سامسونگ گلکسی A90 به نمایشگری غول‌آسا و تراشه‌ای قدرتمند مجهز خواهد شد


سامسونگ گلکسی A90 به نمایشگری غول‌آسا و تراشه‌ای قدرتمند مجهز خواهد شد

گوشی سامسونگ گلکسی ای 90 (Samsung Galaxy A90) یکی از قدرتمندترین و خاص‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ خواهد بود. به تازگی اطلاعاتی جذاب از مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A90 فاش شده است. در روز دهم آوریل (بیست و یکم فروردین)، رویدادی به منظور معرفی محصولات جدید سری A سامسونگ برگزار خواهد شد. در این مراسم، سامسونگ گلکسی... نوشته سامسونگ گلکسی A90 به...

گوشی سامسونگ گلکسی ای 90 (Samsung Galaxy A90) یکی از قدرتمندترین و خاص‌ترین میان‌رده‌های سامسونگ خواهد بود. به تازگی اطلاعاتی جذاب از مشخصات فنی سامسونگ گلکسی A90 فاش شده است.

در روز دهم آوریل (بیست و یکم فروردین)، رویدادی به منظور معرفی محصولات جدید سری A سامسونگ برگزار خواهد شد. در این مراسم، سامسونگ گلکسی A90 در کانون توجه قرار خواهد داشت. بعد از انتشار خبری درباره عدم وجود هر گونه بریدگی و حفره روی نمایشگر سامسونگ گلکسی ای 90، به تازگی به اطلاعات فوق‌العاده‌ای از مشخصات فنی این گوشی دست پیدا کرده‌ایم.

سامسونگ گلکسی A90 ؛ بزرگ‌ترین گوشی‌ سامسونگ تا امروز

بعد از شنیدن اخباری ضد و نقیض درباره سبک طراحی سامسونگ گلکسی ای 90، در وب سایت رسمی شرکت اعلام شد این گوشی، فاقد هر گونه زائده روی نمایشگر خواهد بود. به این ترتیب، غول کره‌ای، در دنیای موبایل بیش از هر زمان دیگری به طراحی بدون حاشیه نزدیک خواهد شد.

انتشار تصاویری از محافظ نمایشگر گوشی، تایید دیگری بر این ادعا بود. به عقیده استیو همرست (Steve Hemmerst) یکی از افشاکنندگان اخبار گوشی های هوشمند در توییتر، چانه سامسونگ گلکسی A90 دارای اندازه 3.6 میلی‌متر بوده و دیگر لبه‌های آن فقط 1.2 میلی‌متر ضخامت خواهند داشت.

سامسونگ گلکسی A90 به نمایشگری غول‌آسا و تراشه‌ای قدرتمند مجهز خواهد شد

این کاربر همچنین عقیده دارد ابعاد نمایشگر سامسونگ گلکسی ای 90 برابر 6.7 اینچ خواهد بود. به این ترتیب، میان‌رده جدید سامسونگ در کنار مدل 5G گلکسی اس 10، تبدیل به بزرگترین گوشی های هوشمند این شرکت تا امروز می‌شوند. انتظار می‌رود اسکنر اثر انگشت زیر همین صفحه نمایش قرار بگیرد.

ساختار دوربین سلفی سامسونگ گلکسی ای 90

سامسونگ در پی دستیابی به تکنولوژی دوربین درون نمایشگر است، اما اعتراف کرده تا رسیدن به آن چند سالی زمان نیاز دارد. با توجه به نبود هر گونه فضا بالای نمایشگر سامسونگ گلکسی A90 برای جای دادن دوربین، سازنده دست به دامن راهکارهای عجیبی شده که پیشتر در معدود محصولات برخی گوشی‌سازان چینی دیده بودیم.

قرار است دوربین سلفی، در قالب یک اسلاید به صورت پاپ آپی از لبه بالای گوشی بیرون بیاید. از این سنسور می‌توان برای عکاسی عادی نیز استفاده کرد، چرا که ساختار مکانیکی اسلاید آن چرخشی است.

درباره ماژول دوربین اصلی اطلاعات زیادی در دسترس نیست، اما استفاده از دوربینی سه گانه، حداقل پیش‌بینی‌ها است. دوربین سلفی نیز می‌تواند بعد از چرخش 180 درجه‌ای، به عنوان سنسور کمکی مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس شایعات پیشین، رزولوشن سنسور اصلی دوربین پشتی 48 مگاپیکسل خواهد بود. درباره دو سنسور دیگر تنها می‌توان دست به پیش‌بینی زد. احتمالا سنسور ثانویه از نوع اولترا واید و دیگری از نوع عمق میدان خواهد بود تا بین دوربین سه گانه پرچمداران خانواده Galaxy S10 (با سنسور سوم از نوع تله فوتو) و سامسونگ گلکسی A90 تفاوت ایجاد شود. با این حال، از نظر حداکثر رزولوشن تصاویر ثبت شده، گلکسی ای 90 بالا دست تمامی گوشی های سامسونگ خواهد ایستاد.

مغز متفکر سامسونگ گلکسی A90

درباره اجزای داخلی گوشی اطلاعات زیادی در دسترس نیست. چندی پیش شنیدیم سامسونگ، در حال توسعه یک گوشی ارزان قیمت قدرت گرفته از اسنپدراگون 855 است. با توجه به قرارگیری محصولات سری A در دسته‌بندی میان‌رده‌ها و از طرفی تمرکز ویژه شرکت روی مدل غول‌پیکر جدید، چنین محصولی در صورت وجود، چیزی به جز سامسونگ گلکسی A90 نخواهد بود. به این ترتیب، گلکسی ای 90 نیز در کنار گلکسی اس 10 ای، جایی بین پرچمداران و میان‌رده‌ها‌ می‌نشیند.

از طرفی Ice Universe، یکی از مورد اعتمادترین منابع افشاکننده اطلاعاعات گجتی، عقیده دارد سامسونگ در بهترین گوشی سری A تا امروز، از یکی از تراشه‌های سری اسنپدراگون 7xx کوالکام بهره خواهد برد. وی احتمال استفاده از چیپست اسنپدراگون 7150 را بیشتر از بقیه دانست.

سامسونگ گلکسی A90 به نمایشگری غول‌آسا و تراشه‌ای قدرتمند مجهز خواهد شد

درباره این تراشه اطلاعات کمی موجود است، اما انتظار می‌رود دارای ساختاری 8 نانومتری باشد. همچنین توان آن به حدی است که با وجود قرارگیری در سری 7xx، از نظر قدرت پردازشی بین دو تراشه پرچمدار سال 2018 و 2019 کوالکام (اسنپدراگون 845 با ساختار 10 نانومتری و اسنپدراگون 855 با ساختار 7 نانومتری) قرار می‌گیرد. درست به همین دلیل در انتظار یک میان‌رده بسیار قدرتمند هستیم.

با توجه به تراشه قدرتمند سامسونگ گلکسی A90 استفاده از 6 گیگابایت رم در آن در کنار 128 گیگابایت ظرفیت داخلی حداقل انتظار ما است. البته احتمال دارد سازنده برای کاهش قیمت، از یک حافظه 64 گیگابایتی استفاده کند. ابعاد نمایشگر سبب می‌شود یک باتری با ظرفیت کمتر از 4 هزار میلی‌آمپر ساعت، برای آن معقول نباشد. توان خروجی سیستم شارژ سریع گوشی با توجه به عدم شناخت کافی اسنپدراگون 7150 مشخص نیست، اما 25 وات حداقل انتظار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا