خشونت صهیونیست ها به بهداشت روانی کودکان غزه آسیب زده است


خشونت صهیونیست ها به بهداشت روانی کودکان غزه آسیب زده است

تهران – ایرنا – بر اساس تحقیقات به عمل آمده از سوی یک سازمان نروژی، کودکان غزه به خاطر واکنش خشونت آمیز رژیم صهیونیستی به تظاهرات بزرگ بازگشت و حملات روزانه این رژیم به مناطق مختلف مسکونی و غیر مسکونی ، آسیب های روانی بسیاری را تجربه می کنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای 'شورای پناهندگی نروژ' اعلام کرد که 68 درصد از دانش آموزان در مناطق نزدیک به مرز سرزمین های اشغالی و غزه علائم آشکاری از اختلالات روانی دارند.
بر اساس نظرسنجی شورای مذکور از دانش آموزان این منطقه، اکثریت آنها گفتند که به شدت تحت تاثیر صداهای انفجار و تصاویر رسانه ها از جنگ غزه قرار می گیرند.
با وجود گذشت تقریبا یک سال از زمان آغاز تظاهرات گسترده بازگشت در مرز غزه، گزارش ها نشان می دهد که این کودکان مستقیما شاهد خشونت های رژیم صهیونیستی و کشته، زخمی یا بی خانمان شدن افراد بوده اند.
این گزارش همچنین نشان می دهد که 81 درصد از کودکان درگیر اضطراب های مربوط به جنگ هستند.خشونت ها و اشغالگری صهیونیست ها هم باعث ناامیدی 54 درصد از کودکان به آینده ای روشن شده است.
براساس گزارش 'کمیسیون مستقل تحقیقات سازمان ملل'، نیروهای صهیونیستی از 30 مارس (10 فروردین 97) تا 31 دسامبر (10 دی 97) در جریان تظاهرات بازگشت 34 کودک فلسطینی را به شهادت رساندند. 32 نفر از آنها با مهمات جنگی و دو نفر از آنها بر اثر اصابت گاز اشک آور به سرشان کشته شدند.
در گزارش این کمیسیون همچنین اشاره شده است که هزار و 642 کودک به وسیله مهمات جنگی، ترکش، فشنگ های فلزی یا با روکش پلاستیکی و پرتاب مستقیم گاز اشک آور زخمی شده اند.
بر اساس گزارش گروه های حقوق بشری، در طول 10 هفته ابتدایی سال 2019، 6 کودک فلسطینی توسط نیروهای اسرائیلی به شهادت رسیده اند.
براساس گزارش یونیسف، بیش از 25 هزار کودک در غزه بر اثر خشونت های اعمال شده از سوی رژیم صهیونیستی در این منطقه نیاز به حمایت روان درمانی دارند.
افزایش آمار تلفات فلسطینی ها باعث افزایش نگرانی ها نسبت به استفاده سربازان اسرائیلی از نیروی نظامی شده است.
خاورم**3234**1508

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس