برگزاری انتخابات شورایاری ها در سه ماهه اول 98/ نظارت معتمدین محل بر انتخابات


برگزاری انتخابات شورایاری ها در سه ماهه اول 98/ نظارت معتمدین محل بر انتخابات

حسینی میلانی از برگزاری انتخابات شورایاری ها در سه ماهه اول سال 98 خبر داد و گفت: تلاش می کنیم نظارت بر تمام مراحل انتخابات، اعم از تایید صلاحیت ها،‌ شمارش آراء با کمک خود معتمدین محلی انجام شود یعنی یک نوع نظارت پایین به بالا خواهیم داشت.

« سید آرش حسینی میلانی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: انتخابات شورایاری ها در سه ماهه اول سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: رویکرد شورای پنجم افزایش مشارکت مردمی است. تلاش می کنیم در شرایط احراز، کاندیداهای انتخابات شورایاری، جوانگرایی لحاظ شود.

وی با اشاره به ویژگی های کاندیداهای شورایاری ها، خاطرنشان کرد: علاوه بر جوانگرایی کاندیداها، از نظر سطح تحصیلات هم حداقل هایی را در نظر گرفته ایم.

حسینی میلانی گفت: رویکرد ما در برگزاری انتخابات شورایاری ها به اینگونه است که تلاش می کنیم نظارت بر تمام مراحل انتخابات، اعم از تایید صلاحیت ها،‌ شمارش آراء با کمک خود معتمدین محلی انجام شود یعنی یک نوع نظارت پایین به بالا خواهیم داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: از همکاری و پشتیبانی قوی فرمانداری نیز در برگزاری انتخابات شورایاری ها، اجراییات و نظارت عالیه ای که فرمانداری بر کل انتخابات خواهد داشت، بهره مند خواهیم شد.

وی تصریح کرد: معاونت اجتماعی شهرداری تهران هم بحث اجراییات انتخابات شورایاری ها را برعهده خواهد داشت و شورای شهر تهران صرفا کار نظارت را بر عهده خواهد گرفت.

حسینی میلانی با بیان اینکه ۳۵۲ محله در تهران داریم که در هر محله ۷ نفر شورایار انتخاب خواهند شد، تاکید کرد: میزان مشارکت شهروندان در انتخابات شورایاری در دوره گذشته ۵۷۰ هزار نفر بوده است که در این دوره، سعی می‌کنیم مشارکت مردمی در انتخابات شورایاری‌ها به لحاظ کیفی و کمی افزایش یابد.

عضو شورای اسالمی شهر تهران درخصوص اقدامات انجام شده برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات شورایاری ها،‌ گفت: از نظر تبلیغی، ستاد هماهنگی شورایاری قصد دارد شورایاری و کارکردهای آن را بیشتر به شهروندان معرفی نماید. همچنین از توان مردمی در بحث نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها استفاده خواهیم کرد. در مجموع برآوردمان این است که حرکت خوبی در این حوزه داشته باشیم.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...