آخرین وضعیت کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده


در گلستان همزمان با اینکه در مورد گمیشان احساس خطر کردیم قبل از اینکه آب به آنجا برسد، یک مرکز شبه خانواده و محل نگهداری از کودکان بی سرپرست را به گرگان منتقل کردیم که این کودکان همچنان در آنجا مستقر هستند

آخرین وضعیت کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده
شفا آنلاین>اجتماعی>سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی آخرین وضعیت کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده و اقدامات بهزیستی در خصوص این افراد را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین:منتظر شبر با بیان اینکه از ابتدای وقوع سیل تمام مسئولان بهزیستی کشور و مدیران استانی در آماده باش کامل بوده و تدابیر لازم را اندیشیدند، گفت: در گلستان همزمان با اینکه در مورد گمیشان احساس خطر کردیم قبل از اینکه آب به آنجا برسد، یک مرکز شبه خانواده و محل نگهداری از کودکان بی سرپرست را به گرگان منتقل کردیم که این کودکان همچنان در آنجا مستقر هستند.

وی با بیان اینکه در آق قلا و شهرهای دیگر گلستان هم مهدهای‌کودک سیار در محل اسکان اضطراری سیل زدگان راه اندازی شده است، افزود: این مهدهای کودک زمانی راه اندازی می‌شوند که حادثه ای اتفاق افتاده باشد و در محل اسکان مردم برنامه‌های مفرحی را برای کودکان اجرا می‌کنند تا کودکان بتوانند در مقابل وضعیت ایجاد شده تاب آوری بیش‌تری داشته باشند.

سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی اظهار کرد: در خوزستان و لرستان هم این آمادگی را داریم که در صورت خروج مردم از منازل و اسکان در نقاط دیگر این برنامه را برای کودکان اجرا کنیم.

شبر ادامه داد: در خوزستان نیز با توجه به اینکه این استان در معرض سیل قرار گرفته ٢٠ کودک یک مرکز نوباوگان ٣ تا ۶ سال اهواز را که در معرض طغیان رودخانه قرار داشت، به مرکز دیگری که امنیت بیشتری داشت منتقل کردیم.

وی با اشاره به اینکه در لرستان موارد جا به جایی افراد تحت پوشش وجود نداشت، اما مراکز پل دختر را ایمن سازی کردیم، توضیح داد: در الیگودرز نیز در مقابل یک مرکز با هماهنگی لازم خاکریزی زدیم تا امنیت آن تامین شود.

سرپرست دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی با تاکید بر اینکه برای خوزستان و لرستان دستورات خاصی از سوی بهزیستی داده شده است، تصریح کرد: براساس این دستورات خواسته شده نسبت به امنیت مراکز از طریق فرمانداری و استانداری‌ها و ذخیره آب و غذا پوشاک و سوخت اقدام شود.

شبر با بیان اینکه مهدهای کودک استان خوزستان نیز دیروز و امروز تعطیل اعلام شدند، گفت: از سراسر کشور هم از سوی مهدهای‌کودک غیر دولتی و شبه خانواده ها برای کمک اعلام آمادگی شده اما تا کنون مشکلی برای مرکزی پیش نیامده است.ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی