آینده دیجیتال و شخصی‌سازی سفر، در ITB امسال


آینده دیجیتال و شخصی‌سازی سفر، در ITB امسال

نمایشگاه سالیانه تجارت سفر در برلین یا ITB بهترین جایی است که تازه‌ترین رویداد‌های حوزه گردشگری در آن رونمایی و معرفی می‌شود. برترین مقاصد توریستی سال آینده، توسط هزاران شرکت‌کننده در این نمایشگاه انتخاب و معرفی میگردند. در نمایشگاه امسال بیش از 180 کشور حضور داشتند تا شماری از برترین مکان‌ها برای گردشگری یا سفر تجاری، در کنار تازه‌ترین...

نمایشگاه سالیانه تجارت سفر در برلین یا ITB بهترین جایی است که تازه‌ترین رویداد‌های حوزه گردشگری در آن رونمایی و معرفی می‌شود. برترین مقاصد توریستی سال آینده، توسط هزاران شرکت‌کننده در این نمایشگاه انتخاب و معرفی میگردند. در نمایشگاه امسال بیش از ۱۸۰ کشور حضور داشتند تا شماری از برترین مکان‌ها برای گردشگری یا سفر تجاری، در کنار تازه‌ترین فناوری‌های این حوزه، در آن معرفی نمایند.

آینده دیجیتال و شخصی‌سازی سفر، در ITB امسال

نمایشگاه ITB همچنین فضایی است برای پرداختن به چالش‌ها و فرصت‌های صنعت گردشگری نظیر آیندهٔ دیجیتال و شخصی‌سازی سفر و گردشگری.

مدیر علمی، نمایشگاه برلین می‌گوید: «در آینده همه چیز دیجیتالی خواهد شد. مطمئنم که دیگر اطلاعات را نه با نوشتار بلکه فقط با گفتار به تلفن هوشمندمان منتقل می‌کنیم. برگزارکنندگان سفر‌های تفریحی در آینده هم از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد تا سفر‌هایی کاملا شخصی‌سازی شده به ما پیشنهاد کنند.»

بهترین رویکرد‌ها در نمایشگاه گردشگری برلین

در ادامه به تمرکز چهار مقصد برتر نمایشگاه ITB سال ۲۰۱۹ برلین می‌پردازیم، با کوله پشتی همراه باشید:

اهرام، در دورنمای یک موزه

غرفه مصر بسیار چشمگیر است و ضمن دعوت برای دیدن جاذبه‌های مصر، از آن‌ها می‌خواهد که با مردم و تنوع جمعیتی این کشور هم آشنا شوند.

تمرکز مصر بر روی موزهٔ عظیمی است که بناست سال آینده در نزدیکی اهرام گشایش یابد و درآن گنجینه‌های باستانی و مجموعه‌های بجامانده از توتانخامون به نمایش گذاشته شود.

آینده دیجیتال و شخصی‌سازی سفر، در ITB امسال

موزه عظیم و مدرن مصر در کنار اهرام جیزه

وزیر گردشگری مصر می‌گوید: «این موزه در دشت جیزه و در حاشیه اهرام بنا شده، گرچه آثار مصر باستان را در بسیاری از موزه‌های جهان می‌توان دید، اما این تنها موزه‌ایست که چشم‌اندازش اهرام هستند. بنا براین برای علاقمندان به تاریخ مصر جذاب است. نکته برجسته دیگر هم این است که علی رغم باستانی بودن داخل آن فضای بیرونی موزه کاملا مدرن می‌باشد.»

ایتالیا؛ لئوناردو داوینچی، بهترین سفیر ما است

فرهنگ و تاریخ ایتالیا هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. ایتالیا در برنامه‌ای سه ساله اقدام به معرفی سالانه نوابغ خود نموده است؛ امسال لئوناردو داوینچی، و رافائل و دانته به ترتیب در سال‌های بعد به بازدیدکنندگان معرفی می‌گردند.
گردشگری ایتالیا امسال بر زندگی و آثار داوینچی متمرکز است.

آینده دیجیتال و شخصی‌سازی سفر، در ITB امسال

مدیر توسعه و بازاریابی سازمان ملی گردشگری ایتالیا می‌گوید: «لئوناردو داوینچی، بهترین سفیر ما است، برترین نابغه و مبتکری که می‌تواند معرف ایتالیا باشد. امسال در ایتالیا شهر‌هایی که داوینچی در آن‌ها زندگی و کار کرده است برنامه‌های ویژه‌ای برای گردشگران تدارک دیده‌اند. اپلیکیشن مخصوصی هم هست که گردشگر می‌تواند با استفاده از آن ببیند کدام اتفاق‌های زندگی او در کدام نقاط روی داده‌اند.»

تعطیلات ایده آل از نظر مردم دچار تغییر شده است. خیلی‌ها دیگر از جاذبه‌های معمول شهری خسته شده‌اند و می‌خواهند به جا‌های بکر و دست‌نخورده بروند و تجربه‌ای کاملا تازه داشته باشند.

ایرلند؛ طعم طبیعت

ایرلند یکی از کشور‌هایی است که بازدیدکنندگان را به تجربه چنین حال و هوایی فرا می‌خواند و امیدوار است با این کار بخش گردشگری‌اش به رشدی پایدار برسد.

آینده دیجیتال و شخصی‌سازی سفر، در ITB امسال

وزیر ورزش و گردشگری ایرلند می‌گوید: «ما در ایرلند مناطق وسیعی داریم که به شکل سنتی بکر باقی مانده‌اند، گنجینه‌های پنهانی در گوشه و کنار که به مراکز گردشگری تبدیل نشده‌اند و فرصت واقعی همین‌جا نهفته است. همچنین در برخی فصل‌های سال گردشگر کم است و ما در نظر داریم فصل گردشگری را هم طولانی‌تر کنیم، چون آب و هوای ایرلند همیشه معتدل است. درست است که گرمای شدید نداریم، اما یخبندان هم در کار نیست.»

ایرلند فضا‌های دست‌نخورده بسیاری به گردشگران پیشکش می‌کند

دالیان؛ روی خوش چین!

چین هم در نمایشگاه امسال حضور پررنگی داشت. این کشور امسال تمرکز خودرا روی دالیان در شمال شرقی خاک خود گذاشته بود، شهری که «هنگ کنگ شمال» لقب گرفته است. اجلاس داووس سال جاری هم در همین شهر برگزار می‌شود.

آینده دیجیتال و شخصی‌سازی سفر، در ITB امسال

دالیان چین آب و هوایی ملایم و معتدل دارد

معاون اداره فرهنگ و گردشگری دالیان می‌گوید: «دالیان نقطه تلاقی فرهنگ‌های گوناگون است. در این شهر می‌توانید تأثیر فرهنگ‌های مختلفی نظیر ژاپن، کره و روسیه را مشاهده کنید. فرهنگ سنتی چین هم همه‌جای شهر به چشم می‌خورد. دالیان آب و هوای مطبوعی هم دارد که باعث می‌شود فصل تابستانه گردشگری‌اش سه تا چهار ماه باشد. همچنین در این شهر انواع آشپزی چینی و دیگر مناطق اطراف دیده می‌شود.»

صنعت گردشگری پیوسته در حال نوآوری است تا بتواند برای ما تجربه‌ای از سفر‌های لذت‌بخش فراهم کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن