سرما و برف در هراز و فیروزکوه/ پایان بارش‌ها از فردا و آغاز بارش‌های جدید از یکشنبه آینده


سرما و برف در هراز و فیروزکوه/ پایان بارش‌ها از فردا و آغاز بارش‌های جدید از یکشنبه آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: تا بعدازظهر امروز و امشب بارش‌های حاصل از سامانه فعال بر روی کشور کاهش یافته و قطع می‌شود و با ورود سامانه بارشی تازه از یکشنبه هفته آینده بارش‌های جدید...

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت و شرایط جوی کشور گفت: در حال حاضر مناطق غرب و جنوب و جنوب‌ غرب کشور درگیر بارندگی است و در آذربایجان شرقی و غربی بارندگی‌ها قطع شده است.

وی ادامه داد: همچنین بارش‌ها در ایلام و نیمه غربی لرستان در حال به پایان رسیدن است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد:‌در شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌هایی از فارس و بوشهر بارش‌ها تا ساعات آینده شدت دارد و از بعدازظهر امروز ضعیف می‌شود.

وظیفه بیان کرد:‌ بعدازظهر امروز در جنوب و شرق فارس، یزد، اصفهان، سامانه‌های البرز، تهران، سمنان، خراسان‌شمالی، خراسان رضوی و مازندران بارش‌ها ادامه دارد که شدت بارش‌ها در شمال خراسان‌رضوی و سمنان است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: ارتفاعات البرز و محورهای هراز و فیروزکوه امشب درگیر برف هستند و روز آینده بارندگی‌ها کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد: در استان‌های پربارش مسافران حتماً تجهیزات به همراه داشته باشند و به هیچ عنوان در مسیر رودخانه‌ها توقف و تردد نکنند.

وی بیان کرد: امروز در پایتخت رگبار و رعدوبرق وجود دارد و تا شب بارندگی‌ها قطع می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: مسافران دقت کنند که به هیچ عنوان در مسیرهای گل‌آلود و محل‌هایی که آب گل‌آلود است، توقف نکنند و یا با خودرو وارد مسیر آب نشوند.

وظیفه ادامه داد:‌در مسیرهای کوهستانی البرز و زاگرس امروز هوا سرد می‌شود و بارش برف شدت می‌‌یابد و در بعدازظهر امروز و امشب بارش برف موجب اختلال ترافیکی می‌شود که مسافران دقت کنند اگر سفر ضروری دارند حتماً تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ در خودرو موجود باشد.

وی بیان کرد: برای مشهد مقدس در اواخر وقت امروز و امشب رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه مسیرهای کوهستانی خراسان ‌شمالی و خراسان رضوی و استان گلستان بارش ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها امروز و امشب از نیمه غربی کشور کاهش یافته و قطع می‌شود، گفت: از امشب و فردا بارش‌ها در شرق کشور به صورت ضعیف‌تر ادامه دارد و باران‌های امروز بخش پایانی بارش‌های سامانه بارشی فعال است.

وظیفه ادامه داد: سامانه بارشی جدید از شنبه از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و روز یکشنبه مجدداً موج جدید بارش‌ها آغاز خواهد شد.

وی به مسافران سواحل شمالی کشور و سواحل جنوبی کشور هشدار داد: دریا در این ایام مواج و طوفانی است و خطر غرق‌شدن قایق‌های کوچک وجود دارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است