برای پیشگیری از بحران آمادگی نداریم


برای پیشگیری از بحران آمادگی نداریم

نماینده مردم تهران: به علت نداشتن آمادگی و مدیریت، هزینه‌های مالی و جانی بر هموطنانمان وارد شد

برای پیشگیری از بحران آمادگی نداریمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد رضا عارف در این جلسه که شماری از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، استاندار تهران و اعضای ستاد بحران استان حضور داشتند با بیان اینکه کشور ما در یک وضعیت جغرافیایی بحرانی قرار گرفته است و مهمترین چالش‌ها در بحث بحران، ناهماهنگی دستگاه‌هاست، افزود: در بخش دفاعی هماهنگی‌های خوبی به وجود آمده است، اما در زمان بحران تعصبات تشکیلاتی ما را گرفتار می‌کند و دستگاه‌ها به جای هم افزایی رو به روی هم قرار می‌گیرند که باید در این بحث به سامان برسیم.
عارف با اشاره به اصلاح قانون مدیریت بحران شهر تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدیریت بحران پایتخت از شهرداری تهران به وزارت کشور سپرده شد، در واقع رئیس شورای مدیریت بحران شهر تهران وزیر کشور است و شهردار تهران نیز با این موضوع موافقت کرد، زیرا معتقد بود برای شکل گیری هماهنگی‌های بیشتر، این تصمیم به نفع شهر تهران خواهد بود.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر این نکته که اصلاح قانون باعث تقویت سازمان مدیریت بحران خواهد شد، تصریح کرد: هماهنگی و وحدت فرماندهی در شهر تهران یک موضوع ملی است.
عارف اضافه کرد: شهرداری تهران امکانات و جایگاه خوبی برای الگوسازی در کل کشور دارد و مدیریت بحران شهر تهران باید برای همه شهرستان‌ها به الگو تبدیل شود.
عارف با بیان اینکه مهمترین مسئله این است که ما برای پیشگیری بحران آمادگی نداریم و بیشتر به دنبال درمان هستیم، از مجمع نمایندگان خواست تا با دستگاه‌هایی که هماهنگی‌های لازم را به هنگام بحران ندارند جلسه‌ای تشکیل دهند.
وی همچنین گفت:: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده و نگرانی از بروز سیل در شهر تهران مجمع نمایندگان تهران کمیته بحران تشکیل داد تا با نهاد‌های متولی در این امر دیدار‌هایی به عمل آید و اگر لازم باشد اقداماتی در این زمینه انجام شود.
در این جلسه محسنی بندپی استاندار تهران نیز در سخنانی با تشکر از هماهنگی همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی شهر توضیحاتی درباره ستاد بحران شهر تهران و اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از خسارات ناشی از وقوع سیل در شهر تهران ارایه کرد.
در این مراسم علاوه بر عارف، کواکبیان، علیجانی، مافی، اولاد قباد و مازنی از مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن