پیمان ادیبی مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند امروز در گفت و گوی با خبرنگار برنا در آبادان ضمن تسلیت حادثه جان باختن جمعی از هموطنانمان در سیلاب های اخیر، و گرفتار شدن هموطنانمان در برخی استان ها و به ویژه در خوزستان و اروند در سیلاب، اظهار کرد: پیرو اعلام آمادگی و حمایت وزیر محترم ورزش و جوانان، از همان لحظات ابتدایی سال جاری، طی بخشنامه ایی به ادارات ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند(آبادان، خرمشهر، مینوشهر) امکانات ورزشی این اداره کل در اختیار مدیریت بحران شهرستان های آبادان و خرمشهر قرار گرفت.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی 9 مجموعه ورزشی در حال ارایه خدمات هستند، گفت: یک سالن در اروند کنار، دو سالن در چوئبده، سه سالن در آبادان، دو سالن در خرمشهر و یک سالن در مینوشهر را برای اسکان مسافران نوروزی و همشهریان گرفتار شده در آب ناشی از افزایش دِبی رودخانه ها و همچنین شرایط بحرانی در اختیار ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد اروند و شهرداری ها قرار دادیم.

ادیبی با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و استان، گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص افزایش بارش ها در روزهای آتی، هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد منطقه آزاد اروند نیز به منظور یاری رساندن به همشهریان و مهمانان نوروزی در حالت آماده باش قرار دارند.

ادیبی با بیان اینکه جامعه ورزشی اروند همواره در مواقع مختلف در صف اول همیاری و خدمت بوده اند، افزود: در بخش نیروی انسانی نیز هیات های منطقه آزاد اروند همچون؛ قایقرانی، شنا، نجات غریق و غواصان اعلام آمادگی کرده اند و در همین راستا قایقرانان با قایق های خود در آماده باش کامل هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: طی فراخوانی از سوی این اداره کل به منظور جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی ورزشکان و ورزش دوستان منطقه، مقرر شده در روزهای 14 و 15 فروردین مراسمی در زروخانه های آبادان و خرمشهر برگزار شود و پس از همیاری ورزشکاران، کمک های جمع آوری شده به مناطق بحرانی و سیل زده ارسال شود.

ادیبی در پایان تصریح کرد: جامعه ورزشی هیچگاه جدا از دیگر اقشار جامعه نبوده و نیستند و تا پایان زمان بحران در کنار همشهریان، هم استانی ها و هموطنانمان در سراسر کشور هستیم.