مرحوم سید مجتبی قائم مقامی، عضو پیشکسوت حزب موتلفه اسلامی که بود؟


مرحوم سید مجتبی قائم مقامی، عضو پیشکسوت حزب موتلفه اسلامی که بود؟

سید مجتبی قائم مقامی عضو پیشکسوت حزب موتلفه اسلامی امروز 13 فرودین ماه به رحمت ایزدی پیوست.

مرحوم سید مجتبی قائم مقامی، عضو پیشکسوت حزب موتلفه اسلامی که بود؟به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر کوتاه بود؛ سید مجتبی قائم مقامی، امروز (سه شنبه ۱۳ فرودین ماه) به رحمت ایزدی پیوست.

در سالی که به نام «رونق تولید» از سوی رهبر فرزانه انقلاب نامگذاری شده است، درگذشت یکی از چهره‌های پرکار و پیشکسوت حزب موتلفه اسلامی، فعالان حزبی را داغدار کرد.

سید مجتبی قائم مقامی، فردی با ۶۵ سال سابقه کار در امور صنفی تولید و تجارت به عنوان نخستین رئیس مجمع امور صنفی تهران بعد از انقلاب اسلامی، نماینده جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در امور زلزله بم و هم چنین عضو شورای مرکزی و قائم مقام دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار فعالیت داشت و به عنوان چهره‌ای معتمد در میان مردم شناخته می‌شد.

کریمی اصفهانی: سیدمجتبی قائم مقامی از چهره‌های پرکار در قبل و پس از انقلاب بود

کریمی اصفهانی، دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح ویژگی‌های شخصیتی او می‌پردازد و می‌گوید که سید مجتبی قائم مقامی یکی از چهره‌های پرکار در قبل و پس از انقلاب بود.

کریمی اصفهانی که خود از معتمدین و پیشکسوتان بازار محسوب می‌شود، به آشنایی دیرینه خود با «سید مجتبی قائم مقامی» اشاره کرده و تاکید می‌کند که من تقریبا از قبل از انقلاب ایشان را می‌شناختم و باید بگویم که ایشان یکی از شخصیت‌های فعال در انقلاب و از پیشکسوتان حزب موتلفه اسلامی محسوب می‌شدند.

این فعال اصولگرا با اشاره به فعالیت او در جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار تصریح کرد: ایشان پیش از انقلاب در مسائل مربوط به اصناف و بازار فعالیت داشته و تقریبا تا سه الی چهار سال پیش نیز قائم مقام دبیر کل جامعه انجمن اسلامی بازار و اصناف بودند.

به گفته کریمی اصفهانی، سید مجتبی قائم مقامی به همراه آقای ربانی، خاموشی و آقای امانی از نخستین افراد فعال در تنظیم بازار مخصوصا در اوایل انقلاب بودند که به حل مشکلات اقتصادی مردم می‌پرداختند.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار در انتهای سخنان خود ضمن تاسف و تاثر خود از درگذشت این یار قدیمی و چهره معتمدی که تمام دغدغه‌اش رسیدگی به اوضاع مردم بود، تاکید می‌کند که در کل باید بگویم که ایشان یکی از چهره‌های متدین و پرکار قبل و پس از انقلاب اسلامی بودند و مدت زمان زیادی نیز در جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار مسئولیت واحد اقتصاد کسب را داشتند.

جزییات دیدار ۳۰ نفر از بازاریان قدیمی با رهبر انقلاب به روایت مرحوم قائم مقامی

اگرچه این اظهارات به بخش عمده‌ای از زندگی این عضو پیشکسوت حزب موتلفه باز می‌گردد اما این همه اقدامات او نیست و او در آخرین گفت‌وگوی خود با خبرگزاری تسنیم به دیدار جمعی از بازاریان و فعالان اقتصادی در بهار سال ۹۵ اشاره می‌کند و می‌گوید که این دیدار‌ها امری طبیعی است. ما در زمان حیات حضرت امام خمینی (ره) نیز بار‌ها به‌صورت خصوصی در جماران خدمت ایشان رسیدیم که این جمع حدود ۱۵ نفر می‌شد.

اولین رئیس مجمع امور صنفی پس از انقلاب و از فعالین اقتصادی بازار به تشریح جزییات بیشتر این دیدار که در آن ۳۰ نفر از بازاریان قدیمی و فعالان اقتصادی حضور داشتند، می‌پردازد و تاکید می‌کند رهبر معظم انقلاب از گذشته با این گروه مأنوس بوده و روی آن‌ها شناخت کافی دارند و با توجه به شناخت قبلی که بود این دیدار صورت گرفت.

قائم مقامی در سخنان خودش اضافه می‌کند که در ابتدای این دیدار آقای لولاچیان گزارشی از وضعیت کنونی بازار معاملات در کشور را ارائه کرد و سپس رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایراد بیاناتی درباره اقتصاد مقاومتی و مسائل پیرامون صنعت پرداختند. بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری هم ۵ نفر از حاضرین در جلسه مانند آقای میرمحمدصادقی رئیس سازمان اقتصاد اسلامی درباره اقتصاد اسلامی و صندوق‌های قرض‌الحسنه سخن گفتند.

گویا در این دیدار آقایان بادامچیان، اسدالله عسگراولادی، حاج محسن رفیق‌دوست، احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار و آیت‌الله غروی و برخی دیگر از فعالان حزبی و اقتصادی حضور داشتند که با توجه به شعار آن سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده بود، به مسائل اقتصادی و سیاسی روز پرداخته شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران