برای زود پریود شدن چه بخوریم؟


برای زود پریود شدن چه بخوریم؟

مهم‌ترین و نام آشناترین خوراکی برای زود پریود شدن دم‌کرده زعفران است.

مهم‌ترین و نام آشناترین خوراکی برای زود پریود شدن دم‌کرده زعفران است. قاعده آوری که باید به صورت غلیظ 10 روز قبل از شروع عادت میل شود. می‌توانید 10 گرم زعفران را در یک لیتر آب جوش دم کرده، هر روز 3 وعده (و هر بار یک استکان) از آن بنوشید.

نکته:
افراط در مصرف زعفران منجر به ایجاد مسمومیت و حتی مرگ می‌شود. مصرف زیاد زعفران در دوران بارداری نیز باعث سقط جنین می‌شود.

پودر یا برگ حنا
طبع حنا سرد و خشک و گاه گرم و خشک است. حنا یکی از بازکننده‌های سریع و قاعده آورهاست. می‌توانید چند عدد کپسول خالی از داروخانه تهیه کرده وآن‌ها را پر از حنا کنید و هر روز صبح و شب 2 تا 3 عدد از آن‌ها را ببلعید. بهتر است برای تعدیل سردی حنا، کمی کتیرا نیز در دهان بمکید. حنا علاوه بر قاعده‌آوری، برای ورم‌های گوارش، ورم طحال، مشکلات زنانه و ترشحات عفونی نیز مفید است.

سبزی گشنیز
خوردن سبزی گشنیز و همچنین یک تا دو استکان دم‌کرده تخم گشنیز در روز قاعده‌آور است.
یک قاش چای‌خوری تخم گشنیز را در یک استکان آب جوش دم کنید و پس از صاف‌کردن آن را میل نمایید. این دم‌نوش برای ناراحتی‌های معده نیز مفید خواهد بود.
همچنین نوشیدن روزی یک استکان آب جعفری نیز باعث زود پریود شدن می‌شود.

میوه انبه
انبه از جمله میوه‌های قاعده‌آور است و خوشبختانه در این سال‌ها به وفور یافت می‌شود. بهتر است که افراد سرد‌مزاج از خوردن آن دریغ نکنند، به خاطر بسپارید که انبه فوق‌العاده خواب‌آور است.

کنجد سریع‌ترین قاعده‌آور
مقدار 150 گرم کنجد را آسیاب نموده، در دو لیوان آب‌جوش بریزید و شیره آن را بگیرید و هر روز صبح‌ و شب‌، هر بار یک لیوان از آن بنوشید. این معجون برای زایمان آسان بسیار مفید است و همانند آمپول‌‌فشار عمل می‌کند. برای آشنایی با عوارض و خطرات احتمالی زایمان طبیعی اینجا را بخوانید.

گز علفی
خانم‌هایی که می‌خواهند عادت ماهیانه خود را به خاطر رفتن به زیارت و هر دلیل دیگر جلو بیندازند، یک قاشق غذاخوری تخم شوید را با یک مشت گل‌گاو‌زبان دم کرده، سپس نیم سیر (75 گرم) گز انگبین (گز علفی) را خرد کرده به دم‌کرده اضافه نمایند بعد از نیم ساعت آن را صاف نموده نوش جان کنند.
این شیوه جلو انداختن و یا باز شدن در میان زنان استان کرمان آزموده شده و متداول است. زمان باز شدن از سه روز پس از مصرف دم نوش تا 12 روز حتمی است.

تخم‌ها و دانه‌های گیاهی قاعده‌آور
میخک، سورنجان، عاقرقرحا، جوز هندی، زنجبیل، آویشن، سیاه‌دانه، مصطکی، تخم‌پیاز، کباب چینی و تخم یونجه را به طور مساوی آسیاب کنید و یک قاشق چای‌خوری (سرخالی) از این مخلوط با اندکی عسل در 3 وعده میل کنید. این‌ها در طب سنتی مفتح یعنی باز‌کننده یا قاعدعه‌آور نام دارند.

10 گرم تخم‌کرفس و تخم‌شنبلیله و 5 گرم زنیان، تخم‌شوید و انیسون (گیاه تخم رازیانه را انیسون گویند.) را نیم‌کوب و مخلوط کرده؛ سپس آن‌ها را چهار قسمت کنید و هر قسمت را در 2 لیوان آب‌جوش دم کنید. پس از صاف‌کردن، صبح و عصر آن را بنوشید.

یک مثقال کاکنج (عروس پشت‌پرده)، مریم‌نخودی و گل بومادران را جوشانده با مقداری شکر سرخ مازندران مخلوط کنید و روزی 3 استکان صبح و ظهر و شب میل کنید.

برگ بید، گنه گنه، خربق سفید را به طور مساوی آسیاب کرده، تا پودر شوند؛ سپس ترکیب را در کپسول‌های خالی ریخته و روزانه سه تا شش عدد میل کنید. این داروی گیاهی از باز کننده‌های بسیار خوب به شمار می‌رود.

از دیگر گیاهانی که اثربخشی آن‌ها در زمینه تنطیم قاعدگی یا زود پریود شدن، شناخته شده و به شکل تکی یا ترکیبی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل این موارد هستند:

گیاه سداب، میوه یا گیاه رازیانه، شاهی تازه، جعفری تازه یا خشک، گزنه، گل گیاه گل گندم، بادرنجبویه، گیاه پنج انگشت، گل زعفران،بابونه ،بومادران ،نعناع و سنا.

توصیه مهم
در کنار مصرف یک دم‌نوش گیاهی از بوییدن وانیل غافل نشوید. بوییدن وانیل سبب می‌شود تا حدی هورمون استرس در بدن شما کاهش یابد و به سریع‌تر شدن پریود کمک کند.
تاثیر این گیاهان روی همه افراد یکسان نیست اگر رازیانه به شما کمک نکرد به سراغ پنج انگشت بروید و همین‌طور ادامه دهید تا گیاه خودتان راپیدا کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس