4 خوشه صنعتی در آذربایجان غربی فعال است


4 خوشه صنعتی در آذربایجان غربی فعال است

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی گفت: چهار خوشه صنعتی فرآوری محصولات باغی، سنگ، عرقیات گیاهی و بسته بندی عسل در این استان فعال است.

علی عبدلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خوشه های صنعتی خشکبار، مبل و درب های ضد سرقت نیز از دیگر خوشه های شناسایی شده در این استان به شمار می رود.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت شهرستان خوی در بخش مبل، درب های ضد سرقت و تخمه آفتاب گردان، راه اندازی خوشه های صنعتی مختص این بخش ها نیز از اولویت های این سازمان است.
وی با اشاره به ارزش کالاهای صادراتی خوشه های صنعتی فعال در آذربایجان غربی، اضافه کرد: ارزش صادرات کالاهای این خوشه های صنعتی طی سال جاری چهار میلیون و 216 هزار دلار بوده است.
وی اظهار داشت: فرآوری محصولات باغی، سنگ، عرقیات گیاهی و بسته بندی عسل به ترتیب بیشترین صادرات این خوشه ها را طی سال گذشته به خود اختصاص داد.
«عبدلی» با اشاره به اینکه فعالیت خوشه های صنعتی طی سال 1397 در آذربایجان غربی آغاز شد، اعلام کرد: این محصولات به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و برخی کشورهای اروپایی صادر شد.
وی با اشاره به اینکه حدود 25 درصد عسل کشور در آذربایجان غربی تولید می شود، بیان کرد: یکی از دستاوردهای مطلوب خوشه عسل تولید پودر عسل به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این شرکت مطالعه امکان سنجی خوشه فرش دستباف را در برنامه کاری خود دارد، بیان کرد: به روزرسانی نقشه استانی خوشه های کسب و کار آذربایجان غربی در حال تدوین گزارش نهایی است.
وی اضافه کرد: بعد از شناسایی خوشه صنعتی دوره های آموزشی برای افراد دخیل و اعضای خوشه های صنعتی برگزار می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.
در حال حاضر 25 شهرک و ناحیه صنعتی از 35 مورد مصوب آذربایجان غربی فعال بوده که یکهزار و 100 واحد صنعتی را در خود جای داده است و 20 درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شهریور 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می رود.
9918/3072

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403