درخواست 3 کشور اروپایی درباره برنامه موشکی ایران


درخواست 3 کشور اروپایی درباره برنامه موشکی ایران

سه کشور اروپایی در نامه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد با مطرح کردن ادعاهایی، از دبیر کل سازمان ملل متحد درخواست کردند تا گزارشی درباره فعالیت‌ موشک‌های بالستیک ایران ارائه دهد.

به گزارش مشرق، نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان در سازمان ملل روز سه‌شنبه طی نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل مدعی شدند که اقدام اخیر ایران در ساخت و راه‌اندازی موشک‌های بالستیک دارای تاثیرات بی ثبات کننده در منطقه بوده و تنش‌های موجود را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ادعاهای جدید برایان هوک علیه ایران

حمله بحرین به برنامه موشکی ایران از تریبون اتحادیه عرب

نمایندگان این سه کشور اروپایی مدعی شدند که فعالیت‌های ایران با قطعنامه سال ۲۰۱۵ شورای امنیت سازمان ملل در تضاد است. در این قطعنامه از ایران خواسته شده تا از هرگونه فعالیتی که شامل موشک‌هایی باشد که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای است خودداری کند.

این سه کشور اروپایی در حالی مدعی شده‌اند که آزمایش‌های موشکی ایران ناقض قطعنامه یاد شده است که در این قطعنامه تنها با لحنی غیرالزام‌آور از ایران «خواسته شده» موشک‌هایی را که «برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند»، آزمایش نکند. تهران نیز بارها تأکید کرده هیچکدام از موشک‌هایش برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند.

نمایندگان انگلیس، فرانسه و آلمان از گوترش خواستند تا در گزارش بعدی خود که انتظار می‌رود در ماه ژوئن منتشر شود، گزارش کاملی درباره فعالیت موشک‌های بالستیک ایران ارائه دهد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی