اسکان مسافر در مدارس خراسان شمالی 15 درصد کاهش یافت


اسکان مسافر در مدارس خراسان شمالی 15 درصد کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شمار مسافران اسکان یافته در مدارس استان در طرح نوروزی امسال به نسبت مدت مشابه پارسال 15 درصد کاهش دارد.

احمد آذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون هفت هزار و 692 نفر در قالب 2 هزار و 137 خانوار در مدارس این استان اسکان یافته اند.
وی افزوذ: 7 درصد از مسافران اسکان یافته در مدارس استان، غیرفرهنگیان بوده اند.
آذری اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و تصمیم ستاد تسهیلات سفر استان، تنها فرهنگیان در مدارس پذیرش می شوند اما با توجه به بارندگی ها، شماری از غیرفرهنگیان هم در مدارس استان اسکان یافته اند.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آمادگی کامل و ظرفیت به اندازه نیاز برای پذیرش مسافران وجود دارد.
بر اساس این گزارش برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی، یکهزار و 158 کلاس درس در 150 مدرسه این استان تجهیز شده است.
مدارس استان در سطح الف و ب تجهیز شده است که 675 کلاس در رده الف و 385 کلاس در رده ب برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده است.
امسال حدود 100 کلاس درس به صورت ویژه برای پذیرش مسافران نوروزی تجهیز شده اند که این کلاس ها امکانات بیشتری نسبت به کلاس های رده الف دارند همچنین سه خانه معلم در شهرستان های بجنورد، اسفراین و مانه و سملقان برای پذیرش فرهنگیان آماده است.
اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی پیش بینی کرده است در طرح نوروزی امسال 30 هزار مسافر در مدارس استان اسکان یابند.
7185/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟