آمریکا در حال بررسی تاثیر آزمایش موشک ضد ماهواره هند در فضا است


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir)، آمریکا هشدار داد هیچ کشوری به فکر...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، آمریکا هشدار داد هیچ کشوری به فکر آزمایش تسلیحات ضد ماهواره در فضا نباشد. پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا، به هر کشوری که به فکر آزمایش تسلیحات ضد ماهواره باشد مانند آزمایشی که هند روز چهارشنبه انجام داد، هشدار داد و گفت علت آن نیز این است که این آزمایش ها به علت زباله هایی که برجای می گذارند خطر بهم ریختگی در فضا را در پی دارند. وی به خبرنگاران گفت: آمریکا هنوز در حال بررسی نتیجه اقدام هند در پرتاب موشک به سمت یکی از ماهواره های خودش است.

شاناهان افزود: پیام من این است: همه ما در یک فضا زندگی می کنیم، بیایید آن را خراب نکنیم. فضا باید جایی باشد که ما بتوانیم در آن فعالیت کنیم. فضا جایی است که مردم برای فعالیت در آن باید آزادی داشته باشند. کارشناسان گفت: سلاح های ضد ماهواره که به اهداف خود اصابت کرده و آنها را متلاشی می کنند، با ایجاد انبوهی از قطعاتی که ممکن است به یکدیگر برخورد کنند، خطراتی را در فضا ایجاد می کنند.
در حالی که وزارت امور خارجه هند خطر وجود قطعات حاصل از آزمایش موشکی خود را که روز چهارشنبه انجام داده، رد کرده است، اما فرماندهی راهبردی نظامی آمریکا اعلام کرده بیش از 250 قطعه از آزمایش موشکی هند را رهگیری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...