دانش آموزان جهادگر به یاری مردم سیل زده گلستان رفتند


دانش آموزان گلستانی در اقدامی داوطلبانه و در قالب گروه های جهادی به یاری مردم سیل زده گلستانی رفتند.

دانش آموزان جهادگر به یاری مردم سیل زده گلستان رفتندبه گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی وقوع سیل ویرانگر استان گلستان و آسیب‌های جدی به ساکنان این استان در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ دانش آموزان جهادگر این استان با حضور در مناطق سیل زده و کمک به رفع نیاز‌های فوری اقشار آسیب دیده، به سهم خود تلاش کردند سهمی در رفع غم و اندوه مردم سیل زده داشته باشند.

علی نقی حسینی مسئول اتحادیه انجمن‌های استان گلستان در این باره اظهارکرد: دانش آموزان انجمن‌های اسلامی استان گلستان بلافاصله بعد از وقوع سیل در استان به صورت خودجوش اعلام آمادگی کردند و برای کمک به مردم سر از پا نمی‌شناختند.

وی گفت: دانش آموزان انجمن اسلامی استان گلستان در قالب طرح اردویی و بصورت داوطلبانه از روز گذشته دوشنبه ۵ فروردین در روستای محمدآباد و امیر آباد (بخش آق قلا) حضور یافته و همپای روستاییان، در امدادرسانی و کمک به مردم این مناطق سهیم شدند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های استان گلستان تصریح کرد: باتوجه به اینکه ایام نوروز بازه زمانی مطلوب دانش آموزان برای حضور در اردوی جهادی و خدمات رسانی است، دانش آموزان دختر در قالب سه گروه به محل اسکان مردم سیل زده حاضر شدند و با فعالیت‌های مهارت آموزی در بخش بزرگسالان و پرستاری و بازی‌های فکری برای کودکان به خدمت رسانی در این منطقه سیل زده پرداختند.

توسعه فعالیت های جهادی دانش آموزان بری کمک به مردم سیل زده

وی افزود: در روز‌های آتی فعالیت‌های دانش آموزان گلستانی در کمک رسانی بیشتر خواهد شد و خانه‌های افراد کهنسالی که توانایی رفع خسارت و آثار سیل را ندارند، لایروبی زمین های کشاورزی و آماده کردن آن‌ها برای آبیاری دوباره از جمله فعالیت‌های دانش آموزان پسر انجمن‌های اسلامی خواهد بود که این امر پس از مساعد شدن شرایط جوی منطقه امکان پذیر خواهد بود.

حسینی بیان کرد: پس از وقوع سیل در استان گلستان، بسیاری از منازل روستایی تخریب شد و خسارت دیدند و علاوه براین، متأسفانه این سیل، خسارت‌های مالی قابل‌توجهی را نیز به اهالی روستا‌های این استان وارد کرده که بی‌تردید، در این شرایط حضور امدادگرانی از جنس آرامش که نیاز‌های روحی و فکری آسیب دیدگان را کمی رفع کنند، از جمله مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توان برای روستاییان این مناطق انجام داد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در پایان از جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به منظور کمک به سیل‌زدگان خبر داد و تصریح کرد: دانش آموزان با جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از جمله (پتو، کنسرو‌های خوراکی و اسباب بازی) و توزیع آن به مردم سیل زده در این راستا خدمت رسانی کردند و البته کمک‌های خرد مردم می‌تواند راهگشای مشکلات بزرگی باشد و به راحتی می‌توانیم غم و غصه‌های مردم سیل زده را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی