درمان کهیر بدن و خارش و قرمزی پوست با روش های طبیعی و خانگی


خارش پوست بدن به همراه قرمزی و تورم کهیر نامیده می‌شود. حساسیت به یک ماده خاص اعم از غذایی یا غیر غذایی، حساسیت به دارو و گزش حشرات می‌تواند منجر به کهیر شود. معمولا به افرادی که مستعد کهیر زدن هستند توصیه می‌شود حمام آب داغ نگیرند و از شوینده‌ها با احتیاط استفاده کنند تا پوست تحریک نشود. نوشته درمان کهیر بدن و خارش و قرمزی پوست با روش های طبیعی...

درمان کهیر بدن و خارش و قرمزی پوست با روش های طبیعی و خانگی

خارش پوست بدن به همراه قرمزی و تورم کهیر نامیده می‌شود. حساسیت به یک ماده خاص اعم از غذایی یا غیر غذایی، حساسیت به دارو و گزش حشرات می‌تواند منجر به کهیر شود. معمولا به افرادی که مستعد کهیر زدن هستند توصیه می‌شود حمام آب داغ نگیرند و از شوینده‌ها با احتیاط استفاده کنند تا پوست تحریک نشود.

2+

خارش پوست بدن به همراه قرمزی و تورم کهیر نامیده می‌شود. حساسیت به یک ماده خاص اعم از غذایی یا غیر غذایی، حساسیت به دارو و گزش حشرات می‌تواند منجر به کهیر شود. برای درمان کهیر معمولا به افرادی که مستعد کهیر زدن هستند توصیه می‌شود حمام آب داغ نگیرند و از شوینده‌ها با احتیاط استفاده کنند تا پوست تحریک نشود. خیلی وقت ها هم که خارش شدید و کلافه کننده می‌شود از درمان های خوراکی آنتی هیستامین و اقلام مشابه استفاده می‌شود. ولی چند راه درمان کهیر وجود دارد که در نت نوشت امروز در اختیارتان می‌گذاریم.

درمان کهیر بدن و خارش و قرمزی :

۱- هیچ درمانی برای کهیر انجام ندهید

اگر به هر دلیلی کهیر Hives بروز کرد در صورتی که شدید نیست و خارش آن قابل تحمل است فقط کافی است کمی صبر داشته باشید. آن ها به همان سرعتی که پدیدار شده اند به همان سرعت هم ناپدید می‌شوند. یک راه درمان کهیر این است که سعی کنید در مدت زمانی که کهیرها هستند حمام آب داغ نگیرید، لباس های گشاد و نخی بپوشید.

بیشتر بخوانید: درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا (Milia) با انواع ماسک های طبیعی

۲- علت کهیر زدن را پیدا کنید

به هر دلیلی که پوست تان قرمز می‌شود و خارش می‌گیرد باید علت را پیدا کنید. حساسیت به حیواناتی مثل گربه و سگ، حساسیت به مواد غذایی یا حتی مصرف یک دارو ممکن است باعث بروز کهیر باشد. در این صورت باید علت اصلی را چاره کنید نه آن که فقط معلول یعنی کهیر را درمان کنید. با از بین بردن علت دیگر کهیر نخواهید زد.

۳- از صابون یا لوسیون برای درمان کهیر کمک بگیرید

با بعضی از داروها، لوسیون، کرم یا صابون می‌توانید التهاب ناشی از کهیر را کاهش و از بین ببرید. یک راه درمان خانگی کهیر این است که سعی کنید از صابون ها و شوینده هایی استفاده کنید که رایحه تند ندارند. محل کهیر را با آب سرد یا آب ولرم بشویید. حتی می‌توانید از کمپرس آب سرد استفاده کنید تا تورم ها کاهش پیدا کند و از بین برود.

بیشتر بخوانید: اگزما : علل ، علائم و درمان های طبیعی این بیماری پوستی که باید بدانید

۴- از جو دوسر استفاده کنید

دیگر درمان کهیر این است که در صورتی که در خانه وان حمام دارید، یک یا دو فنجان جو دو سر را در یک کیسه پارچه ای تمیز گذاشته و در آن را با کش ببندید. بعد از این که وان را از آب ولرم پر کردید با گذاشتن کیسه حاوی جو دوسر و حمام در آن به میزان زیادی کهیرها درمان می‌شود.

۵- استرس را کم کنید

حتی اگر به ماده خاصی حساسیت دارید، استرس باعث بروز کهیر و بدتر شدن آن می‌شود. چون استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و بدن شما نسبت به هر آن چه که حساسیت داشته باشد، در مواقع استرس زا واکنش بیشتری نشان می‌دهد. پس استرس را از خود دور کنید یا روش های مدیریت استرس را فرا بگیرید. در واقع در چنین مواقعی بدن‌تان دارد به شما هشدار می‌دهد.

۶- جوش شیرین

جوش شیرین یکی از ماده های ارزان قیمت و در دسترس برای کاهش التهابات و رفع خارش و درمان کهیر است. کمی جوش شیرین را در آب سرد حل کنید و روی کهیرها بگذارید. این ترکیب ساده باید مثل خمیر باشد. بگذارید خمیر خشک شود و وقتی آرام گرفتید آن را با آب سرد بشویید. این خمیر را می‌توانید چند بار در روز استفاده کنید.

حتی می‌توانید پس از حمام بخصوص در مواقعی که وان حمام ندارید، یک یا دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک سطل آب سرد یا ولرم حل کنید و به عنوان آخرین آبکشی استفاده کنید. نیازی به شستن آن نیست. این ترکیب ساده آب و جوش شیرین موقع خارش ناشی از آبله مرغان نیز بسیار مفید است.

۷- مکمل های دارویی

یک راه درمان کهیر استفاده از مکمل است. مکمل های حاوی quarcetin و evening primrose (گل مغربی) به دلیل خاصیت آنتی هیستامینی به سرعت التهاب را کاهش می‌دهد و خارش را از بین می‌برد. در صورتی که دسترسی به این دو مکمل را ندارید از مواد غذایی حاوی ویتامین B12، ویتامین C، و ویتامین D استفاده کنید تا با تقویت سیستم ایمنی بدن باعث درمان فوری و مانع از بروز مجدد کهیر شوید.

۸- طب سوزنی

اگر کهیر به یک بیماری دوره ای برای شما تبدیل شده است و هر از گاهی به سراغتان می‌آید بد نیست راه حل بدون عارضه جانبی طب سوزنی را امتحان کنید. تحقیقات بر روی ۴۰ بیمار مبتلا به کهیر دوره ای نشان داد که با طب سوزنی بیماری شان طی ۳ هفته درمان شد.

بیشتر بخوانید: اگزما در کودکان : علل ، علائم و راه های درمان طبیعی این بیماری که باید بدانید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی