نیاز فوری مردم احمد فداله و درکایید به کمک‌های امدادی


نیاز فوری مردم احمد فداله و درکایید به کمک‌های امدادی

نائب رییس شورای بخش شهیون: ذخیره خوراک ساکنان این‌منطقه به اتمام رسیده است و روز‌های سختی را سپری می‌کنند

خوزستان
>> نیاز فوری مردم احمد فداله و درکایید به کمک‌های امدادی
وضعیت مردم در احمد فداله و منطقه درکاید در بخش شهیون دزفول مناسب نیست.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛‌ نائب رییس شورای بخش شهیون گفت: پس از بارش‌های شدید و سیل آسا در شمال استان، راه‌های ارتباطی منطقه سخت گذر و کوهستانی احمدفداله و منطقه درکاید بسته شده است.
محسن حسینی با اشاره به علت مسدود شدن راه‌ها افزود: ذخیره آذوقه و آب آشامیدنی ساکنان این‌منطقه به اتمام رسیده است و روز‌های سختی را سپری می‌کنند.
وی خواهان ارسال کمک‌های غذایی و آب اشامیدنی، چادر و لباس گرم برای ساکنان روستا‌های این بخش شد.
>> برقراری تردد در تمام محور‌های اصلی خوزستان
فرمانده پلیس خوزستان: تمام محور‌های اصلی استان باز و تردد بصورت عادی در آن‌ها برقرار است.
سرهنگ رضا دولتشاهی افزود: فقط برخی محور‌های فرعی استان ازجمله محور شوش به فکه، شوش به چغازنبیل، بستان به چذابه، محور اندیکا به تاراز، دزفول به احمد فداله و محور کمربندی بستان به علت سیلاب مسدود است. تمام محور‌ها مواصلاتی استان خوزستان باز است.
محمدطلا شجاعی معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان هم گفت: سامانه ۱۴۱ نیز فعال است تا مردم با تماس با این سامانه از وضعیت محور‌های مختلف در استان و دیگر نقاط کشور با خبر شوند.
>> وضعیت سد کرخه و دز
>> تخلیه ۶۸ روستا در حاشیه رودخانه کرخه و دز
۶۸ روستای حاشیه رودخانه‌های کرخه و دز در استان خوزستان تخلیه شدند.
فرماندار شوش گفت:۳۳ روستای این شهرستان در حاشیه رودخانه کرخه تخلیه شده اند و ۳۶ روستای دیگر نیز از زنان، کودکان، وسایل ضروری و احشام تخلیه شده است.۳۳ روستا شوش بطور کامل تخلیه شدند.
عدنان غزی افزود: ۷ اردوگاه نیز به ظرفیت ۲۵۰۰ نفر برای سیل زدگان آماده شده است و به افراد سیل زده لوازم ضروری داده خواهد شد.
هاشمی فرماندار حمیدیه هم گفت: ۱۰ روستا گرفتار سیلاب تخلیه و امکانات اسکان برای سیل زدگان در ۳ اردگاه در اختیار آنان قرار گرفته است.
بگفته موسوی فرماندار هویزه نیز ۱۴ روستا در این شهرستان تخلیه شده است و افراد گرفتار در سیل به مناطق امن در مدارس هویزه و سوسنگرد اسکان داده شده اند.
حیدری فرماندار دزفول نیز گفت: بمنظور جلوگیری از صدمه به مردم ۱۱ روستا در این شهرستان تخلیه شدند.
وی افزود: جاده روستایی احمد فداله به دزفول به علت سیلاب قطع شده و باید با بالگرد به مردم این مناطق کمک رسانی برای آذوقه انجام شود.
>> توزیع 70 تن اقلام ارسال هوایی به خوزستان
>> بازدید معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح از ساخت سیل‌بند‌ها در خوزستان
معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز به منظور بررسی وضع سیلاب وارد استان خوزستان شد.
سردار سرتیپ عراقی امروز با همراهی سردار یوسفی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه کربلا از سیل‌بند‌های حاشیه رودخانه کارون که توسط گروه‌های جهادی ایجاد شده است بازدید کرد.
معاون عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح در این بازدید نکات موردنیاز برای استحکام‌بندی سیل‌بند‌ها را به گروه‌های جهادی ارائه کرد.


>> برپایی اردوگاه برای سیل زدگان در خوزستان
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: بیش از ۳۰ اردوگاه اسکان اضطراری از زمان تخلیه روستا‌های در معرض خطر خوزستان در مناطق امن این استان ایجاد شده است.
کیامرث حاجی زاده با بیان اینکه ظرفیت فعلی این اردوگاه‌ها بیش از هفت هزار نفر است افزود: یک اردوگاه در اندیمشک، سه اردوگاه در اهواز، ۲ اردوگاه در باوی، چهار اردوگاه در حمیدیه، سه اردوگاه در دزفول، پنج اردوگاه در دشت آزادگان، ۲ اردوگاه در شادگان، ۲ اردوگاه در شوش، چهار اردوگاه در شوشتر و سه اردوگاه در هویزه برپا شده است.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: در کنار این اردوگاه‌ها تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ چادر برپا شده و یک هزار و ۵۰۰ چادر دیگر نیز به منظور پیشگیری از کمبود امکانات میان روستا‌های در معرض خطر توزیع شده است.
تاکنون ۶۸ روستای در معرض خطر ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در خوزستان در حاشیه سه رودخانه دز، کرخه و کارون تخلیه شده اند.
در ۲ روز گذشته ۱۱ روستا در شوش، ۹ روستا در دزفول، ۲۷ روستا درشوشتر، یک روستا در شادگان، یک روستا در دشت آزادگان، ۱۳ روستا دراهواز و منطقه سید خلف و چهار روستا درشهرستان کارون تخلیه شده اند.
به گفته مسئولان این آمار همچنان در حال افزایش است و هر لحظه به اهالی روستا‌ها و شهر‌های در معرض خطر هشدار داده می‌شود تا محل سکونت خود را تخلیه کنند.
طغیان و بروز سیلاب در حوضه‌های کارون، دز و کرخه، سبب شده مناطقی از شمال، مرکز و غرب خوزستان که در مسیر این رودخانه‌ها قرار گرفته اند در معرض سیلاب قرار گیرد.
میزان سیلاب ورودی به سدهای بالادست در استان خوزستان کاهش یافته اما تا رفع کامل خطر ساکنان شهرها و روستاهای پایین دست از نزدیک شدن به سواحل خودداری و هوشیاری خود را حفظ کنند.
لرستان
>> آغاز عملیات امدادرسانی هوایی به دلفان
عملیات توزیع بسته‌های مواد غذایی، چادر و مواد اولیه ضروری در بین مردم روستا‌های دلفان لرستان آغاز شد.
حشمت بهمنی فرماندار دلفان: این بسته‌های غذایی با استفاده از بالگرد جمعیت هلال احمر به روستا‌ها و مناطق صعب العبور که ارتباط زمینی آن‌ها قطع شده است، اعزام شد.
وی ادامه داد: شب گذشته نیز مواد غذایی در بین ساکنان محله‌های آسیب دیده از سیل توزیع شد.
فرماندار دلفان با بیان اینکه بسته‌های غذایی ارسالی به دلفان با توجه به حجم بالای خسارت سیل کافی نیست، تصریح کرد: ارسال اقلام غذایی، چادر، پتو و وسایل گرمایشی برای مردم سیل زده این شهرستان باید افزایش یابد.
بهمنی، ضرورت ارسال ماشین آلات سنگین برای بازگشایی جاده‌های روستایی و کف کش را از نیاز‌های ضروری امدادرسانی به شهرستان عنوان کرد.
>> تامین موقت آب شرب ۳۷۰ روستای لرستان
مدیرعامل آبفار لرستان گفت: به دلیل قطع برق و راه ارتباطی، شبکه آب شرب برخی مناطق سیل زده هنوز وصل نشده است.
کاکاوند افزود: شبکه آب آشامیدنی ۶۲۰ روستای لرستان بر اثر جاری شدن سیل آسیب دید که با تلاش کارکنان شرکت آبفار شبکه آب آشامیدنی ۲۵۰ روستا ترمیم شد.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل قطع برق و راه ارتباطی، شبکه آب شرب برخی مناطق سیل زده هنوز وصل نشده است.
مدیرعامل آبفار لرستان ادامه داد: آب شرب ۳۷۰ روستای آسیب دیده از سیل، تا کنون با استفاده از ۳۰ تانکر سیار آب و ۸ کامیون آب بسته بندی شده برطرف شده است.
>> پلدختر، خرم آباد و الیگودرز در اولویت کمک رسانی
امداد به سیل زدگان لرستان در دومین روز شدت بیشتری گرفته است.
معاون سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: شهرستان های پلدختر خرم آباد الیگودرز در اولویت کمک رسانی قرار دارند.
دیروز بالگردهای ارتش، سپاه و هلال احمر با 64 سوتی پراوز به 40 روستای شهرستان پلدختر کمک رسانی کردند و حدود 4000 نفر را هم در مناطق امن اسکان دادند.
>> کمبود ماشین آلات سنگین راهسازی
کمبود ماشین آلات سنگین راهسازی برای بازگشایی مسیرهای ارتباطی در لرستان.
>> خسارت تقریبی 1500 میلیارد تومانی به زیرساخت ها
طبق براوردهای اولیه سیل حدود 1500 میلیارد تومان به زیرساختهای اسکان لرستان خسارت زده است. آب ، برق، گاز و خطوط ارتباطی و تلفن شهرستان پلدختر و شهر معمولان قطع است.
فرمانده کل سپاه برای بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان وارد خرم آباد شد تا از نزدیک از روند کمک رسانی به سیل زدگان مطلع شود.
>> شمار قربانیان در لرستان؛ 14 نفر
مدیر کل پزشکی قانونی لرستان اعلام کرد: شمار قربانیان سیل در لرستان به 14 تن رسید.
نز3 نفر در الیگودرز، 3 نفر در خرم آباد، دو نفر در کوهدشت، دو نفر در معمولان، دو نفر در دره چگینی، یک نفر در درود و یک نفر در دلفان جان خود را از دست دادند.
در پلدختر کسی کشته نشده است.
>> اعزام 150 امدادگر برای تقویت کمک رسانی
نخستین محموله 70 تنی کمک های مردمی هلال احمر شامل غذا و پوشاک با هواپیمای ارتش دیشب به مناطق سیل زده رسیده ، امروز هم دومین محموله ارسال می شود.
مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: با تلاش نیروهای امدادی و نیروهای مسلح یک مسیر فرعی برای ارسال اقلام غذایی و زیستی به شهر پلدختر احداث شده و 150 امدادگر برای تقویت کمک رسانی به شهر پلدختر اعزام شدند.
>> ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در مناطق سیل زده لرستان
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از تعهد این نهاد برای ایجاد ۳۰۰ هزار شغل در مناطق سیل زده لرستان خبر داد.
مخبر به توزیع ۱۰ هزار و ۵۰۰ وعده غذای گرم بین مردم مناطق سیل‌زده از ابتدای سیل تاکنون اشاره کرد و افزود: مرکز فوریت‌های امدادی این ستاد تاکنون ۲۵۰۰ تخته پتو، ۶۵ هزار کنسرو و ۳۲ هزار بطری آب‌معدنی بین مردم سیل زده توزیع کرده است.
وی افزود: کاروان‌های سلامت این بنیاد با استقرار ۲ درمانگاه سیار تاکنون به بیش از ۲۰ هزار نفر از سیل زدگان خدمات درمانی ارائه کرده اند.
مخبر گفت: اختصاص ۳ میلیون تومان کمک بلا عوض و ۷ میلیون تومان وام قرض الحسنه برای احیاء ایستگاه‌های پمپاژ آب خسارت دیده از سیل، توزیع ۱۰ هزار دستگاه لوازم خانگی و نیز توزیع ۱۵ هزار بسته لوازم التحریر را از دیگر برنامه‌های حمایتی این نهاد در مناطق سیل زده لرستان برشمرد.
>> رصد مناطق سیل زده به کمک پهپاد
پهپادهای سپاه هم برای رصد دقیق و نقطه به نقطه مناطق سیل زده به پرواز در آمده اند.
ایلام
>> امدادرسانی در منطقه ماژین ایلام
صبح امروز محموله 3 تنی از مواد غذایی راهی مناطق سیا زده استان ایلام شد. آب هم در این مناطق قطع شده، علاوه بر راههای ارتباطی به کشاورزی هم در این مناطق خسارت زیادی وارد شده است.
گلستان و مازندران
>> تداوم امداد رسانی به سیل زدگان گلستان و مازندران
کرمانشاه
>> خسارت ۱۲۳ میلیارد تومانی سامانه بارشی اخیر به اسلام آبادغرب
فرماندار اسلام آبادغرب گفت: در پی بارش‌های چند روز گذشته و طغیان رودخانه‌ها ۱۲۳ میلیارد تومان خسارت در بخش‌های مختلف به شهرستان اسلام آبادغرب وارد شد.
افشین کریمی افزود: بارش‌های چند روز گذشته باعث تخریب ۱۰ پل روستایی و آسیب به خسارت ۱۲۳ میلیارد تومانی سامانه بارشی اخیر به شهرستان اسلام آبادغربهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی شد.
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش ۲۰ مدرسه شهری و روستایی در شهرستان آسیب دیدند، گفت: همچنین در بخش‌های عمران شهری، شبکه آب و فاضلاب شهری و روستایی و ابنیه و راه‌ها خسارت‌های به وجود آمده است.
فرماندار اسلام آبادغرب: در بخش کشاورزی طغیان رودخانه‌ها به هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خسارت وارد کرد.
کریمی همچنین از مسدود شدن محور حمیل به ایلام به دلیل ریزش کوه خبر داد وگفت: به علت حجم بالای ریزش کوه از سه روز پیش این محور مسدود شده که همچنان تلاش برای بازگشایی آن ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی