نماینده مجلس: مدیریت بحران کشور آمادگی علمی ندارد


نماینده مجلس: مدیریت بحران کشور آمادگی علمی ندارد

تهران-ایرنا- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: مدیریت بحران کشور آمادگی علمی برای مقابله با بحران های طبیعی را ندارد.

پروانه مافی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان و بازماندگان سیلاب های اخیر اظهار داشت: مدیریت بحران کشور دستگاهی بسیار مهم در نظارت بر عملکرد درست دستگاه‌های تابع نظیر اداره حفاظت محیط زیست، جنگلبانی، امور آب، وزارت نیرو و سایر سازمان های سهیم در این حوزه است.
وی افزود: سازمان مدیریت بحران کشور در انواع بحران‌های طبیعی باید پی‌گیری لازم را داشته باشد ما در سازمان مدیریت بحران کشور نظارت جدی بر عملکرد دستگاه‌ها را نداریم و این یک ضعف محسوب می شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به ضعف مدیریت بحران در کشور اظهار داشت: به دلیل نداشتن برنامه ریزی مناسب، تجهیزات و امکانات ما صرف امداد رسانی و جبران خسارت می شود.
مافی عنوان کرد: از وزیر کشور درخواست می کنم؛ مدیریت بحران کشور با شرایط روز منطبق شود تا با موضوع بحران راحت تر برخورد شود.
وی در ادامه اظهار داشت: در بروز حوادث طبیعی نظیر سیل باید دقت زیادی داشته باشیم، پس از فروکش سیل، رانش زمین در مناطق کوهستان اهالی را تهدید می کند، رانش‌ها از بحران های جدی هستند که باید به آنها توجه داشته باشیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نزولات جوی پر بار که از سمت دریای مدیترانه به سمت کشور ما در حرکت هستند باعث شد تا بارش باران نسبت به سال گذشته در همین زمان 3 تا 5 برابر شود، عدم توجه به لایروبی منظم رودخانه ها، جنگل تراشی در مناطق مختلف کشور به جاری شدن سیلاب ها و روان آبها کمک کرد و هدایت نشدن ریزش‌ها در مسیرهای منتهی به دشت های بزرگ و یا دریاها یکی دیگر از دلایل گسترش سیل در مناطق مختلف بود.
مافی با اشاره به عدم حضور استاندار در زمان بروز سیل استان گلستان خاطر نشان کرد: قاعده این است که جانشینان و معاونان استاندار در زمان غیبت او از عهده کارها بر بیایند اما ظاهرا عدم حضور استاندار روحیه زیردستان را تضعیف کرد و مشکلات زیادی در این استان ایجاد شد.
وی با اشاره به اهمیت کمک های مردمی در بحران های طبیعی خاطرنشان کرد: دولت در هیچ بحرانی نمی تواند تمام خسارات و مشکلات را جبران کند، معمولا بخشی از خسارات توسط دولت و بخش دیگر توسط پویش های مردمی با جذب منابع مادی مرتفع می شود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: امدادرسانان و سازمان‌های دولتی و غیردولتی و نهادهای مردمی در این شرایط با کمک به یکدیگر نقش مهمی در کاهش آلام مردم سیل زده و خسارت دیده دارند.
مافی با اشاره به اهمیت حفظ اعتماد مردم در کمک رسانی به سیل زدگان خاطر نشان کرد: هلال احمر در راس امداد رسانی قرار دارد با کمک به هلال احمر و نهادهای مردمی که با آبرو و اعتبار در بین مردم به کمک رسانی مشهور هستند، اعتماد ارزشمند مردم را حفظ کنیم.
وی ضمن تقدیر و تشکر از گروه‌های مردمی که بی دریغ، مهربانانه و صمیمانه به کمک مردم سیل زده آمدند و از امکانات شخصی خود برای کمک رسانی استفاده کردند اظهار داشت: امداد رسانان مردمی در مناطق سیل زده مانند شیراز صحنه های زیبایی از محبت و مهربانی آفریدند.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نیروهای زحمت کش هلال احمر، ارتش ، سپاه و مجموعه سایر نیروهای نظامی به خوبی توانستند سیل خانمان بر انداز را مهار کنند و به مردم آسیب دیده کمک کنند و عملکرد آنها با امکانات موجود قابل تقدیر است.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس