مسئولان استان قزوین برای بارش‌های پیش‌رو بسترسازی کنند


مسئولان استان قزوین برای بارش‌های پیش‌رو بسترسازی کنند

قزوین- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با قدردانی از نیروهایی که به موقع برای خدمت در مناطق سیل‌زده حاضر شدند، گفت: مسئولان استان قزوین برای بارش‌های پیش‌رو بسترسازی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک فرارسیدن مبعث رسول گرامی اسلام (ص) و روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: بعد از آنکه مردم بیش از ۹۸ درصد به پذیرفتن و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند، ۱۲ فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

وی در ادامه روز تشکیل و آغاز به کار نیروی انتظامی را تبریک گفت و تصریح کرد: این روزها کارکنان نیروی انتظامی بیشتر از هر زمانی تلاش و فعالیت شبانه روزی دارند و جا دارد تبریک ویژه خدمت این عزیزان عرض کنیم و به آنها خدا قوت بگوییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: این حضرت مشقت‌های ظالمانه غیر قابل تصور را متحمل شدند و در این ایام جا دارد کلام و پیام امام موسی کاظم (ع) را مورد مطالعه قرار دهیم.

امام جمعه قزوین به تفسیر حدیثی از امام کاظم (ع) پرداخت و افزود: امام فرمودند از طمع بپرهیز و نزدیک آن نشو و از آنکه از دست مردم چیزی بگیری خودت را مأیوس کن و اصلاً به فکر این نباش که آدم‌ها بخواهند به فریاد تو برسند، طمع را از مخلوق در خود بمیران چرا که این طمع کلید خواری و ذلت است و انسان را از آزادگی دور نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه انسان وقتی آزاده شد می‌تواند به وظیفه دینی خود عمل کند، به ادامه حدیث پرداخت و افزود: حضرت می‌فرمایند طمع، کلید ذلت و رباینده عقل است و کسی که طمع دارد بر اساس عقل عمل نمی‌کند بلکه بر اساس خواهش نفس عمل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: طمع اجازه نمی‌دهد انسان براساس انسانیت و جوانمردی رفتار کند، طمع آبروی انسان را برباد می‌دهد و زمینه علم آموزی را در وجود آدمی ضایع می‌کند، ما باید همانگونه که طمع را از خود دور می‌کنیم اتصال به خدای متعال را در وجودمان محکم کنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: براساس آیات قرآنی تاکید شده که همیشه توکل ما باید به خدا باشد و بکوشیم اسیر هواهای نفسانی نشویم، این مبارزه با نفس همچون جهاد با دشمن است.

وی ادامه داد: درباره تفسیر این آیه که در قرآن آمده خدای متعال می‌فرماید؛ «زمین را پس از مردن و افسرده شدن زنده می کنیم» از امام کاظم (ع) سوال شد، ایشان فرمودند: «اینکه زمین زنده می‌شود فقط این معنا را ندارد که زمین صرف بارش باران، زنده می‌شود بلکه خداوند جوانمردان و مردان بزرگی را به میان مردم می‌فرستد تا با ظالمان مقابله کرده و عدالت را در زمین برقرار کنند و از مظلومان و مستضعفان حمایت کرده و با مستکبران خواهند جنگید.»

آیت‌الله عابدینی گفت: امام کاظم (ع) همچنین می‌فرمایند: «فایده و اثر اقامه حدود الهی در زمین از بارش چهل شبانه روز باران در آن بیشتر است.» امام در این حدیث به اثرات گسترده برقراری عدالت در جامعه اشاره می‌کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: در اواخر رجب ایامی فرا می‌رسد که شاهد حرکت تاریخی سیدالشهدا از مدینه به مکه و از آنجا به سمت عراق و کربلا هستیم، جا دارد از همین ایام به مطالعه این حرکت حماسی امام حسین (ع) و اهداف و پیام‌های آن بپردازیم، نمی‌توان فقط در ۱۰ روز محرم به حجم پیام‌ها و دستاوردهای این قیام الهی پرداخت باید از همین امروز به مطالعه و درک این حقایق اقدام کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جدید در مشهد مقدس عنوان کرد: ایشان فرمودند، دشمن با ایجاد ترس و هراس آینده تاریکی از انقلاب و کشور به ما نشان می‌دهد، اما سال پیش رو سال فرصت هاست نه سال تهدیدها. همچنین رهبری فرمودند، «در برجام اروپا برای کمک به آمریکا از پشت به ما خنجر زد»، یعنی ما نباید پس از اینکه مدتی وقت خود را با امریکایی‌ها به بطالت گذراندیم حال همین تجربه را با اروپایی‌ها داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: رهبری همچنین فرمودند سیاستمداران غربی برخلاف ظاهرشان به معنای واقعی کلمه وحشی هستند، این وحشی بودن را سال هاست در کشورهای مختلف شاهدیم، آمریکایی‌ها با پرورش داعش در سوریه، عراق و افغانستان جنایات زیادی را رقم زدند. هیچ حیوان وحشی بدین اندازه نمی‌تواند همچون آمریکایی‌ها ظلم و جنایت داشته باشد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود در مشهد مقدس فرمودند، تاریخ کشور ما مملو از خیانت غرب است و جوانان ما با مطالعه تاریخ به خوبی متوجه می‌شوند که از انگلیس و آمریکا چه ظلم‌ها و خیانت‌هایی به ایران رسیده است، تقی زاده‌های امروزی به دنبال ترویج سبک زندگی غربی هستند.

وی در ادامه یادآور شد: «تقی زاده» در دورانی می‌گفت سرتا پای ما باید فرنگی شود، معماران و خیانتکاران اولیه به این کشور و مرز و بوم همین افراد هستند، رهبری فرمودند هرکسی که شما را تشویق می‌کند که غرب را ببینید و براساس آنها اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع خود را تنظیم کنیم این افراد همان تقی زاده‌های خائن هستند که امروز دارند راه گذشتگان خود را می‌روند.

آیت الله عابدینی افزود: ایشان درباره جوانان بسیار سفارش کردند و فرمودند عمده پیشرفت‌های کشور توسط جوانان مؤمن صورت گرفته است و هر کجا که می‌بینیم موفقیتی است جوانان پیش قدم بوده اند و در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های صنعتی نظیر احداث پالایشگاه مهم تولید بنزین حضور جوانان را می‌بینیم و باید بر روی جوانان که مهمترین سرمایه‌های جامعه ما هستند، سرمایه گذاری کنیم.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: جوان نمی ترسد و با صداقت به میدان می‌آید، خستگی ناپذیر، دلسوز و خلاق است و وقتی همه اینها با هم جمع می‌شود، معجزه اتفاق می‌افتد.

وی گفت: رهبری فرمودند برای نجات کشور باید عالمانه و مجاهدانه برای خدا کار کرد و آنها که برای تبلیغات، اسم و رسم و رأی آوردن کار می‌کنند نمی‌توانند مؤثر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رهبری فرمودند ظرفیت داخل کشور برای شکوفایی اقتصاد کافی است و ما چیزی کم نداریم. ما مدیریت و دلسوزی کم داریم و آنهایی که با دلسوزی کار می‌کنند خیرشان به کشور می‌رسد اما متأسفانه برخی با عدم دلسوزی ضایعات به بار می‌آورند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: رهبری فرمودند مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی واردات بی رویه است و می‌بینیم برخی به خاطر اینکه منفعتشان در واردات بی رویه از کشورهای دیگر است، سد راه رونق تولید داخلی هستند.

وی بیان کرد: انتظار به حق مردم این است که از یک اقتصاد شکوفا برخوردار باشند، رفاه عمومی داشته باشند، طبقه ضعیف از وضعیت غیر قابل قبول خارج شود و از مشکلات نجات پیدا کند و اینها فرمایشاتی بود که رهبری در باب رونق تولید ملی انتظار دارند.

آیت الله عابدینی به ماجراجویی‌های جدید آمریکا در باب بلندی‌های جولان هم اشاره کرد و ابراز داشت: جولان منطقه‌ای با وسعت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع است که در خاک سوریه قرار داشته است و با اردن و فلسطین اشغالی هم مرز است و اهمیت ویژه ای دارد.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: هزار و ۲۰۰ کیلومتر این منطقه در غصب اشغال گران یهودی است و ۶۰۰ کیلومتر آن در دست کشور سوریه است. این منطقه دریاچه آب شیرین دارد که گنج بسیار پر ارزشی است و یک سوم آب سرزمین‌های اشغالی از این منطقه تأمین می‌شود و بخاطر همین آنها طمع دارند تا این منطقه را در اختیار خود بگیرند.

وی افزود: در این منطقه نفت و گاز فراوانی نهفته است و از سالیان پیش شرکت‌های آمریکایی از این منطقه نفت و گاز به غارت می‌برند و اینکه ترامپ می‌گوید اینجا برای سرزمین‌های اشغالی است در حقیقت می‌خواهد بگوید این منطقه به ما تعلق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خوشبختانه همه دنیا و علاوه بر کشورهای اسلامی، کشورهای اروپایی نیز به ترامپ تو دهنی زدند چرا که این مسأله آنقدر واضح است که کسی نمی‌تواند این ادعای غلط را کند و فقط چنین ادعایی از یک دیوانه مانند ترامپ بر می‌آید.

پنماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اقدامی که ترامپ در تصاحب سرزمین‌های اشغالی انجام داد مثل این بود که وی از ترس و هراسی که داشت یک داربستی به این سرزمین غصب شده زد تا از آزادی آن جلوگیری کند.

امام جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فراهم شده است و در این میان یکی از مناطقی که برجستگی بیشتری نسبت به بقیه مناطق فلسطین دارد و جادارد اولین عملیات آزادسازی در آن صورت بگیرد همین منطقه بلندی‌های جولان است که این موضوع ترامپ دیوانه را نگران کرد تا چنین اظهارنظری کند.

وی ادامه داد: قطعاً بزودی شاهد آزادی همه سرزمین‌های اشغالی به خصوص بلندی‌های جولان خواهیم بود و ترامپ نمی‌تواند با این داربستی که به این سرزمین زده است مانع آزادی آن شود.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور گفت: در ابتدا تسلیت همه مردم استان قزوین را به مردم مناطق سیل زده گلستان، مازندران، شیراز، چهارمحال بختیاری و دیگر استان‌ها عرض می‌کنیم و همچنین تشکر و قدردانی می‌کنیم از همه نیروهایی که به موقع و دلسوزانه برای خدمت در مناطق سیل زده حاضر شدند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: سپاه پاسداران، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی به موقع در مناطق سیل زده حاضر شدند و به خدمت رسانی پرداختند که اگر این عزیزان نبودند با این اوضاعی که هرکس به فکر تفریح و گردش خودش است معلوم نبود چه بلایی سر مردم این مناطق می‌آمد، این خدمت‌های به موقع توانست مردم را از بحران نجات دهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از مردم خودمان، دست اندرکاران، مسئولین و خیرین که با حمایت‌های مالی کمک کردند تشکر می‌کنیم و هنوز هم آنها نیازمند کمک هستند و اگر می‌توانیم باید کاری برایشان انجام دهیم. در مساجد اقداماتی شده است، کمیته امداد و هلال احمر کارهایی در استان انجام داده اند و امیدواریم این حمایت‌ها بیشتر شود تا اینکه خیالمان از وضعیت هموطنانمان راحت شود.

وی بیان کرد: ما اینطور شنیدیم بارانی که در شیراز آن اتفاق ناگوار را رقم زد، چند دقیقه بوده است و این باران ممکن است در منطقه باراجین و قزوین هم اتفاق بیفتد و چند مسیر آب و سیل از شهر ما عبور می‌کند که همه می‌دانیم.

آیت الله عابدینی افزود: اگر چنین بارانی بیاید با این مضیغه هایی که ما در مسیر سیل ایجاد کرده ایم ممکن است اتفاقات ناگواری بیفتد. باران رحمت خداوند است و اگر تأخیر شود ما از خداوند التماس می‌کنیم که باران ببارد اما وقتی باران می بارد باید بسترسازی‌های لازم را ایجاد کنیم.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: باید از الان که اتفاقی نیفتاده مسیرهای گذر سیل را که چند جای مشخص است، کاملاً ً مطالعه کنیم و مسئولان بررسی کنند تا اگر بارانی آمد و سیلی پیش آمد مشکلی برای مردم پیش نیاید.


به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک فرارسیدن مبعث رسول گرامی اسلام (ص) و روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: بعد از آنکه مردم بیش از ۹۸ درصد به پذیرفتن و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی رأی دادند، ۱۲ فروردین به عنوان روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

وی در ادامه روز تشکیل و آغاز به کار نیروی انتظامی را تبریک گفت و تصریح کرد: این روزها کارکنان نیروی انتظامی بیشتر از هر زمانی تلاش و فعالیت شبانه روزی دارند و جا دارد تبریک ویژه خدمت این عزیزان عرض کنیم و به آنها خدا قوت بگوییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: این حضرت مشقت‌های ظالمانه غیر قابل تصور را متحمل شدند و در این ایام جا دارد کلام و پیام امام موسی کاظم (ع) را مورد مطالعه قرار دهیم.

امام جمعه قزوین به تفسیر حدیثی از امام کاظم (ع) پرداخت و افزود: امام فرمودند از طمع بپرهیز و نزدیک آن نشو و از آنکه از دست مردم چیزی بگیری خودت را مأیوس کن و اصلاً به فکر این نباش که آدم‌ها بخواهند به فریاد تو برسند، طمع را از مخلوق در خود بمیران چرا که این طمع کلید خواری و ذلت است و انسان را از آزادگی دور نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه انسان وقتی آزاده شد می‌تواند به وظیفه دینی خود عمل کند، به ادامه حدیث پرداخت و افزود: حضرت می‌فرمایند طمع، کلید ذلت و رباینده عقل است و کسی که طمع دارد بر اساس عقل عمل نمی‌کند بلکه بر اساس خواهش نفس عمل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: طمع اجازه نمی‌دهد انسان براساس انسانیت و جوانمردی رفتار کند، طمع آبروی انسان را برباد می‌دهد و زمینه علم آموزی را در وجود آدمی ضایع می‌کند، ما باید همانگونه که طمع را از خود دور می‌کنیم اتصال به خدای متعال را در وجودمان محکم کنیم.

امام جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: براساس آیات قرآنی تاکید شده که همیشه توکل ما باید به خدا باشد و بکوشیم اسیر هواهای نفسانی نشویم، این مبارزه با نفس همچون جهاد با دشمن است.

وی ادامه داد: درباره تفسیر این آیه که در قرآن آمده خدای متعال می‌فرماید؛ «زمین را پس از مردن و افسرده شدن زنده می کنیم» از امام کاظم (ع) سوال شد، ایشان فرمودند: «اینکه زمین زنده می‌شود فقط این معنا را ندارد که زمین صرف بارش باران، زنده می‌شود بلکه خداوند جوانمردان و مردان بزرگی را به میان مردم می‌فرستد تا با ظالمان مقابله کرده و عدالت را در زمین برقرار کنند و از مظلومان و مستضعفان حمایت کرده و با مستکبران خواهند جنگید.»

آیت‌الله عابدینی گفت: امام کاظم (ع) همچنین می‌فرمایند: «فایده و اثر اقامه حدود الهی در زمین از بارش چهل شبانه روز باران در آن بیشتر است.» امام در این حدیث به اثرات گسترده برقراری عدالت در جامعه اشاره می‌کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: در اواخر رجب ایامی فرا می‌رسد که شاهد حرکت تاریخی سیدالشهدا از مدینه به مکه و از آنجا به سمت عراق و کربلا هستیم، جا دارد از همین ایام به مطالعه این حرکت حماسی امام حسین (ع) و اهداف و پیام‌های آن بپردازیم، نمی‌توان فقط در ۱۰ روز محرم به حجم پیام‌ها و دستاوردهای این قیام الهی پرداخت باید از همین امروز به مطالعه و درک این حقایق اقدام کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال جدید در مشهد مقدس عنوان کرد: ایشان فرمودند، دشمن با ایجاد ترس و هراس آینده تاریکی از انقلاب و کشور به ما نشان می‌دهد، اما سال پیش رو سال فرصت هاست نه سال تهدیدها. همچنین رهبری فرمودند، «در برجام اروپا برای کمک به آمریکا از پشت به ما خنجر زد»، یعنی ما نباید پس از اینکه مدتی وقت خود را با امریکایی‌ها به بطالت گذراندیم حال همین تجربه را با اروپایی‌ها داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: رهبری همچنین فرمودند سیاستمداران غربی برخلاف ظاهرشان به معنای واقعی کلمه وحشی هستند، این وحشی بودن را سال هاست در کشورهای مختلف شاهدیم، آمریکایی‌ها با پرورش داعش در سوریه، عراق و افغانستان جنایات زیادی را رقم زدند. هیچ حیوان وحشی بدین اندازه نمی‌تواند همچون آمریکایی‌ها ظلم و جنایت داشته باشد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود در مشهد مقدس فرمودند، تاریخ کشور ما مملو از خیانت غرب است و جوانان ما با مطالعه تاریخ به خوبی متوجه می‌شوند که از انگلیس و آمریکا چه ظلم‌ها و خیانت‌هایی به ایران رسیده است، تقی زاده‌های امروزی به دنبال ترویج سبک زندگی غربی هستند.

وی در ادامه یادآور شد: «تقی زاده» در دورانی می‌گفت سرتا پای ما باید فرنگی شود، معماران و خیانتکاران اولیه به این کشور و مرز و بوم همین افراد هستند، رهبری فرمودند هرکسی که شما را تشویق می‌کند که غرب را ببینید و براساس آنها اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع خود را تنظیم کنیم این افراد همان تقی زاده‌های خائن هستند که امروز دارند راه گذشتگان خود را می‌روند.

آیت الله عابدینی افزود: ایشان درباره جوانان بسیار سفارش کردند و فرمودند عمده پیشرفت‌های کشور توسط جوانان مؤمن صورت گرفته است و هر کجا که می‌بینیم موفقیتی است جوانان پیش قدم بوده اند و در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های صنعتی نظیر احداث پالایشگاه مهم تولید بنزین حضور جوانان را می‌بینیم و باید بر روی جوانان که مهمترین سرمایه‌های جامعه ما هستند، سرمایه گذاری کنیم.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: جوان نمی ترسد و با صداقت به میدان می‌آید، خستگی ناپذیر، دلسوز و خلاق است و وقتی همه اینها با هم جمع می‌شود، معجزه اتفاق می‌افتد.

وی گفت: رهبری فرمودند برای نجات کشور باید عالمانه و مجاهدانه برای خدا کار کرد و آنها که برای تبلیغات، اسم و رسم و رأی آوردن کار می‌کنند نمی‌توانند مؤثر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: رهبری فرمودند ظرفیت داخل کشور برای شکوفایی اقتصاد کافی است و ما چیزی کم نداریم. ما مدیریت و دلسوزی کم داریم و آنهایی که با دلسوزی کار می‌کنند خیرشان به کشور می‌رسد اما متأسفانه برخی با عدم دلسوزی ضایعات به بار می‌آورند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: رهبری فرمودند مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی واردات بی رویه است و می‌بینیم برخی به خاطر اینکه منفعتشان در واردات بی رویه از کشورهای دیگر است، سد راه رونق تولید داخلی هستند.

وی بیان کرد: انتظار به حق مردم این است که از یک اقتصاد شکوفا برخوردار باشند، رفاه عمومی داشته باشند، طبقه ضعیف از وضعیت غیر قابل قبول خارج شود و از مشکلات نجات پیدا کند و اینها فرمایشاتی بود که رهبری در باب رونق تولید ملی انتظار دارند.

آیت الله عابدینی به ماجراجویی‌های جدید آمریکا در باب بلندی‌های جولان هم اشاره کرد و ابراز داشت: جولان منطقه‌ای با وسعت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع است که در خاک سوریه قرار داشته است و با اردن و فلسطین اشغالی هم مرز است و اهمیت ویژه ای دارد.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: هزار و ۲۰۰ کیلومتر این منطقه در غصب اشغال گران یهودی است و ۶۰۰ کیلومتر آن در دست کشور سوریه است. این منطقه دریاچه آب شیرین دارد که گنج بسیار پر ارزشی است و یک سوم آب سرزمین‌های اشغالی از این منطقه تأمین می‌شود و بخاطر همین آنها طمع دارند تا این منطقه را در اختیار خود بگیرند.

وی افزود: در این منطقه نفت و گاز فراوانی نهفته است و از سالیان پیش شرکت‌های آمریکایی از این منطقه نفت و گاز به غارت می‌برند و اینکه ترامپ می‌گوید اینجا برای سرزمین‌های اشغالی است در حقیقت می‌خواهد بگوید این منطقه به ما تعلق دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خوشبختانه همه دنیا و علاوه بر کشورهای اسلامی، کشورهای اروپایی نیز به ترامپ تو دهنی زدند چرا که این مسأله آنقدر واضح است که کسی نمی‌تواند این ادعای غلط را کند و فقط چنین ادعایی از یک دیوانه مانند ترامپ بر می‌آید.

پنماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اقدامی که ترامپ در تصاحب سرزمین‌های اشغالی انجام داد مثل این بود که وی از ترس و هراسی که داشت یک داربستی به این سرزمین غصب شده زد تا از آزادی آن جلوگیری کند.

امام جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که آزادسازی سرزمین‌های اشغالی فراهم شده است و در این میان یکی از مناطقی که برجستگی بیشتری نسبت به بقیه مناطق فلسطین دارد و جادارد اولین عملیات آزادسازی در آن صورت بگیرد همین منطقه بلندی‌های جولان است که این موضوع ترامپ دیوانه را نگران کرد تا چنین اظهارنظری کند.

وی ادامه داد: قطعاً بزودی شاهد آزادی همه سرزمین‌های اشغالی به خصوص بلندی‌های جولان خواهیم بود و ترامپ نمی‌تواند با این داربستی که به این سرزمین زده است مانع آزادی آن شود.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور گفت: در ابتدا تسلیت همه مردم استان قزوین را به مردم مناطق سیل زده گلستان، مازندران، شیراز، چهارمحال بختیاری و دیگر استان‌ها عرض می‌کنیم و همچنین تشکر و قدردانی می‌کنیم از همه نیروهایی که به موقع و دلسوزانه برای خدمت در مناطق سیل زده حاضر شدند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: سپاه پاسداران، بسیج و ارتش جمهوری اسلامی به موقع در مناطق سیل زده حاضر شدند و به خدمت رسانی پرداختند که اگر این عزیزان نبودند با این اوضاعی که هرکس به فکر تفریح و گردش خودش است معلوم نبود چه بلایی سر مردم این مناطق می‌آمد، این خدمت‌های به موقع توانست مردم را از بحران نجات دهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: از مردم خودمان، دست اندرکاران، مسئولین و خیرین که با حمایت‌های مالی کمک کردند تشکر می‌کنیم و هنوز هم آنها نیازمند کمک هستند و اگر می‌توانیم باید کاری برایشان انجام دهیم. در مساجد اقداماتی شده است، کمیته امداد و هلال احمر کارهایی در استان انجام داده اند و امیدواریم این حمایت‌ها بیشتر شود تا اینکه خیالمان از وضعیت هموطنانمان راحت شود.

وی بیان کرد: ما اینطور شنیدیم بارانی که در شیراز آن اتفاق ناگوار را رقم زد، چند دقیقه بوده است و این باران ممکن است در منطقه باراجین و قزوین هم اتفاق بیفتد و چند مسیر آب و سیل از شهر ما عبور می‌کند که همه می‌دانیم.

آیت الله عابدینی افزود: اگر چنین بارانی بیاید با این مضیغه هایی که ما در مسیر سیل ایجاد کرده ایم ممکن است اتفاقات ناگواری بیفتد. باران رحمت خداوند است و اگر تأخیر شود ما از خداوند التماس می‌کنیم که باران ببارد اما وقتی باران می بارد باید بسترسازی‌های لازم را ایجاد کنیم.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: باید از الان که اتفاقی نیفتاده مسیرهای گذر سیل را که چند جای مشخص است، کاملاً ً مطالعه کنیم و مسئولان بررسی کنند تا اگر بارانی آمد و سیلی پیش آمد مشکلی برای مردم پیش نیاید.

کد خبر 4577835

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403