ژست انتخاباتی مسعود پزشکیان؛ فساد بیش از 10 میلیون تومان نخواهیم داشت!/ حمایت الهه کولایی از «ازدواج موقت»


ژست انتخاباتی مسعود پزشکیان؛ فساد بیش از 10 میلیون تومان نخواهیم داشت!/ حمایت الهه کولایی از «ازدواج موقت»

عاملان وضع موجود، از سرخوردگی مردم از «انتخابات» می گویند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. در سال ۹۸ هم همانند سال‌های قبل، ساعت ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

حمایت الهه کولایی از «ازدواج موقت»

ژست انتخاباتی مسعود پزشکیان؛ فساد بیش از 10 میلیون تومان نخواهیم داشت!/ حمایت الهه کولایی از «ازدواج موقت»

«الهه کولایی»، از فعالان اصلاح طلب در بخشی از مصاحبه خود با ویژه نامه نوروزی اعتماد گفته است:

ما در زمان دوره مجلس هفتم و مجلس هشتم در ارتباط با لایحه خانواده تجربه موفقی را از همراهی و همکاری زنان تحت عنوان ائتلاف اسلامی زنان داشتیم که کاملاً هم بر روند قانون گذاری تأثیرگذار بود. هرچند به دلیل نداشتن ابزار نتوانستیم فضای اجتماعی را خیلی تحت تأثیر قرار دهیم اما دست کم توانستیم در روند تغییر قانون تأثیرگذار باشیم و مانع تخریب بیشتر نهاد خانواده از طریق ترویج چند همسری و مسئله ترویج صیغه برای مردان زن دار (شویم).

او در ادامه می افزاید: «اینجا بحث جوانان باید کنار گذاشته شود. به قول بعضی از علما صیغه روش پسندیده ای است برای اینکه جوانان آماده ازدواج شوند و شرایط ازدواج برای آنان فراهم شود اما در عمل شاهد هستیم که از این فرصت ها مردانی که به تمول و تمکن رسیده اند بیشتر بهره می برند.»

*حمایت از مقولات شرعی، می تواند برای اصلاح طلبان یک پیشرفت مهم به شمار آید.

قبل از این، شهناز سجادی، دستیار معصومه ابتکار (معاون زنان و خانواده رئیس جمهور) از ریخته شدن قبح ازدواج موقت ابراز نارضایتی کرده بود .[۱]

***

عاملان وضع موجود، از سرخوردگی مردم از «انتخابات» می گویند!

ژست انتخاباتی مسعود پزشکیان؛ فساد بیش از 10 میلیون تومان نخواهیم داشت!/ حمایت الهه کولایی از «ازدواج موقت»

«مرتضی مبلّغ»، از فعالان اصلاح طلب به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

همه دارند فرافکنی می‌کنند و هیچ مقامی و دستگاهی حاضر نیست بخشی از مسئولیت را بپذیرد و همه می‌خواهند خودشان را تبرئه کنند درحالی که اگر این روند ادامه پیدا کند این چرخه معیوب تخریب و ناکارآمدی همچنان تکرار می‌شود و ما وضع بدتری پیدا می‌کنیم… همه دستگاه‌ها و مقامات کشور باید ضمن پذیرش سهم خودشان در این شرایط بنشینند و راجع به مسائل اساسی کشور مذاکره کنند.

او در ادامه صحبت های خود نیز می گوید:

سرخوردگی و انفعال مردم در اثر مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی یک زنگ خطر بسیار بزرگ است و مردم خواهند گفت ما این‌همه در انتخابات‌های مختلف با شور و نشاط حضور پیدا می‌کنیم و رأی می‌دهیم و یک جریان خاصی را برای پیشبرد امور انتخاب می‌کنیم ولی مناسبات در داخل حاکمیت به گونه‌ای است که برای پیشبرد این سیاست‌ها، تعارض‌های مختلف و سنگ‌اندازی‌های مختلف و دستگاه‌های موازی مختلف که وجود دارد اجازه نمی‌دهد آن‌چیزی که مدنظر مردم هست اتفاق بیافتد. [۲]

*اظهارات مبلغ وقتی بامعنی‌تر می‌شود که مخاطبان مد نظر داشته باشند مقصر وضع موجود کشور، گرانی های فعلی و مثلاً سفر استاندار گلستان به خارج از کشور در حین بروز سیل! کسی و چیزی جز اصلاح طلبان نیستند.

کسانی که از مدیریت فعلی برای دو دوره دفاع کردند، برای ادامه وضع موجود «تَکرار» کردند و از این گفتند که باید دست روحانی و ظریف را بوسید.

اکنون همین افراد تلاش دارند ضمن سلب مسئولیت از خود و مقصّرتراشی از اوضاعی که پدید آورده اند؛ مردم را نسبت به انتخابات که اصلی ترین امکان نجات ملی در آن مطرح است؛ دلسرد کنند و نمایش خود را به این سمت ببرند که نظام اسلامی به آخر خط رسیده است، هیچ دستاورد قابل ارائه و بیانی ندارد و انتخابات هم اثری در سرنوشت مردم ندارد!

جالب آنکه این افراد با همتی هرچه تمامتر نیز مشغول القای فتنه اقتصادی و به خیابان آمدن مردم در سال ۹۸ هم هستند [۳] و لام تا کام درباره مثبتات اقتصادی کشور، پیشرفت های مردم در هنگام بروز مدیریت جهادی و غیره هم سخنی نمی گویند.

آقای مبلغ به جای این حرف ها بهتر بود به مقایسه مدیریت جهادی با کارنامه اصلاح طلبان در دولت، مجلس و شورای شهر می پرداخت تا بهتر مشخص شود مقصر وضع موجود کیست و انتخابات چگونه می تواند مردم را از آسیب جریان سیاسی خاص که معتقد به مدیریت جهادی نیست و کارآمدی هم ندارد؛ نجات دهد.

لازم به توضیح است که مدیریت مطلوب اصولگرایان در دوران مجلس هفتم و هشتم، شورای شهر قبلی و دوران شهرداری قالیباف به وضوح نشان می دهد که مسئله اصلاح طلبان ناکارآمد بودن و کم توانی است نه موهومی به نام سنگ اندازی!

***

ژست انتخاباتی مسعود پزشکیان؛ فساد بیش از ۱۰ میلیون تومان نخواهیم داشت!

ژست انتخاباتی مسعود پزشکیان؛ فساد بیش از 10 میلیون تومان نخواهیم داشت!/ حمایت الهه کولایی از «ازدواج موقت»

«مسعود پزشکیان»، فعال اصلاح طلب، از وزرای دولت خاتمی و نایب رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، اظهار کرده است:

اوایل همه به‌دنبال کشف اختلاس‌ها بودند و اختلاس ۵۰۰ میلیارد تومانی پیدا کردند، بعدها این رقم به هزار، سه و ده هزار میلیارد تومان رسید چرا؟ چون به‌دنبال حل مشکل نبوده و تصور می‌کردیم فرد خاطی مشکل کشور است، در حالی که مشکل نیست بلکه ساختاری بوده که به او اجازه‌ی چنین کارهایی می‌دهد.

او در ادامه می افزاید:

اگر راه را به درستی تنظیم کنیم، امکان ندارد فردی بیش از ده میلیون تومان تخلف کند، حتی اگر همین میزان تخلف را نیز فردی انجام داد، سیستم متوجه شده و فرد را بازخواست می‌کند، لذا باید مشکل را ساختاری حل کرد نه این‌که افراد را دستگیر و محاکمه کرد ![۴]

*اظهارات پزشکیان در حالی است که زخم وعده هایی مثل لغو بالمره تحریم ها، ارزانی، افزایش حقوقها و بی نیازی از یارانه ها هنوز التیام نیافته…!

او همچنین در حالی بدون هیچ سند و مدرکی مدعی فساد سیستمی است و مفاسد چند فرد را به ساختار ربط می دهد که خود سابقه خوبی در این زمینه ندارد و فی الواقع با دستمال کثیف به دنبال پاک کردن شیشه است. اشاره ما در این زمینه به خبر علیرضا زاکانی، نماینده سابق تهران است که چندی قبل در یک مناظره از وساطت پزشکیان برای آزادی اعضای متخلف یک شورای شهر خبر داد .[۵]

لازم به اشاره است که از جمله دلایل ناکارآمدی جریان اصلاحات همین قبیل استدلال های غلط و بی مطالعه بودن چهره های این جریان خاص سیاسی است.

آقای پزشکیان در قبال این حقیقت محض خود را به ندیدن زده است که فساد امری نفسانی است و در وهله اول ربطی به سیستم ندارد.

کما اینکه فساد در دوران حکومت امیرالمومنین، حکومت امام مجتبی و در میان اطرافیان امام کاظم (علیهم السلام) نیز رخ داد.

در واقع این قیاس تاریخی به وضوح نشان می دهد که فساد حتی در سیستم پایه گذاری شده از سوی امام معصوم هم امکان بروز دارد.

درباره اظهارات پزشکیان همچنین باید دانست که این قبیل ژست های انتخاباتی، به روزگار امروز ختم می شود که اصلاح طلبان پس از رأی آوری و ایجاد انتظار کذایی، حجمی از گرانی و ناکارآمدی و حقوق های نجومی را روی دست مردم می گذارند و بعد هم از این می گویند که عده ای در مقابل ما «سنگ اندازی» می کنند و نمی گذارند کار کنیم!

***

۱_ mshrgh.ir/923844

2_ https://tnews.ir/news/92f1129601918.html

3_ https://www.alef.ir/news/3971130097.html

4_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1151821

5_ http://fna.ir/brbuxo

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد