خواب های رایج: 10 خواب و رویای رایج و تعبیر آنها به روش یونگ


... نوشته خواب های رایج: 10 خواب و رویای رایج و تعبیر آنها به روش یونگ اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

انسان برای قرن‌ها مسحورِ خواب ها و رویاهای شبانه و معنی و مفهومش بوده‌‌ است. در پایان قرن نوزدهم روان‌درمان‌گری به نام کارل یونگ، که به خاطر یافته‌های‌اش در رابطه با کهن‌الگو‌ها و ناخودآگاهِ جمعی مشهور است، کم‌کم به این نتیجه رسید که کاوش در خواب ها و رویاها به مثابه‌ی گشودنِ دری است به سوی آگاهی و جهان معنوی. با این حال، آن‌چه را که در طول خواب اتفاق می‌افتد می‌توان از لحاظ علمی نیز مورد بررسی قرار داد. در این نوشتار به بررسی رویاها و خواب های رایج که بسیاری از انسانها می بینند و تعبیر آنها به روش یونگ می پردازیم.

خواب های رایج: 10 خواب و رویای رایج و تعبیر آنها به روش یونگ

خواب های رایج

۱. مرگ

در صورتی که خواب مرگ دیدید، دقت کنید و ببینید که آیا به تازگی چیزی در زندگی‌تان پایان یافته‌است. شاید این خواب‌ها ترسناک باشند، اما دیدن مرگ در خواب معمولا به معنای مرگ واقعی نیست. اگر در خواب مرگ را ببینید، به این فکر کنید که چه اتفاقاتی در زندگی‌تان افتاده‌است. مرگ در خواب به این معنا است که چیزی در زندگی شما پایان یافته‌است و شرایط برای یک شروع جدید مهیا است.

– برای مثال ممکن است به تازگی از مدرسه فارغ‌التحصیل شده باشید. هرچند این یک پایان است اما در واقع شروع فوق‌العاده‌ای برای مرحله‌ای جدید در زندگی‌تان محسوب می‌شود.

خواب های رایج ۲: آب

خوابِ آب معمولا به حالت‌های هیجانی و عاطفیِ ذهن‌مان اشاره دارد. آب نماد پاکسازی و خلوص است. خوابِ‌ آب یک نشانه‌ی بزرگ است؛ این خواب نشان‌دهنده‌ی شروعی جدید است که گذشته را می‌شویَد.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب راه رفتن: ۱۱ تعبیر دیدن راه رفتن و پیاده روی در خواب

۳. پرواز کردن

پرواز در خواب را با گرفتن کنترل امور زندگی در دست‌تان مرتبط بدانید. به این دقت کنید که موقع پرواز در خواب چه احساسی داشتید. اگر در ارتفاع بالا پرواز می‌کنید و احساس خوبی هم دارید، احتمالا از شر فشاری در زندگی‌تان خلاص خواهید شد. این خواب همچنین می‌توانید به معنای در دست داشتن کنترل امور باشد. بااین حال پرواز در ارتفاع کم و تلاش برای بالا رفتن می‌تواند به این معنا باشد که تحت فشار هستید و کنترل چیزی از دست‌تان رفته‌است.

۴. سقوط کردن

به این فکر کنید که موقع دیدن خواب سقوط، چه احساسی داشتید. افتادن می‌تواند چندین معنی داشته باشد. می‌تواند به این معنی باشد که احساس می‌کنید کنترل چیزی از دست‌تان خارج شده‌است. سقوط کردن از جایی در خواب همچنین می‌تواند به این معنا باشد که باید چیزی را کنار بگذارید یا مجبور هستید چیزی را کنار بگذارید.

– در صورتی که احساس آرامش داشته‌اید، ممکن است به این معنا باشد که در زندگی‌تان چیز ناخوشایندی شما راتحت تاثیر قرار داده‌است.

– در صورتی که در خواب‌تان احساس ترس داشتید، ممکن است به این معنا باشد که در زندگی‌تان احساس ناتوانی در کنترل امور را دارید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب نمک: ۱۴ تعبیر دیدن نمک و نمکدان در خواب

۵. تحت تعقیب بودن

اگر در خواب دیدید که کسی دنبال‌تان می‌کند، ممکن است در زندگی واقعی‌تان مدام از چیزی پرهیز می‌کنید. معمولا تحت تعقیب قرار گرفتن در خواب به این معنا است که در زندگی واقعی‌تان چیزی وجود دارد که تمایل دارید یا لازم است که آن را تحت کنترل دربیاورید. این خواب ممکن است به لحاظ استعاری به این معنا باشد که در حال فرار کردن از آن مشکل هستید اما ضمیر ناخودآگاه‌تان می‌خواهد که با آن روبرو شوید.

– برای مثال ممکن است از کارهای‌تان عقب افتاده باشید و لازم باشد برای برگشتن به نظم، برنامه‌ریزی کنید.

۶. گم شدن

در صورتی که در خواب دیدید که گم شده‌اید باید به دنبال دلایلی در زندگی‌تان بگردید. احساس گم شدن در یک رویا یا جستجوی چیزی که گم شده‌است معمولا به این معنا است که در زندگی واقعی‌تان احساس اضطراب و درماندگی دارید. این احتمال وجود دارد که در موقعیت خاصی در زندگی‌تان احساس گیجی و سردرگمی دارید.

– برای مثال ممکن است در تلاش برای پیدا کردن کاری باشید اما شایستگی‌ها یا تجربیات لازم را برای گرفتن آن شغل نداشته باشید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب عطر: ۲۲ تعبیر دیدن عطر و ادکلن در خواب

۷. جلسه امتحان

اگر در خواب دیدید که سر جلسه‌ی امتحان هستید اما هیچ چیز بلد نیستید، عملکردتان را مورد تفکر قرار بدهید. نشستن سر جلسه‌ی امتحان بدون آمادگی یکی از شایع‌ترین و استرس‌آورترین رویاها است. این رویا می‌تواند به این معنی باشد که احساس می‌کنید عملکرد درستی در زندگی‌تان ندارید. ممکن است بدان معنا باشد که احساس می‌کنید درسی را که باید می‌آموختید، یاد نگرفته‌اید.

خواب های رایج ۸: برهنگی

برهنگی در خواب غالبا نشان‌دهنده‌ی آسیب‌پذیری است. برهنه بودن در واقع راهی است برای این‌که خودتان را در مقابل جهان افشا کنید، چیزی که شما را در معرض آسیب قرار می‌دهد. اگر در خواب دیدید که برهنه هستید و از این بابت احساس خوبی ندارید، احتمالا در زندگی واقعی‌تان چیزی وجود دارد که می‌خواهید پنهان کنید یا ممکن است در مورد موضوعی حمایت لازم را دریافت نکرده باشید. این خواب احتمالا به این معنا است که نگران هستید.

۹. افتادن دندان

اگر در خواب دیدید که دندان‌تان افتاد، نترسید! این رویا معمولا به این معنی است که شما مضطرب، بدون صلاحیت یا بدون قدرت هستید. به عنوان مثال، ممکن است احساس کنید که آماده‌ی پذیرش یک مسئولیت جدید نیستید. واکنش شما و شخصیت‌های دیگری که در خواب‌تان دارید نسبت به افتادن دندان، به شما می‌گوید که چه احساسی در مورد این موقعیت دارید.

– به عنوان مثال، اگر مادرتان را در این خواب ببینید و او اهمیتی نمی‌دهد که دندان‌های شما دارند می‌افتند، به این معنا است که شما احساس می‌کنید مادرتان نسبت به احساسات شما در مورد مشکلی که اخیرا با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، توجهی ندارد. این خواب همچنین می‌تواند اذعان ذهن ناخودآگاه شما باشد بر این‌که مادرتان معتقد است شما به اندازه‌ی کافی صلاحیت دارید تا مسئولیت جدید را بر عهده بگیرید.

مطلب مرتبط: تعبیر خواب پروانه: ۱۵ تعبیر دیدن پروانه های رنگی، سیاه و سفید در خواب

۱۰. خانه

خوابِ خانه نمادِ خویشتن و جنبه‌های مختلف شخصیت است. تعبیر این‌گونه خواب‌ّ‌ها به نوعِ خانه یا اتاق‌های مختلف در یک خانه بستگی دارد. خانه نمادی از آرامش و امنیت است. اتاق زیر شیروانی نماید خاطره‌های پنهان است، در حالی‌که معنیِ خوابِ زیرزمین می‌تواند بصیرت و ذهنِ ناخودآگاه باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده -سارا فیضی

منبع: ویکی هاو

خواب های رایج: ۱۰ خواب و رویای رایج و تعبیر آنها به روش یونگ

نوشته های مرتبط

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت