برگزیدگان نهمین جشنواره عمار به معرفی شدند/ انصراف «رحمان 1400» و «زندانی‌ها» از جشنواره فجر


برگزیدگان نهمین جشنواره عمار به معرفی شدند/ انصراف «رحمان 1400» و «زندانی‌ها» از جشنواره فجر

مهمترین اتفاقات سینمایی در دی ماه سال 97 را در گزارش زیر بخوانید.

برگزیدگان نهمین جشنواره عمار به معرفی شدند/ انصراف «رحمان 1400» و «زندانی‌ها» از جشنواره فجربه گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دی ماه سال گذشته جشنواره مردمی فیلم عمار از مهمترین اتفاقات سینمایی این ماه به شمار می‌رفت. این جشنواره مردمی که ۹ دوره از آن می‌گذرد در این دوره هم همانند سال‌های گذشته در دی ماه و در سینما فلسطین تهران به مدت ۱۰ روز برگزار شد. همچنین در این ماه اسامی فیلم‌های جشنواره سی و هفتم فیلم فجر هم اعلام شد که مجموعا ۳۰ فیلم در دو بخش نگاه نو و سودای سیمرغ معرفی شدند. نکته قابل توجه این لیست اعلام شده انصراف دو فیلم زندانی‌ها ساخته مسعود ده نمکی و همچنین فیلم رحمان ۱۴۰۰ ساخته منوچهر هادی از جشنواره فجر بود. در ادامه به مهمترین اتفاقات سینمایی این ماه پرداخته شده است:

*قیمت بلیت جشنواره ۳۷ فجر با همان قیمت سال گذشته یعنی ۱۲ هزار تومان خواهد بود.

*«ما همه با هم هستیم»کمال تبریزی از جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

*فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» منوچهر هادی از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف داد.

*بعد از اینکه کمال تبریزی حامد بهداد را آنتونی کوئین سینمای ایران نامید و پرویز پرستویی نسبت به این جریان واکنش منفی نشان داد، بهداد حمایت خود را از پرستویی با عنوان حق با پرستویی است، اعلام کرد.

*پردیش ملت کاخ رسانه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

*حسین محب اهری بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما درگذشت.

*در پی اعلام دبیر جشنواره فیلم فجر مبنی بر بازگشت فروش بلیت‌ها در سینما‌های مردمی به صاحبان آثار، تهیه کنندگان ایران از دبیر جشنواره قدردانی کردند.

*اختتامیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار انجام شد.

*حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی هفته فیلم لهستان در ایران را به دلیل میزبانی این کشور از گروهک های تروریستی لغو کرد.

*مراسم بزرگداشت خسرو خسرو شاهی، فاطمه معتمدآریا، عزیزالله حمیدنژاد، ابراهیم حقیقی و عباس گنجوی در جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

*پردیس چارسو به عنوان کاخ هنرمندان و پردیس باغ کتاب به عنوان سینمای خانه سینما در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر انتخاب شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق