افزایش پلیس و ایستگاه نوروزی تصادفات را در تیران کاهش داد


افزایش پلیس و ایستگاه نوروزی تصادفات را در تیران کاهش داد

اصفهان-ایرنا-فرمانده انتظامی تیران و کرون گفت: افزایش تیم های گشت محسوس و نامحسوس و ایستگاه های ایمنی و سلامت نوروزی به کاهش 70 درصدی وقوع تصادف در این شهرستان در مقایسه با زمان سال گذشته منجر شده است.

سرهنگ علی صادقی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آغاز طرح نوروزی تا نهم فروردین کمتر از 20 واقعه تصادف در جاده ها و معابر شهری شهرستان رخ داد که فقط یک مورد به فوت منجر شد که در مقایسه با نوروز سال گذشته کاهش داشته است.
وی بیان کرد: ادارات و نهادهای شهرستان خودروهای اداری و استیجاری را در اختیار پلیس برای انجام ماموریت های نظارت ترافیکی و انتظامی قرار دادند و این موضوع باعث شده که امسال تصادفات کاهش یابد.
فرمانده انتظامی تیران و کرون با اشاره به حجم 11 درصدی تردد در جاده های منطقه، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای تردد خودرو و مسافر در این دیار به تیم های بیشتر گشت های انتظامی و پلیس راه برای افزایش امنیت و ایمنی است.
وی ادامه داد: خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز و بی توجهی به جلو از مهمترین عوامل تصادفات بود که راه اندازی 2 ایستگاه ایمنی و سلامت در جاده ها باعث شد که رانندگان دقایقی را برای استراحت از این مراکزاستفاده کنند و خواب آلودگی آن ها رفع شود.
صادقی با اشاره به تشکیل قرارگاه نوروزی در تیران و کرون یادآورشد: از ظرفیت سازمان های خدمات رسان برای انجام فعالیت های نوروزی استفاده شده و وقوع جرم در این مدت کاهش داشته و چهارنفر سارق احشام دستگیر شدند.
وی با بیان این که شهرستان تیران و کرون میعادگاه مسافران و گردشگران برای تعطیلات نوروزی و روز طبیعت است، اضافه کرد: تیم های گشت انتظامی و پلیس راه و راهنمایی رانندگی برای تامین امنیت مردم در مناطق گردشگری فعال هستند.
تیران و کرون با فاصله 45 کیلومتری غرب اصفهان با قدمت 6 هزار ساله و مواهب طبیعی از قبیل چشمه مرغاب ، پوشش گیاهی گون، کنگر، لاله‌های واژگون و حیات وحش دالانکوه در 45 کیلومتری مرکز اصفهان و در مسیر فریدن، چادگان، خوانسار و گلپایگان و استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان واقع شده است.
این شهرستان به لحاظ طبیعت زیبا و عاری از هرگونه آلودگی زیست محیطی و آب و هوایی به عنوان دروازه غرب و دیار تنفس استان اصفهان معرفی شده در روزهای مختلف سال به ویژه فصل بهار و تابستان یکی از مهمترین نقاط گردشگری استان اصفهان است.
حضور و تردد نزدیک یک میلیون نفر از مسافران و مردم استان اصفهان در این شهرستان برای روز طبیعت پیش بینی شده و نیروهای امدادی، خدماتی، پلیس راه و نیروی انتظامی آمادگی کامل برای خدمات رسانی به این جمعیت را دارند.
پارک آزادگان، چشمه مرغاب، دربند، آستان مقدس امامزادگان ، کوه های وجین و کوشکچی، باغ ها و مزارع و همچنین روستاهای تاریخی این شهرستان از جمله اماکن مورد اقبال مردم برای روز طبیعت است.
در تعطیلات نوروزی سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار نفر به استان اصفهان سفر کردند.
7131/6026/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته