توزیع 14 هزار اصله نهال و اندام تکثیری از ارقام برتر گیاهی


توزیع 14 هزار اصله نهال و اندام تکثیری از ارقام برتر گیاهی

تهران- ایرنا- صندوق حمایت از توسعه نهال در بخش کشاورزی 14 هزار اصله نهال و اندام تکثیری از 140 ارقام و ژنوتیپ های برتر و تجاری وارداتی و بومی را در کشور توزیع می کند.

به گزارش سه شنبه تارنمای وزارت جهاد کشاورزی، رییس گروه نهال و ارقام معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از تفاهم این معاونت و موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور برای توزیع این ارقام خبر داد و هدف از این اقدام را تکمیل و ارتقای سبد ارقام در باغ های کشور و استفاده از تنوع حامل از ارقام در گونه های مختلف باغی دانست.
«علی امیر آل محمد» توضیح داد: در مرحله نخست، 3500 اصله نهال و اندام تکثیری از 42 رقم موجود بین سهامداران صندوق نهال و افراد معرفی شده از استان ها توزیع شد.
آل محمد افزود: این ارقام به منظور ایجاد باغ های الگویی، باغ های سازگاری و همچنین پیش تکثیر ارقام، میان متقاضیان توزیع شد و بقیه نهال ها بتدریج به دست متقاضیان می رسد.

** وضع ارقام و و ژنوتیپ های جدید
رییس گروه نهال و ارقام معاونت امور باغبانی تصریح کرد: با هدف توزیع ارقام و ژنوتیپ ها از سال 1394 تاکنون بیش از هشت هزار اصله نهال میوه 'به ویدوجا' که در زمینه عملکرد و تحمل به آتشک برتری هایی دارد برای ایجاد باغ الگویی در استان های مختلف توزیع شده است.
این مسوول به توزیع بیش از یک هزار اصله نهال گل محمدی از ارقام کاشان93 و یزد94 و هفت ژنوتیب دیگر اشاره و ابراز امیدواری کرد در سال های آتی به مرحله تولید حداکثری ارقام گل محمدی وارد شویم.
مشخصات کامل ارقام و ژنوتیپ های توزیع شده در تارنمای معاونت باغبانی، دفتر امور میوه های سردسیری و خشک به نشانی https://horticulture.maj.ir در بخش نهال و بهبود ارقام قابل دسترسی است.

اقتصام*3061*1961*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم