تجربه ماموریت‌هایی سرگرم کننده و جذاب در بازی Dragon Age Inquisition


تجربه ماموریت‌هایی سرگرم کننده و جذاب در بازی Dragon Age Inquisition

یکی از نکات مثبت Inquisition ماموریت‌های بی‌شمار و البته سرگرم کننده و جذاب آن است که در کنار ماموریت‌های اصلی بازی شما را سرگرم می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یافتن یک بازی نقش آفرینی که بتواند علاوه بر ایجاد هیجان در کاربر سرگرم کننده هم باشد جزء دغدغه بسیاری از افراد محسوب می‌شود و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا یکی از این بازی ها را با عنوان Dragon Age Inquisition به شما معرفی نماید، پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

تجربه ماموریت‌هایی سرگرم کننده و جذاب در بازی Dragon Age Inquisition

معرفی Dragon Age Inquisition

استودیو بایوور توانست همراه با Dragon Age و شروع داستان کهن Origin در دنیای اژدهایان در دنیای بازی گردباد بپا کند و این نوع بازی‌ها را چندین پله پیش برد. اما پس از گذشت زمان، این استودیو با ادامه بسیار ناموفق Dragon Age II تمام خاطرات خوش گذشته خود را از بین برد.

بیشتر بخوانید: اژدهایی که به رودخانه تبدیل شد!+تصاویر

درست در همین زمان که استودیو بتسدا فرصت را غنیمت شمرد و با عرضه شاهکار Skyrim خودی نشان داد و داستان‌های اژد‌ها کشی را در دنیایی عظیم و بس زیبا، به بهترین شکل ممکن بیان کرد. بایوور که خود استاد ساخت بازی‌های نقش آفرینی است، بعد از اتمام سه گانه پرطرفدار Mass Effect تمرکز کامل خود را بر نسخه جدید Dragon Age گذاشت تا مقام خود را در جایگاه بازی‌های نقش آفرینی پس بگیرد.

تجربه ماموریت‌هایی سرگرم کننده و جذاب در بازی Dragon Age Inquisition

بایوور در سال ۲۰۱۳ با معرفی Dragon Age Inquisition توجه بسیاری را به خود جلب کرد، زیرا هدف این بازی ترکیب بهترین و مثبت‌ترین نکات Origin، Dragon Age II و سری Mass Effect با تکنولوژی نوین و امروزی بود تا بتواند یک نقش‌آفرینی اصیل ارایه دهد و شکوه و عظمت عصر اژد‌ها را به مقام اصلی خود بازگرداند.

بعد از عرضه بازی، بایوور نشان داد که تمام نمایش‌ها و اطلاعات بازی همان شکلی است که یک طرفدار کهنه کار این سری انتظار داشت و باز هم قدرت خود را در این زمینه به رخ کشید. در عنوان Dragon Age Inquisition شما تنها رهبر یک سری ماجراجویان در این سرزمین بسیار بزرگ نیستید، ولی یکی از مهم‌ترین وظایف شما در همین زمینه کنترل گروه خود در سرزمین‌های مختلف با وجود جنگ‌های مختلف مردی و نزاع‌های سیاسی است.

بیشتر بخوانید: نامزدهای جایزه بهترین بازی سال 2018

به معنی واقعی کلمه، در یک مسیر به عنوان یک سرپرست و رهبر شما وظیفه دارید برای گروه خود در برخی از مواقع برای حفظ جان و سلامتی آن‌ها حتی یک سوارخ بزرگ از آسمان، برای عبور از آن، ایجاد کنید!

در این عنوان سازمان‌های مختلف شما دارای بخش‌های حرکتی زیادی برای کنترل و رهبری است، اما برخی از اقدامات عمده مانند به سراغ مناطق جدید رفتن و یا انجام ماموریت‌های جدید داستان نیاز به قدرت دارد. یکی از مرکزی و مهم‌ترین منابع که در آن می‌توان کار‌های مختلفی انجام داد و خود را برای ماموریت‌های مختلف آماده سازی کرد در عنوان Inquisition، نه منطقه بزرگ هستند.

این واقعاً فوق العلاده است، که در یکی از این مناطق در حال تمرین کردن و یا آماده ساختن خود باشید و یا در حین انجام یک ماموریت فرعی، و به صورت کاملا مستقیم و ناگهانی توسط این مرحله آموزشی یا ماموریت فرعی وارد داستان اصلی گیم پلی و این عنوان، یعنی عنوان Dragon Age Inquisition شوید.

در داستان عنوان Inquisition، دچار سردرگمی خواهید شد. اوایل داستان به صورت مبهم شروع می‌شود و هیچ وقت در تمامی مراحل این خاصیت منفی را از دست نمی‌هد! تیم‌های سازنده Dragon Age از لحاظ درست کردن داستان‌هایی مبنی بر تاریخ‌های معروف استعداد خوبی، نسبت به مرور زمان دارند، اما عنوان Inquisition فاقد ادامه دار شدن این خاصیت مثبت شرکت BioWare و تیم‌های بازی سازی آن شد. ضربان‌ها و حوادث داستانی جالبی در این عنوان وجود دارد، ولی، اما این قسمت‌ها چگونه و چطوری می‌توانند با دیگر قسمت‌های داستانی نا موفق هماهنگ و متصل شوند.

تجربه ماموریت‌هایی سرگرم کننده و جذاب در بازی Dragon Age Inquisition

باعث تأسف است، زیرا در بخش‌های دیگر شخصیت پردازیِ شخصیت‌های اصلی این عنوان به خوبی انجام شده؛ به ویژه شخصیت Dorian، کسی که دارای کشمکش و درگیری‌های خانوادگی است و لحظات احساسی زیبا و واقعی‌ای را برای شما در داستان ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: کرک شدن بازی های رایانه ای به مرور غیر ممکن می شوند

البته قابل ذکر است که، پس از گذشت مدتی داستان بازی روند بهتری را پیدا می‌کند و به اوج خود می‌رسد و پس از گذشت مدتی از داستان از ذهن شما به آسانی پاک خواهد شد و برخی از مردم را فراموش خواهید کرد. در این عنوان اتاق‌ها و قسمت‌هایی وجود دارد. بر فرض مثال در قسمتِ “اتاق جنگ” شما می‌توانید Mini Game‌های جالبی را تجربه کنید که بر میزان ساعات گیم پلی این عنوان افزوده است.

در قسمتِ "اتاق سلطنت" کاربر فقط نشسته است و برخی از ماموریت‌های مربوط به قضاوت در مورد مسائل مختلف را می گذراند. در مورد چه کسی قضاوت کند؟ چه کسی را می‌تواند تبعید کند؟ به چه کسی می‌تواند فرصت دوباره‌ای بدهد؟ پاسخ این پرسش‌ها را شما با انجام دادن روند داستانی و شناختن شخصیت‌های مختلف می‌توانید دریابید و امر مورد نظر خود را صادر کنید.

مبارزات گاه شلوغ است و گاه خلوت، کشتن دشمنان نسبت به انتخاب کلاس شما متغییر است؛ اگر یک جنگجو باشید، باید با سپر و شمشیر خود به دل دشمن بزنید، در صورتی که یک جادوگر یا یک کماندار این کار را از راه دور انجام می‌دهند و با جادو‌های رنگارنگ و البته خطرناک و تیر‌های سهمگین به مبارزه می‌پردازند. در بین مبارزات و درگیری‌ها، بعضا به مواردی برخورد خواهید کرد که مجبور به اولویت بندی می‌شوید.

بیشتر بخوانید: از «نفس اژد‌ها» چه مى‌دانید؟

به طور مثال به شکاف‌های مختلفی از دنیای شیاطین برخورد خواهید کرد که اطراف آن را دشمنان احاطه کرده‌اند. در این موقعیت اولویت اصلی، بستن این شکاف‌ها با قدرت دستان شماست یا گاه به هنگام مبارزه با باس‌های بازی دشمنان ریز و درشت دیگری مزاحم کارتان می‌شوند، حال این تصمیم شماست که اولیت را به کدام اختصاص دهید؛ باس اصلی یا دشمنان مزاحم. یکی دیگر از نکات مثبت Inquisition ماموریت‌های بی‌شمار و البته سرگرم کننده و جذاب آن است.

تجربه ماموریت‌هایی سرگرم کننده و جذاب در بازی Dragon Age Inquisition

در کنار ماموریت‌های اصلی بازی که داستان شما و یارانتان را می‌سراید، ماموریت‌های فرعی نیز در بعضی موارد به همان پررنگی داستان اصلی هستند. بستن شکاف‌ها، یافتن اشیا ارزشمند، پازل‌های مختلف و دیگر ماموریت‌هایی که از دیگر شخصیت‌های پراکنده در دنیای بازی دریافت می‌کنید، همگی باعث شده تا گذر زمان بازی را متوجه نشوید. این ساعات بی‌شماری که صرف انجام ماموریت یا گشت و گذار در دنیای بازی می‌کنید، به لطف گرافیک فنی و هنری کم نقص خود ارزشی چند برابر پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: قاتل بروس لی پیدا شد

با تجربه این عنوان درک خواهید کرد که یک عنوان، مخصوص عنوانی بر پایه RPG به هیچ وجه فقط به قسمت داستان خود وابسته نیست. بعد از به پایان رساندن بخش داستانی، در‌های بزرگی بر روی شما باز خواهد شد که پس از عبور از آن‌ها جهانی بی اتن‌ها را مشاهده خواهید کرد. عنوان Dragon Age Inquisition بازی‌ای کاملاً فوق العلاده و بدون مشکل نیست، ولی با تمامی تلاش سعی بر این دارد تا ریشه‌های اصلی سبک RPG را برای شما به نمایش در بیاورد، که در این امر این عنوان موفق بوده است.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی