اقتصاد و معیشت مردم باید با یک حرکت جهادی متحول شود


اقتصاد و معیشت مردم باید با یک حرکت جهادی متحول شود

عضو حزب موتلفه اسلامی بر ضرورت تحول در اقتصاد و معیشت مردم با یک حرکت جهادی در چهل ساله دوم کشور تاکید کرد.

اقتصاد و معیشت مردم باید با یک حرکت جهادی متحول شودمحمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اهمیت جوانگرایی در بیانیه گام دوم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در فصل آخر گام دوم هفت وظیفه کلیدی را بر عهده ملت و از جمله جوانان گذاشتند و از جوانان خواستند که در این هفت وادی قدم بردارند.

وی ادامه داد: اولین موردی که رهبری در این هفت وادی فرمودند؛ علم، پژوهش و حرکت به سوی قله‌های علم است که قاعدتا باید اقتصاد کشور هم باید به تناسب پیشرف‌های علمی ترقی کند.

انبارلویی تصریح کرد: دومین توصیه رهبری مسئله معنویت و اخلاق است، ما در جهان به عنوان کشوری شناخته می‌شویم که انقلاب کردیم و فصل جدیدی برای انسان و انسانیت به وجود آوردیم، و آن هم در جهانی که غرق در گرایشات فکری و محروم از معنویت است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اهمیت اقتصاد برای یک کشور گفت: سومین مسئله، مسئله اقتصاد و معیشت مردم است، زیر ساخت‌های کشور برای رونق اقتصاد محیاست و فقط باید یک جهاد جدی صورت گیرد، ما باید به سمت رفع نیاز‌های خود از داخل باشیم و دیگر نیازی به خارج نداشته باشیم، خطوط کلی اقتصاد مقاومتی این حرکت را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: مسئله بعد مبارز با فساد و برقراری عدالت است، عدالت یک هدف کلیدی در انقلاب اسلامی است، ما در دولت‌های گذشته به رکوردی در اجرای عدالت رسیدیم، اما این کافی نیست و باید در حرکت چهل ساله دوم انقلاب به نقطه مشخصی برسیم.

انبارلویی با اشاره به اینکه مسئله بعد استقلال و آزادی است، تصریح کرد: نباید دخالت بیگانگان با ترفند‌های مختلف، استقلال کشور و آزادی ملت زیر سوال ببرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نکته ششم که همانا عزت ملی است، تصریح کرد: عزت ملی، روابط خارجی و مرز بندی با دشمنان است؛ در حال حاضر ملت‌های جهان در این اندیشه هستند که با دین، به ویژه دین اسلام می‌توان جلوی رژیم‌های زیاده خواه ایستاد؛ ما توانستیم در چهل سال اول فکر انقلاب اسلامی را صادر کنیم و باید در چهل سال دوم به آن شتاب دهیم، این علت نفوذ ما درمنطقه است.

وی به عنوان مسئله پایانی در مورد سبک زندگی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ما باید سبک زندگی را از دین و قرآن فراگیریم و این سبک زندگی که آموزه‌های مدرنیسم که بر فرهنگ و پیکر جامعه وجود دارد را رها کرده و بایک برداشت وحیانی از تاریخ و انسانیت سبک زندگی خود را سامان دهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس