مهمترین اخبار جهان (07 - 19)


­بروندی روز جمعه هرگونه فعالیت شبکه تلویزیونی انگلیسی بی.بی.سی را در خاک این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ مهمترین اخبار و رویدادهای جهان در دوازده ساعت گذشته به شرح ذیل است.
بروندی
// بروندی روز جمعه هرگونه فعالیت شبکه تلویزیونی انگلیسی بی.بی.سی را در خاک این کشور ممنوع اعلام کرد. علت ممنوعیت فعالیت بی.بی.سی در بروندی پخش یک مستند در ماه دسامبر درباره مخالفان این کشور عنوان شده است. (خبرگزاری فرانسه)
­
مصر
// دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نهم آوریل در کاخ سفید میزبان عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر خواهد بود. ترامپ و سیسی در این دیدار به گفتگو در خصوص همکاری نظامی، اقتصادی و مقابله با تروریسم خواهند پرداخت.(خبرگزاری فرانسه)

ونزوئلا
// قطع برق در ساعت ۱۹:۲۰ (به وقت محلی) موجب شد کاراکاس و بخش های وسیعی از ونزوئلا در خاموشی فرو رود. با قطع برق خدمات شرکت دولتی مخابرات Cantv نیز با مشکل مواجه شد. (خبرگزاری صداوسیما)

آمریکا
// رئیس جمهور آمریکا روز جمعه از خزانه داری فدرال این کشور به خاطر افزایش نرخ بهره مرجع انتقاد کرد.(خبرگزاری رویترز)
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت معتقد است در این مقطع زمانی وضع تحریم های بیشتر علیه کره شمالی لزومی ندارد.(خبرگزاری رویترز)

پرو
// پس از آن که اعتراضات گسترده عمومی در یک شهر واقع در رشته کوه های آند سبب مسدود شدن مسیر دسترسی به یک معدن عظیم مس تحت مالکیت شرکتی چینی ام.ام.جی شد، مقامات پرو در این منطقه وضعیت فوق العاده اعلام کردند.(خبرگزاری رویترز )

آلمان
// اخراج سفیر آمریکا از برلین به علت مداخله در امور داخلی آلمان ، به خواسته ای در بین سیاستمداران تبدیل شده است.حزب چپ های آلمان از دولت خواستار آن شده است که امکان اخراج سفیر آمریکا از این کشور در پارلمان بررسی به رأی گذاشته شود. (خبرگزاری صدا و سیما)

یمن
// محمدعلی الحوثی رهبر شورای عالی انقلابی یمن, اقدام جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس, را در فشار وارد آوردن بر آلمان جهت نادیده گرفتن ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی محکوم کرد. (پایگاه اینترنتی نشریه گاردین)

سازمان ملل
// آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد از سران کشورهای جهان درخواست کرد که در نشست بعدی تغییرات آب و هوایی که قرار است 23 سپتامبر ( یکم مهر 1398) در شهر نیویورک برگزار شود شرکت کنند.(خبرگزاری شینهوا )
// گفتگوهای تحت حمایت سازمان ملل با هدف دستیابی به توافقی در خصوص جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا روز جمعه بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت و ضربه دیگری بر پیکره دیپلماسی خلع سلاح جهانی وارد آمد.
الجزایر
// تظاهرات مخالفان عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد و نیروهای امنیتی علیه تظاهرکنندگانی که در مرکز الجزیره راهپیمایی می کردند از ماشین های آب پاش استفاده کردند. (المیادین)
سوریه
// بثینه شعبان مشاور بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المنار گفت: تلاش هایی برای مشروعیت بخشی اشغالگری و مقابله با تمامی قوانین و قطعنامه های بین المللی آغاز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها