پیشکسوت پرسپولیس دلیل باخت استقلال در دربی را فاش کرد!


ادموند بزیک مهاجم سابق تیم پرسپولیس گفت: من تا حالا چیپ نزده‌ام اما فکر میکنم اسماعیلی در لحظه آخر ترسید و ضربه اش را بد زد. نوشته پیشکسوت پرسپولیس دلیل باخت استقلال در دربی را فاش کرد! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

پیشکسوت پرسپولیس دلیل باخت استقلال در دربی را فاش کرد!

ادموند بزیک : اسماعیلی موقع پنالتی زدن ترسید
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ | ۶:۱۰
پیشکسوت پرسپولیس دلیل باخت استقلال در دربی را فاش کرد!

ادموند بزیک مهاجم سابق تیم پرسپولیس گفت: من تا حالا چیپ نزده‌ام اما فکر میکنم اسماعیلی در لحظه آخر ترسید و ضربه اش را بد زد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ادموند بزیک یکی از بازیکنانی است که هواداران پرسپولیس خاطرات زیادی با او در دربی دارند. در آخرین سال های لیگ آزادگان، بزیک با ضربه ای تماشایی موفق شد روند شکست ناپذیری استقلال را از بین ببرد و نامش را در تاریخ دربی ماندگار کند. پس از دربی با بزیک گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

* پرسپولیس توانست استقلال را شکست دهد. فکر میکنید سرخ ها شایسته این برد بودند؟

ادموند بزیک گفت:

استقلال بازی را خیلی خوب شروع کرد و چند حمله هم داشت اما نتوانستند از فرصت ها استفاده کنند. ولی برخلاف استقلال، پرسپولیس خیلی خوب از فرصتش استفاده کرد و فکر میکنم شایسته این پیروزی بود.

* احمد نوراللهی هم عملکرد خیلی خوبی داشت.

ادموند بزیک گفت:

بازیکنی که به پرسپولیس می آید کمی طول می کشد تا با تیم هماهنگ شود من فکر میکنم احمد توانست امسال به آن چیزی که لیاقتش را دارد برسد و خودش را نشان دهد. او خیلی خوب نشان داده است که تاکتیک پذیر است و هرجا برانکو بخواهد بازی می‌کند.

* اما مهاجمان پرسپولیس در سه دربی اخیر از گلزنی ناکام بوده اند.

ادموند بزیک گفت:

مهاجم وظیفه این است که گل بزند اما خب بعضی مواقع نمیشود و به قول معروف آن موقعیت ها پیش نمیاید و موقعیتی نداری که گل بزنی و سیستمی که برانکو برای این بازی داشت اولین اصل بازی دست فورواردهایش بود که به نحو احسن داشتند کار دفاعی می‌کردند و خیلی خوب این کار را انجام دادند و دفاع را از فوروارد شروع کردند. آنها هم خیلی خوب شیفت می شدند و خیلی خوب هماهنگ بازی میکردند.ولی موقع حمله پرسپولیس خیلی پرتعداد نبود و کلا نیمه اول چند تا موقعیت داشت و در کل بازی موقعیت آنچنانی نداشت.

* پرسپولیس در نیمه دوم خیلی خوب دفاع کرد، در این باره صحبت میکنید؟

ادموند بزیک گفت:

پرسپولیس توانست در کار دفاعی موفق تر باشد و استراتژی ای داشت که میخواست از گل زده اش دفاع کند و از ضد حمله هایش استفاده کند را به خوبی اجرا کرد و هیچ روزنه ای برای استقلال نگذاشت که بتواند حمله کند و موقعیتی ایجاد کند و آن چیزی که تمرین کرده بودند را توانستند به خوبی در زمین اجرا کنند. من به برانکو تبریک میگویم.

* پرسپولیسی ها نگران هستند که تیم در باد دربی بخوابد و قهرمان نشود.

ادموند بزیک گفت:

اگر قرار باشد چنین چیزی اتفاق بیفتد این نشان می دهد که نه مربی حرفه ای است و نه بازیکن! الان یک راهی هموار شد برای قهرمانی که یک روحیه مضاعفی گرفتند تا بتوانند انشالله از سه بازی آسیایی که دارند امتیاز خوبی بگیرند و به مرحله بعدی صعود کنند چون پرسپولیس الان هم از نظر مهره و هم از نظر تیمی بهتر شده است. فکر میکنم هر چقدر هم زمان بگذرد پرسپولیس بهتر می شود و اگر یادتان باشد چند بازی بعد از نیم فصل میگفتند پرسپولیس افت کرده و نمی تواند اما با شناختی که از تیم پرسپولیس و برانکو دارم همیشه بعد از تعطیلات یک افت کوچکی دارند و دوباره درست میشوند.

* فکر میکنید پرسپولیس از مرحله گروهی لیگ قهرمانان هم صعود کند؟

ادموند بزیک گفت:

کار بسیار سختی است و جام باشگاه های اسیا کلا یک داستان جدایی دارد. چون تیم های دیگر می آیند و سرمایه گذاری میکنند و هر سال هم میبینید که چه بازیکنانی اضافه میشوند به لیگ قهرمانان آسیا و فکر میکنم کار بسیار دشواری است اما نشد ندارد.

* شما خودتان آقای گل لیگ شده اید و حتما میدانید که در سه سال اخیر هم تمام آقای گل ها پرسپولیسی بوده اند. به نظر شما امسال هم علیپور میتواند کفش طلا را بگیرد؟

ادموند بزیک گفت:

اگر الان آمار را ببینید پرسپولیس میانگین هر بازی ۴ موقعیت گل داشته از روزی که برانکو آمده. فکر میکنم اگر دقت در کار و کمک بقیه بچه ها باشد علیپور می‌تواند بازهم آقای گل شود.

* فکر می‌کنید پرسپولیس قهرمان لیگ شود؟ هواداران چه تاثیری می‌توانند داشته باشند؟

ادموند بزیک گفت:

شکی نیست که در همه جای دنیا هواداران نقش بسزایی دارند در فوتبال. همین بازی دربی را در یک ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار کنید و ببینید چقدر کیفیت آن تفاوت دارد. روح فوتبال با هواداران آن است. هواداران پرسپولیس تا همینجا هم سنگ تمام گذاشته اند در سه سال اخیر و قبلا هم همینطوری بوده اما در سه سال اخر خیلی خوب بوده و نقش پیشکسوتان هم خیلی پررنگ بوده است و نقش حمایتی داشته اند.

* سوال آخر راجع به پنالتی اسماعیلی؛ آیا چیپ زدن در آن لحظه درست بود؟

ادموند بزیک گفت:

پنالتی به گونه ای است که هم بازیکن شانس دارد و هم گلر. چیپ زدن دل و جرات زیادی میخواهد و باید جرات زیای داشته باشی تا جلوی صدهزار تماشاگر چیپ بزنی. چیپی که زد مطمئن باشید چون لحظه ی آخر ترسید و دودل شد زد بیرون. اگر دقت کرده باشید بیرانوند هم زود حرکت کرد و راحت میتوانست گل کند اما چون ترسید زد بیرون. ولی خب پیش می آید و آن لحظه که باید پنالتی زن حواسش به همه چیز باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403