به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حسین حمید پور شهردار آبادان در جلسه بررسی وضعیت کوی شطیط آبادان که صبح امروز با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دو عضو شورای اسلامی شهر آبادان و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با اشاره به دلایل تعریف پروژه در این منطقه اظهار کرد: متاسفانه در سال های گذشته نگاه ویژه ای به مناطقی از آبادان مانند شطیط، علوانیه، ذوالفقاری، مسکن مهر و امیرآباد صورت نگرفته بود اما با حمایت سازمان منطقه آزاد، سیاست ما اجرای پروژه های عمرانی در این مناطق و خارج کردن مناطق مذکور از محرومیت فعلی است.

او گفت: چندین پروژه طی یکسال گذشته در آبادان آغاز شد و در میان آنان نمونه های موفق و بعضا تجربه های ناموفقی داشتیم. در مناطقی مانند فاز ۴ امیرآباد به این دلیل موفق بودیم که تمامی زیرساخت های شهری مانند خطوط آب و فاضلاب، گاز و مخابرات بدون وقفه ایجاد شد و کار شهرداری برای احداث خیابان و معابر با سرعت پیش رفت.

شهردار آبادان افزود: اما در مناطقی مانند شطیط اقدامات مورد انتظار از شهرداری آبادان بعد از احداث خطوط اصلی و فرعی انتقال فاضلاب شهری آغاز خواهد شد و آبفا نیز برای شروع کار با مشکلاتی مواجه است که رفع آنان به کمک و حمایت اهالی شطیط نیاز دارد.

حمیدپور اضافه کرد: محدوده پروژه شطیط و مسیرهایی که قرار است خط انتقال فاضلاب در آنها قرار گیرد با مشکل تملک مواجه است و اگر مردم و صاحبان املاک همکاری کنند، این پروژه در کمترین زمان ممکن کار خود را آغاز خواهد کرد.

رییس سامانه شهری آبادان بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند برای رفع محرومیت از چهره منطقه شطیط، مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده و اراده جمعی مدیران شهرستان به تغییر این منطقه است.

شهردار آبادان توضیح داد: اعتبار اختصاص داده شده به منطقه شطیط قابل توجه بوده و برای رونق و رفع محرومیت و نفع بیشتر ساکنان و اهالی آن در نظرگرفته شده است. امیدواریم بزرگان و اهالی به کمک ما بیایند تا آثار آن به زودی شرایط کوی شطیط را تحت تاثیر خود قرار دهد.

لازم به ذکر است که در این جلسه آقایان حسن کمری و آرش بهفر اعضای شورای شهر آبادان نیز حضور داشتند و به نمایندگی از شورای اسلامی شهر آبادان بر ضرورت خدمات رسانی به شهروندان کوی شطیط و نیز کمک به رفع موانع پیش روی پروژه های عمرانی در این منطقه تاکید کردند.