تتو ممکن است زمین تا آسمان با یکدیگر فرق داشته باشند.

این اختلاف قیمت دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد.

اگر یک مرکز تتو یا تاتو کار آن مرکز شهرت زیادی داشته باشد، یا از تجهیزات گران‌قیمت استفاده ‌کند، باید انتظار داشته باشید که قیمت‌های بالایی نیز طلب کند. مراکز بزرگ‌تر و مجهزتر معمولا قیمت‌های بیش‌تری طلب می‌کنند.

به دنبال مرکز تتویی بگردید که دارای بالاترین کیفیتی باشد که بتوانید از عهده‌ی هزینه‌های‌اش بر بیایید. حتما می‌توانید آن را پیدا کنید.

۲۶. به قوانین احترام بگذارید

معمولا بسیاری از مراکز تاتو مجوز قانونی ندارند. قوانین سخت و سفتی برای صدور پروانه‌ برای این گونه مراکز وجود دارد. هم‌چنین زدن تاتو برای افراد زیر هجده سال نیز قانونی نیست.

گفته می‌شود بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات تتوکاری ایمنی لازم را ندارند؛ و هم‌چنین بسیاری از تتوکاران نیز مهارت و علم کافی را کسب نکرده‌اند. بدترین مشکل مربوط به این مراکز این است که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند؛ و ممکن است موجب بروز عفونت‌های مختلف و حتی انتقال بسیاری از بیماری‌های خطرناک بشوند.

اگر هنوز به سن قانونی نرسیده‌اید، لطفا دست نگه دارید و زمان کافی را برای تحقیق درباره‌ی معایب این کار به خودتان بدهید.

۲۷. به دنبال مرکز تتویی بگردید که کاملا تمیز باشد

اکیدا توصیه می‌شود، اگر جرم و آلودگی‌های زیادی در مرکز تتو مشاهده می‌کنید، به سرعت آن‌جا را ترک کنید.

محیطی که این کار در آن‌جا انجام می‌شود، باید کاملا پاکیزه باشد.

محیط انجام تتو باید کاملا عاری از گرد و غبار و سایر محرک‌ها باشد، زیرا خطر بروز عفونت همیشه در این کار وجود دارد.

بنابراین، به طور خلاصه بگوییم، اگر محیط تتوکاری تمیز نباشد، آن‌جا جای شما نیست.

این حق شما است که انتظار داشته باشید محیطی که سلامتی‌ و زیبایی‌تان را به آن‌جا می‌سپارید، مانند اتاق عمل بیمارستان کاملا پاکیزه و ضد عفونی باشد.

۲۸. کارهای فرد تتوکار را زیر نظر داشته باشید

فرد تاتو کار قبل از انجام این کار باید برخی اقدامات ضروری را انجام دهد.

وی باید در برابر چشم‌های شما سوزن نو و استفاده نشده‌ای را از داخل بسته‌بندی خارج کند. این کار را باید با دست‌های کاملا پاکیزه و با دستکش انجام دهد. همین شرایط نیز در مورد جوهر تتو باید رعایت شود.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، سوزن آلوده واقعا می‌تواند باعث بیماری‌تان شود. هپاتیت C و بیماری ایدز دو نمونه از مشکلاتی هستند که می‌توانند تمام زندگی‌تان را تحت تاثیر قرار دهند و درمان قطعی نیز ندارند.

اگر متوجه شدید تتوکار سوزن تازه‌ای را از بسته‌بندی خارج نکرده‌ است، کاملا حق شما است که این مسئله را به وی تذکر دهید. رعایت مسائل ایمنی از جانب تاتو کار الزامی است. اگر وی از این کار سر باز بزند، آن‌جا را ترک کنید.

حفظ امنیت شما از مبلغ بیعانه یا احساس آدم‌های دیگر مهم‌تر است.

۲۹. محل نشستن‌تان را نیز بررسی کنید

از قابل استریل بودن محل نشستن‌تان برای انجام تتو اطمینان حاصل کنید.

صندلی‌های پلاستیکی یا چرمی قابل استریل هستند، ولی سنگ‌های متخلخل، سنگ مرمر، یا کوسن این گونه نیستند. باکتری‌هایی که در صندلی‌های غیر قابل استریل جا خوش کرده‌اند، به آسانی می‌توانند به جوهر، سوزن، یا پوست‌تان منتقل شوند و باعث بیماری‌تان شوند.

هم‌چنین، این صندلی‌ها حتی می‌توانند شما را در معرض خون یا ترشحات بدن سایر آدم‌ها نیز قرار دهند. پس مراقب باشید!

۳۰. مراقب رفتارهای فرد تاتو کار باشید

در هر مرحله از تتوکاری، اگر احساس ناخوشایندی به شما دست داد، آن‌جا را ترک کنید.

فرد تتوکار هرگز نباید بدن‌تان را به شکل نامناسبی لمس کند یا رفتار خشنی با شما داشته باشد.

اگر احساس می‌کنید وی با شما برخورد بدی دارد یا به طور آشکار رفتارهای ناهنجاری از خود نشان می‌دهد، به وی هشدار دهید یا حتی آن‌جا را ترک کنید.

نباید اجازه بدهید کسی که بابت خدمات‌اش به وی پول می‌دهید، یا هر آدم دیگر، به شما بی‌احترامی کند.

در صورت مشاهده‌ی هرگونه رفتار بد یا زننده، مدیر مرکز را در جریان قرار دهید، و حتی در صورت نیاز، با پلیس تماس بگیرید.

۳۱. گاهی اوقات تتوکاری چند جلسه طول می‌کشد

تتوهای بزرگ‌تر، نظیر تتو روی سینه یا پشت، ممکن است چند جلسه طول بکشند.

پیش از شروع اولین جلسه، فرد تاتو کار باید این مسئله را به شما اطلاع دهد؛ مگر این‌که به صورت ناگهانی مجبور باشید تتوکاری را نیمه‌کاره رها کنید.

بین هر جلسه، باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید؛ درست مثل وقتی که تتوی‌تان تکمیل شده است.

بیش‌تر تتوها ظرف ۲ الی ۳ جلسه کامل می‌شوند، به غیر از برخی از تتوهای خاص مانند تتوی سرتاسری از شانه تا مچ دست که ممکن است بیش‌تر به طور بیانجامد.

انتظار نداشته باشید تاتو های بزرگ یک شبه انجام شوند. کار با کیفیت مستلزم صرف زمان و صبر زیاد است. از این‌که زمان کافی برای این کار صرف کنید، پشیمان نمی‌شوید.

۳۲. شاید مجبور باشید کمی طرح مورد علاقه‌تان را تغییر دهید

امروزه، تتوهای کوچک و ظریف از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

ولی متاسفانه، خیلی از آن‌ها ممکن است به خوبی انجام نشوند.

نوشته‌های ریز و شکل‌های کوچک به طور بالقوه می‌توانند به مرور باعث خونریزی شوند؛ بنابراین، تتوکار ممکن است به شما توصیه کند کمی اندازه‌ی نوشته‌ها یا شکل‌ها را بزرگ‌تر کنید.

در این شرایط، بهترین تصمیم این است که با وی همکاری کنید، زیرا در این مورد وی بهتر از شما می‌داند چه کاری خوب است و چه کاری خوب در نمی‌آید.

با اعمال تغییراتی، تتوی‌تان هم‌چنان می‌تواند زیبا و جلو‌ه‌گر شود؛ حتی اگر دقیقا همان چیزی نباشد که شما می‌خواستید.

۳۳. محل تاتو را نخارانید

محل تتو نیز درست مانند سایر زخم‌ها هنگام التیام یافتن، شروع به خارش می‌کند.

این نکته بسیار بسیار مهم است؛ محل تتو را نخارانید یا به آن دست نزنید.

این کار می‌تواند باعث خارج شدن جوهر، آسیب زدن به کل تتو، و به هم ریختن شکل و ظاهر آن شود.

در عوض، روی این محل لوسیون بدن بزنید و آن را خشک کنید.

خارش محل تتو ممکن است کمی آزاردهنده باشد، ولی اگر اندکی آن را تحمل کنید، آن را برای همیشه زیبا روی بدن‌تان حفظ خواهید کرد.

۳۴. نشانه‌های حساسیت به جوهر را در پوست‌تان بررسی کنید

بدترین اتفاقی که ممکن است در مورد تتو زدن رخ بدهد، این است که پوست‌تان به جوهر تتو حساسیت داشته باشد.

حساسیت به جوهر تاتو بسیار نادر است، ولی می‌تواند عذاب‌آور باشد.

واکنش حساسیتی بدن به این جوهر ممکن است با جوش‌های متورم و ناراحتی همراه باشد.

شاید این وضعیت تتو را کمی زشت کند، ولی به هر صورت هم‌چنان این تتو روی بدن‌تان وجود دارد. ابتلا به آنافیلاکسی و سایر واکنش‌های خطرناک ناشی از تماس بدن با جوهر تاتو تقریبا هرگز مشاهده نشده است؛ پس دلیل برای وحشت وجود ندارد.

پزشک به سادگی می‌تواند به کمک استروئیدها مشکل‌تان را درمان، و التهاب را بر طرف کند. با تشخیص حساسیت به جوهر در بدن‌تان، دیگر زدن تتوهای بیش‌تر توصیه نمی‌شود؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد زخم و مشکلات پوستی طولانی مدت بشود.

۳۵. تتوها الزاما نباید معنی خاصی داشته باشند

بعد از تاتو کاری، یکی از رایج‌ترین سوال‌هایی که از شما پرسیده می‌شود، این است که “‌معنی این تتو چیست؟‌”‌

صادقانه بگوییم، تتوها الزاما نباید معنی خاصی داشته باشند. اگر از طرح تتو خوش‌تان آمده است، همین کفایت می‌کند.

توضیح این مسئله به دیگران شاید کمی سخت باشد، و ممکن است بسیاری از آدم‌ها به شما بگویند، در آینده از زدن این طرح پشیمان می‌شوید.

در این موارد، فقط لبخند بزنید و به تتویی که با تصمیم خودتان روی بدن‌تان زده‌اید، افتخار کنید. در این مورد، نظر شما تنها نظر مهم است.

بنابراین، یک آناناس کوچک زیبا یا یک عقاب کلاسیک یا هر چیز دیگر مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. این بدن شما است، و شما فقط مدت کوتاهی زنده هستید. بهتر از این است که افسوس بخورید و تنها داستانی که برای دیگران می‌توانید تعریف کنید، این باشد که هیچ ریسکی در زندگی انجام نداده‌اید.

۳۶. تتوکار هنرمند تان را به دیگران نیز معرفی کنید

اگر فرد تتوکار توانست طرح بسیار خوبی را ماهرانه روی بدن‌تان تتو کند، وی را به دیگران نیز معرفی کنید.

البته، نه این‌که بخواهید این کار را ترویج کنید؛ بلکه هم خودتان و هم سایرین را به اتخاذ تصمیم درست در این مورد تشویق کنید. ولی اگر یکی از دوستان‌تان برای انجام این کار مصمم بود، بهترین تتوکاری را که می‌شناسید، به وی معرفی کنید.

وی از این بابت از شما سپاسگزار خواهد بود، و این کار شما در انجام تاتو های آتی به خاطرش خواهد ماند.

۳۷. با فرد تتوکار مهربان باشید

آیا تتوکار هنرمندتان به یک قهوه نیاز دارد؟ یک فنجان قهوه برای‌اش تهیه کنید.

برای‌اش خوراکی، هدیه‌ی خیلی کوچک یا هر چیز دیگری که می‌تواند ارزش معنوی داشته باشد، بخرید.

تتوکاری شغل بسیار سخت و پر دردسری است؛ بنابراین، یک هدیه‌ی زیبا می‌تواند واقعا خستگی را از تن‌شان خارج کند.

شما انعام وی را پرداخت کرده‌اید، ولی یک مهربانی کوچک هرگز از ذهن‌اش خارج نمی‌شود و باعث می‌شود استرس وی در کار کاهش یابد.

۳۸. زمان کافی برای تمام مراحل تتوکاری اختصاص دهید

تتو زدن مثل بعضی از کارها نیست که در یک لحظه در موردش تصمیم بگیرید و در حین خوردن ناهار انجام‌اش دهید. زمان کافی را برای انتخاب تاتو کار مطمئن، انجام تتو، و مراقبت‌های بعد از آن اختصاص دهید.

در صورت امکان، یک روز را به طور کامل برای این کار در نظر بگیرید.

همیشه تاخیر وجود دارد و گاهی اوقات روند کار بیش‌تر از میزان پیش‌بینی شده‌تان طول می‌کشد. خود را برای این‌ مسائل آماده کنید و هیچ فشار زمانی و استرسی برای فرد تتوکار ایجاد نکنید.

۳۹. با دقت روش‌ مناسبی را برای کنترل درد پیدا کنید

داروهای ضد التهاب واقعا می‌توانند به کنترل درد تاتو و کاهش ناراحتی‌های مربوط به انجام این کار کمک کنند.

هم‌چنین، قبل از شروع کار می‌توانید دو عدد قرص مسکن نیز مصرف کنید. به هر حال، اگر می‌خواهید از دارو استفاده کنید، در انتخاب نوع دارو با احتیاط عمل کنید.

استفاده از داروهایی نظیر آسپیرین توصیه نمی‌شود، زیرا این داروها دارای خاصیت رقیق کنندگی خون هستند و نه فقط باعث افزایش خونریزی می‌شوند، بلکه می‌توانند در فرایند التیام زخم‌ها اختلال ایجاد کنند.

در عوض، می‌توانید از داروهایی نظیر ادویل و به طور کلی، ایبوبروفن استفاده کنید؛ این داروها بدون عوارض جانبی خاص، تاثیر خوبی بر کاهش درد دارند.

۴۰. درباره‌ی میزان محو شدن انواع رنگ‌های جوهر تاتو تحقیق کنید

جوهر قرمز معمولا سریع‌تر از سایر رنگ‌ها محو می‌شود. این رنگ به آسانی توسط بدن تجزیه می‌شود؛ بنابراین، نیازمند ترمیم و مراقبت‌های بیش‌تری است.

جوهر سفید نیز می‌تواند مشکلات مشابه‌ای را ایجاد کند، زیرا به مرور زمان ممکن است به رنگ زرد متمایل شود.

نکته‌ی دیگری که باید قبل از انجام تاتو مد نظر قرار دهید این است که تاتو های آبرنگی در مقایسه با تاتو هایی با خطوط مشخص و تمیز معمولا زودتر حالت اولیه‌شان را از دست می‌دهند.

آگاهی از این مسائل و تحقیق درباره‌ی مشخصات رنگ‌ها می‌تواند در تعیین دقیق ترکیب رنگی که بیش‌تر از وقت و حوصله‌تان به مراقبت، ترمیم، و مراجعه‌ی مکرر به مرکز تاتو نیاز نداشته باشد، کمک کند.

۴۱. در صورت تاتو زدن روی اثر زخم باید به برخی نکات توجه کنید

باید مطمئن باشید که زخم‌تان کاملا التیام یافته باشد. معمولا تتوکاران ترجیح می‌دهند چند سالی از التیام یک زخم گذشته باشد تا مطمئن شوند که زخم مجددا باز یا دچار التهاب نمی‌شود.

تتو زدن روی بافت جای زخم مسلما کار سختی است، ولی درد آن می‌تواند از درد تتو زدن روی بسیاری دیگر از نواحی بدن کم‌تر باشد؛ و البته، این کار مسلما امکان‌پذیر است.

معمولا برای تتو زدن روی اثر زخم مجبور می‌شوید چند جلسه برای ترمیم تاتو به مرکز مراجعه کنید، زیرا بافت زخم معمولا جوهر را پس می‌زند. با این حال، بعد از چند جلسه، اثر زخم‌تان کاملا پوشیده می‌شود و دقیق همان چیزی خواهد شد که دل‌تان می‌خواست.

۴۲. بعد از انجام تاتو، با ملایمت بیش‌تری ورزش کنید

اگر مرتبا ورزش می‌کنید و به باشگاه می‌روید، تا التیام کامل زخم‌ها، بهتر است با ملایمت بیش‌تری ورزش کنید.

تقلای بیش از حد و فشار آوردن بر محل تاتو می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی، و عرق نیز می‌تواند باعث بروز عفونت شود.

چند روز اول بعد از انجام تاتو بهتر است اصلا ورزش نکنید، و سپس تا التیام کامل زخم‌ها، با ملایمت بیش‌تری ورزش کنید.

این کار نه تنها از تتوی‌تان محافظت می‌کند، بلکه باعث می‌شود احساس راحتی بیش‌تری داشته باشید؛ زیرا نباید محل تتوی روی پوست‌تان را که به تازگی زخم‌های‌اش التیام یافته است بیش از اندازه بکشید یا روی آن فشار وارد کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- امیر رضا مصطفایی

منبع:جن ریویوو

راهنمای تاتو بدن: ۴۲ نکته مهم درباره تتو برای افراد مبتدی

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...