به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه شنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهار کرد: وضعیت در استان حساس است و همه دستگاه ها باید در کنار هم حضور داشته باشند و هماهنگی های بین بخشی بیش از پیش تقویت شود.

او با اشاره به هشدارهای اعلام شده از سوی هواشناسی و ستاد مدیریت بحران، گفت: بر همین اساس مدیران همه دستگاه های اجرایی و همچنین نیروهای عملیاتی آنها مانند معاونین و رانندگان خودروهای سبک و سنگین، باید در ایام تعطیل سر کار حضور داشته باشند.

استاندار خوزستان افزود: در این زمینه هیچ استثنایی قایل نخواهم بود و این موضوع به منظور انجام هماهنگی ها و اقدامات لازم در مواقع بحرانی است.

شریعتی خطاب به شرکت های آب و فاضلاب و شرکت های توزیع برق اهواز و استان، بیان کرد: پایداری شبکه ها یکی از موضوعات با اهمیت است و نباید نسبت به آن بی توجهی کرد.

مقام عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: آزمایش ژنراتورهای برق مربوط به ایستگاه های پمپاژ تصفیه خانه ها ضروری است و در بارندگی های پیش رو با وجود تامین آب بسته بندی، نیاز است از قطع حداقلی آب و برق جلوگیری شود.

استاندار خوزستان با انتقاد از بی توجهی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان نسبت به روشن کردن ایستگاه پمپاژها، تاکید کرد: در صورتی که فعالیت این ایستگاه ها در اولین فرصت ممکن آغاز نشود شخصا با مدیرعامل این شرکت برخورد خواهم کرد.

شریعتی گفت: فعالیت ایستگاه پمپاژ در کانال المهدی بسیار ضروری است تا از این طریق بخشی از سیلاب موجود در استان مدیریت شود.

او با تاکید بر ضرورت بکار گیری همه ظرفیت های استان برای مقابله با سیلاب افزود: امکانات وزارت نفت در سطح خوزستان باید برای مقابله با سیلاب بکار گرفته شوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این باره شخص وزیر نفت موافقت کرده است و شرکت های ملی حفاری، مهندسی توسعه نفت و مناطق نفت خیز باید همه امکانات و تجهیزاتی که می تواند در مقابله با سیلاب موثر باشد را در اختیار ستادهای مدیریت بحران قرار بدهد.

شریعتی با بیان این که تاکنون همکاری های خوبی صورت گرفته است، افزود: با این وجود تجهیزات بیشتری نیاز است که باید در استان تامین شود.

او یادآور شد: در صورت نیاز باید برای مقابله با سیلاب در استان از پیمانکاران توانمند در حوزه تامین تجهیزات استفاده شود.

استاندار خوزستان در پایان گفت: اینکه برخی از مدیران نسبت به وضعیت موجود حساسیت و دغدغه ای ندارند، جای تعجب دارد.