هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها


هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها

به فاصله کوتاهی از پایان یافتن بارندگی های سیل آسا، موج جدید بارشی از راه رسیده و نگرانی از وقوع سیلاب را بار دیگر شدت بخشیده تا جایی که پلیس راهور به مردم هشدار می دهد از سفر به 5 استان خودداری کنند. هشداری که اگر بدانیم طی سیلاب های به وقوع پیوسته در کشورمان تا کنون 40 تن جان باخته اند٬ مهم تر جلوه می کند.

به فاصله کوتاهی از پایان یافتن بارندگی های سیل آسا، موج جدید بارشی از راه رسیده و نگرانی از وقوع سیلاب را بار دیگر شدت بخشیده تا جایی که پلیس راهور به مردم هشدار می دهد از سفر به ۵ استان خودداری کنند.
به گزارش «تابناک»٬ سردار سیدکمال هادیانفر٬ رییس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه ۵ استان غربی کشور شرایط جوی ناپایداری دارند٬ از مردم خواست سفر به استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان و بخشی از استان لرستان را به زمان دیگری موکول کنند.
این در حالی است که هنوز اقدامات متعدد برای مهار آسیب های ناشی از سیلاب در گلستان و برخی دیگر از مناطق متاثر از سیلاب در کشورمان در جریان است و بر اساس اعلام نهاد ریاست جمهوری٬ رئیس جمهور کشورمان امروز عازم استان خوزستان خواهد شد تا از مناطق سیل زده این استان بازدید به عمل آورد و در جریان اقدامات انجام شده و در دست اقدام قرار گیرد.
این خبر تکمیل می شود...
هشدارهای فنی در مورد رانندگی در برف و باران
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۹:۱۱

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به پیش بینی های هواشناسی در خصوص بارش برف و باران در جاده های کشور درباره رانندگی در محورهای لغزده توصیه‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ نادر رحمانی به ایسنا گفت: برای پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی در محورهای مواصلاتی که جاده‌ها لغزنده هستند، باید نکات ایمنی را در نظر بگیریم و در همین راستا نیز لازم است در پیچ جاده‌ها با دقت و به ارامی گردش کنید، به طوری که کنترل خودرو از دست شما خارج نشود. همچنین از ترمز کردن‌های ناگهانی پرهیز کنید، زیرا خودرو لیز خورده و باعث وقوع تصادف می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه از فشار دادن ناگهانی پدال باید خودداری کرد، گفت: در یک سطح لغزنده، وقتی که با سرعت در حال حرکت هستید، از تغییر ناگهانی دندان سبک به دنده سنگین خودداری کرده و اگر خودرو شما لیز خورد بدون ترمز گرفتن، پدال گاز را رها کرده و فرمان را در جهت حرکت خودرو بچرخانید تا خودرو به طور مستقیم در مسیر صحیح قرار گیرد و تا وقتی خودرو به حالت مستقیم در نیامده است از دنده سنگین‌تر، استفاده نکنید.

وی ادامه افزود: زیادپیچی در سطوح لغزنده باعث حرکت زاویه‌ای خودرو می‌شود که به معنی تمایل به تداوم چرخش در مسیری دوّار است. بنابراین وسواس و دقت بیش از حد در انجام این کار، ممکن است موجب شود چرخش خودرو سریع‌تر از حرکت فرمان انجام شده و بیشتر از حد لازم، به سمت خارج بچرخد.

رحمانی با تاکید بر اینکه در روزهای برفی و بارانی باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرد، گفت: سرعت مطئنه الزاماً به اندازه سرعت مجاز در جاده نیست و گاهی بسیار کمتر از آن است، سرعت مطئمنه یعنی سرعتی که راننده بتواند وسیله نقلیه را به درستی کنترل کند. باید فاصله طولی مناسب با دیگر وسایل نقلیه را نیز رعایت کرد.

وی با تاکید بر اینکه تجهیزاتی مانند برف پاک کن از ضروریات رانندگی در شرایط بارانی است، گفت: همچنین باید توجه داشت که بخار گرفتگی شیشه سبب کاهش دید رانندگان می‌شود و به همین دلیل به هیچ عنوان نباید با شیشه بخار گرفته خودرو رانندگی کرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اضافه کرد: در حین رانندگی نیز لازم است به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران نیز توجه شود و هنگام عبور از کار آنان سرعت را کاهش دهید.

خوزستان دارای تجربیات ارزنده در پیشگیری و مقابله با شرایط بحرانی است
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۹:۰۰

دریابان علی شمخانی٬ نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به منظور اطلاع از شرایط و حوادث طبیعی در استان خوزستان و نظارت بر اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته برای مقابله با بحرانهای احتمالی به شهر اهواز سفر کرده٬ ساعاتی پیش در گفتگو با خبرنگاران گفت: تلاش می شود، بحران احتمالی در استان خوزستان بر اساس اقدامات پیشگیرانه و مقابله کم هزینه با رخدادهای اجتناب ناپذیر با تمرکز بر جلوگیری از آسیبهای انسانی، مدیریت شود. خوزستان به دلیل وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی دارای انباشت تجربیات ارزنده مدیریتی، برای پیشگیری و مقابله با شرایط بحرانی است.

وی با اشاره به مزیتهای شش گانه استان خوزستان که وجه تمایز آن نسبت به سایر مناطق کشور برای کنترل و مدیریت بحرانهای حاصل از نزولات آسمانی است، اظهار داشت: وجود سدهای متعدد برای مهار سیلاب، جریان داشتن رودخانه های متعدد، اتصال به دریاهای آزاد، معابر و کانال های مختلف ساخته شده برای کشاورزی، وجود تالاب ها و برکه های متعدد و زهکشی گسترده زمین های کشاورزی از جمله مزایای منحصر به فرد خوزستان برای مهار و استفاده مفید از سیلابها است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اثرات مخرب و نگران کننده برخی تجاوزهای غیر قانونی به حریم رودخانه ها و کانال های استان تاکید کرد: همکاری و همراهی نظام مند مردم برای کنترل حوادث طبیعی و غیر طبیعی بسیار مهم است و فرهنگ سازی در این زمینه از سوی رسانه ها به ویژه رسانه ملی ،نقش بسزایی در آزادسازی هدفمند این ظرفیتها دارند.

دریابان شمخانی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مجموعه اولویتها برای استفاده از زمان طلایی به منظور مهار بارش ها و جلوگیری از سرریز آب سدها مشخص شده و ماموریت دستگاههای مسئول باز تعریف و ابلاغ شده است. با توجه به وجود برخی نقاط بحرانی و احتمال تکرار جاری شدن سیلاب در نقاط مشخص از استان٬ تلاش می شود مبتنی بر نتایج آسیب شناسی های صورت گرفته، مشکل عمده ای برای شهرها و نقاط ساحلی استان ایجاد نشود.

طغیان کشکان رود
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۸:۴۰

در پی بارندگی‌های اخیر در استان لرستان و جاری شدن سیل به جاده‌های فرعی و اصلی محور خرم آباد به پلدختر و همچنین اکثر پل‌های این مسیر و یکی از ستون‌های پل تاریخی کشکان آسیب بسیار وارد شده است.

هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها هشدار پلیس برای سفر به 5 استان/ جان باختن 40 نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها
#carousel33839, #thumbs33839 , #carousel_desc33839 #carousel-wrapper33839 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper233839 .caroufredsel_wrapper img #carousel33839 span, #carousel33839 img, #thumbs33839 a, #thumbs33839 img #carousel_desc33839 span #carousel33839 span, #carousel33839 a, #thumbs33839 span, #thumbs33839 a #carousel33839 img, #thumbs33839 img #carousel33839 span #carousel_desc33839 span #thumbs-wrapper33839 #thumbs33839 a #thumbs33839 a:hover, #thumbs33839 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail33839 .next_thumbnail33839:hover .prev_thumbnail33839 .prev_thumbnail33839:hover .next_thumbnail33839, .prev_thumbnail33839
امدادرسانی به بیش از 10 هزار نفر در مناطق سیلابی خوزستان
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۸:۰۹

صادق سلامت٬ معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در پی بارش باران و جاری شدن سیل در برخی مناطق از تاریخ 4 فروردین تا 7 فروردین 2 هزار و 154 خانوار شامل 10 هزار و 674 نفر توسط 282 نیروی امدادی امدادرسانی شدند و یک هزار و 857 نفر اسکان اضطراری یافتند.

وی افزود: در این مدت‌زمان 3 نفر جان خود را از دست دادند، 136 نفر از سیلاب نجات داده شدند، 18 منزل از آب تخلیه و 12 دستگاه خودرو از سیلاب رهاسازی شد. روستای چهل کنار و دره نی در بهبهان تخلیه و در مساجد روستای امیری اسکان داده شدند؛ همچنین روستاهای علی‌آباد، پاپی آباد و دوبندار در اندیمشک تخلیه و در اماکن ورزشی و مساجد شهرک مدنی اسکان یافتند.

وی گفت: دو اردوگاه در ویس و درآویژه شامل 50 دستگاه چادر، 20 دستگاه چادر در سالن ورزشی هلال‌احمر اهواز و 20 دستگاه چادر در مدرسه شهرک عدالت دزفول برای اسکان اضطراری یک هزار و 857 نفر فراهم شد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر خوزستان با اشاره به امدادرسانی به 220 نفر از عشایر حاشیه شهر گتوند، اظهار کرد: 2 هزار و 40 نفر در ایذه، 15 خانوار شامل 82 نفر در گوریه شعیبیه، 90 خانوار شامل 495 نفر در باغملک، 50 خانوار شامل 275 نفر در مسجدسلیمان، 210 خانوار شامل 825 نفر در بهبهان، 166 خانوار شامل 830 نفر در لالی، 100 خانوار شامل 550 نفر در دزفول و 60 خانوار شامل 330 نفر در اهواز امدادرسانی شدند.

وی گفت: 392 خانوار شامل 2 هزار و 160 نفر در هفتکل، 38 خانوار شامل 209 نفر در رامهرمز، 100 خانوار شامل 550 نفر اندیمشک، 153 خانوار شامل 840 نفر در اندیکا، 180 خانوار شامل 990 نفر در آبادان و 210 خانوار شامل 278 نفر در باوی امدادرسانی شدند.

سلامت گفت: 315 دستگاه چادر امدادی، 3353 تخته پتو، 1529 مترمربع موکت، 165شعله والور، 1962 کیلوگرم نایلون پوششی، 697 بسته غذایی یک ماهه، 14658 قوطی کنسروجات، 17573 کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، 70 گالن آب، 47 شعله فانوس، 500 قرص نان و 2252 بطری بزرگ آب معدنی در میان آسیب دیدگان توزیع شد.

هزینه خودرو‌های خسارت دیده در سیل شیراز پرداخت می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۸:۰۴

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در تشریح آخرین اقدامات دستگاه قضا در رابطه با حادثه سیل شیراز با اشاره به حل مشکلات خسارت دیدگان بیان داشت: بررسی‌های کارشناسی برای ۲۱۰ خودرو خسارت دیده در این حادثه به اتمام رسیده و رایزنی‌های لازم انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس ضمن تأکید بر اجرای مصوبه دولت مبنی بر حمایت از سیل زدگان ادامه داد: نمایندگان ما در بیمارستان‌ها برای پرداخت هزینه‌ها و کمک به خانواده حادثه دیدگان مستقر هستند. علاوه بر آن٬ هماهنگی لازم با بیمه‌ها انجام شده تا هزینه خوررو‌های مشمول بیمه پرداخت شود و در مورد مابقی خودرو‌هایی که شامل بیمه نیستند توسط دولت در اسرع وقت انجام می‌شود.

وی با تأکید بر رسیدگی خارج از نوبت و به صورت ویژه دستگاه قضایی به حل مشکلات سیل زدگان افزود: برنامه ریزی لازم برای جبران خسارت به منازل سیل زدگان به صورت وام یا کمک بلاعوض توسط دولت صورت گرفته است. همچنین جواز دفن همه اجساد صادر و تحویل بستگان داده شده است.

سفر رئیس‌جمهور به خوزستان بدون حضور خبرنگاران خواهد بود
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۸:۰۲

سفر رئیس جمهور به خوزستان برای بازدید از مناطق سیل‌زده و بررسی اقدامات مقابله با سیل، بدون حضور خبرنگاران خواهد بود.

روابط عمومی استانداری خوزستان در این خصوص با تأکید بر اینکه خبرنگاران اجازه حضور در سفر رئیس‌جمهور را ندارند، اعلام کرد: این موضوع طبق پروتکل دفتر ریاست جمهوری است و تنها به خبرگزاری جمهوری اسلامی مجوز حضور در بازدید و جلسات داده می‌شود.

جان باختن ۴۰ نفر در پی بارندگی‌های اخیر و سیلاب ها
۱۳۹۸/۰۱/۰۹ - ۰۸:۰۰

روز گذشته مهرداد علی بخشی، جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور مرگ ۳۱ نفر در پی بارندگی‌های اخیر و وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور را تأیید کرد و گفت: در موج دوم بارندگی‌ها ۱۹ نفر در شهر شیراز (استان فارس)، ۱ نفر در استان خوزستان، ۲ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۵ نفر در استان گلستان (واژگونی قایق)، ۲ نفر در استان لرستان (ریزش آوار)، ۱ نفر در استان سمنان و ۱ نفر در استان کرمانشاه (سرپل ذهاب) بر اثر وقوع سیل جان خود را از دست دادند.

جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور در مورد آمار مرگ‌های موج اول بارندگی (پیش از حادثه دو روز گذشته شیراز) گفت: در موج اول بارش‌ها متاسفانه ۹ نفر از هموطنان در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک