اطلاعیه شماره 6 یکشنبه مورخ 98/01/11 ویژه روز جمهوری اسلامی (12 فروردین)و روز طبیعت(13 فروردین)


اطلاعیه شماره 6 یکشنبه مورخ 98/01/11 ویژه روز جمهوری اسلامی (12 فروردین)و روز طبیعت(13 فروردین)
اطلاعیه شماره 6 یکشنبه مورخ 98/01/11 ویژه روز جمهوری اسلامی (12 فروردین)و روز طبیعت(13 فروردین)

دوشنبه 98/01/12:
رگبار باران با رعدوبرق، برخی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس. در استانهای مرکزی، جنوب قم، زنجان، همدان و طی بعد از ظهر و شب دامنه های البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیلها پیش بینی می شود.
بعد از ظهر و شب دوشنبه مسیرهای کوهستانی و گردنه های برفگیر دامنه های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده های کوهستانی زاگرس در شمالغرب و غرب کشور بطور موقت با بارش برف پیش بینی می شود و احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد و آبهای خلیج فارس بخصوص سواحل بوشهر و خوزستان طی یکشنبه و دوشنبه مواج و طوفانی پیش بینی میشود.
بنابراین برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات زیر توصیه می شود:
تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوبغرب کشور خودداری و در صورت لزوم با آگاهی و آمادگی در برابر شرایط جوی مخرب اقدام شود.
از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مکانهای مستعد سیلاب جدا خودداری و از فعالیتهای کوهنوردی اجتناب شود. محدودیت برای حرکت شناورهای سبک در مناطق میانی تا شمال خلیج فارس اعمال شود.
اقدامات لازم از سوی مدیریت منابع آب ، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی بعمل آید.

سه شنبه 98/01/13:
دربرخی نقاط استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران، البرز و قزوین احتمال بارش پراکنده ، در استان کرمانشاه و برخی نقاط کردستان، شمال ایلام، غرب لرستان، جنوب بوشهر، نیمه جنوبی فارس و شمال کرمان گاهی رگبار و رعدوبرق و در سایر مناطق کشور آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود.
لازم به ذکر است اخطاریه شماره 6 مورخ 98/01/10 به قوت خود باقی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور