تمام امکانات قزوین برای کاهش اثرات سیل به کارگفته شده است


تمام امکانات قزوین برای کاهش اثرات سیل به کارگفته شده است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: تمام امکانات استان برای کاهش اثرات سیل به کارگفته شده و مدیران دستگاهها و عوامل اجرایی به صورت 24 ساعته پای کار هستند.

عبدالمحمد زاهدی دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: در این راستا مرخصی مدیران مرتبط لغو شده و عوامل اجرایی نیز برای خدمت فراخوانده شده اند.
وی با یادآوری فعالیت شبانه روزی مدیران ستادی استانداری و فرمانداران گفت: حتی سازمان هایی که عضو ستاد بحران نیستند نیز امکانات و نیروهای خود را به میدان آورده و تحت نظر مدیریت بحران به خدمت رسانی برای کاهش اثرات سیل پرداخته اند.
وی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی جلسات ستاد به ریاست استاندار بحران در سال جاری برگزار شده و در آن وظایف دستگاههای اجرایی مشخص شده و هشدارهای لازم نیز به مردم برای اتراق نکردن در حاشیه ها رودها و انجام اقدامات احتیاطی داده شده است.
زاهدی اظهار داشت: امکانات پیمانکاران بزرگ نیز در مقابله با سیلاب به کار گرفته شده و با هماهنگی ایجاد شده ، از وارد آمدن خسارات زیاد به استان جلوگیری شده است.
استاندار قزوین گفت: خسارت های وارد شده از سیل به استان مالی است و با تلاش انجام شده وهشدارهای داده شده ، تلفات وخسارات جانی ناشی از سیل در استان رخ نداده است
نماینده عالی دولت در قزوین گفت: برخی نقاط استان که در خطر قرار داشتند با هماهنگی تمام سازمان های ذیربط تخلیه شدند و همین امر در نداشتن تلفات انسانی تاثیر به سزایی داشت..
وی گفت: چنانچه دبی رودخانه های باراجین افزایش نیابد، پیش بینی می شود که این حادثه بدون خسارت عمده و تلفات جانی مدیریت شده و به پایان برسد .
زاهدی اظهار داشت: دبی رودخانه خرر ود و دیگر رودها نیز تا حدود زیادی کنترل شده و امید می رود با کاهش بارندگی از این ناحیه نیز خسارت جدی به استان وارد نشود.
استاندار گفت: سیل به اماکن مسکونی، جاده ها ، کشاورزی ودامداری های استان خساراتی وارد کرده که بعد ازفروکش کردن آن ، تیم های ارزیاب به مناطق اعزام می شوند وتصمیمات لازم در شوراها و کارگروههای تخصصی استان اتخاذ خواهد شد.
بارش باران که از عصر روز شنبه در استان آغاز شده و تا شامگاه دوشنبه ادامه داشت ، موجب آبگرفتکی معابر شهرها، طغیان رودخانه ها و وارد آمدن خسارات مالی به استان شد.
6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس