جوانان ایرانی گفتمان تولید را سکه رایج کنند


جوانان ایرانی گفتمان تولید را سکه رایج کنند

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت که مردم و جوانان ایرانی می توانند با فرهنگ و گفتمان مناسب، تولید ملی و رونق آن را همچون سکه رایج اعتبار بخشند.

سردار سید یوسف مولایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص نامگذاری سال 98 به عنوان «رونق تولید» توسط مقام معظم رهبری، افزود: هر ساله رهبر معظم انقلاب با رصد و اشراف کاملی که بر وضعیت کشور دارند حوزه مشخصی را به عنوان محور تلاش ها تعیین و ابلاغ می کنند.
وی با بیان اینکه این موضوع باید در کشور به عنوان محور تلاش ها باشد، اظهار داشت: با یک نگاه گذرا به شرایط اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی داخل و خارج کشور، آنچه می تواند ایران اسلامی را از مسایل و مشکلات برهاند، توجه به «رونق تولید» است.
مولایی گفت: رونق تولید ، بخش عمده ای از ظرفیت های بالقوه داخلی را در مسیر رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی بازمی کند و ایجاد ارزش افزوده در سرمایه های موجود کشور را در پی دارد.
فرمانده سپاه البرز افزود: اگر این شعار اساسی به درستی تبیین شود چند اتفاق مبارک رقم می خورد اول اینکه مسیر حرکت کشور به سمت استقلال هموارتر می شود.
وی ادامه داد: همانطور که استقلال کشور نیاز اساسی است ، رونق تولید نیز می تواند کشور را از وابستگی به دیگران بی نیاز کند.
وی بیان داشت: با رونق تولید نیز می توان برخی کالاهای تحریمی و مورد نیاز کشور را به تولید انبوه رساند.
فرمانده سپاه البرز گفت : تجربه تحریم ها به ما یاد داده که هر زمان کالایی نیاز داریم بدون وابستگی به دیگران آن را به تولید انبوه برسانیم.
مولایی گفت: جذب سرمایه های پولی کشور نیز با رونق تولید محقق می شود.
وی اضافه کرد: اکنون یکی از مشکلات اساسی جامعه وجود نقدینگی بسیار زیاد است که باعث شده سرمایه ها در حوزه های دیگر مثل خرید و فروش و سفته بازی به کار گرفته شود که به بیماری اقتصادی کشور انجامیده است.
فرمانده سپاه البرز اظهار داشت : هدایت سرمایه ها به سمت تولید موجب رونق اقتصادی و بالا بردن سرانه ها در کشور می شود.
مولایی یکی دیگر از دستاوردهای رونق تولید را کاهش بیکاری به عنوان مهم ترین معضل جامعه در حوزه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و حتی سیاسی دانست .
وی ادامه داد: توجه به رونق تولید، موجب ساماندهی سرمایه های انسانی، مالی و منابع طبیعی روی زمین و زیر زمین ، ایده پردازی ها وبروز خلاقیت ها می شود.
وی ادامه داد: همچنین رونق تولید می تواند از یک طرف قدرت تحریم در ورود کالا را محدود کند و از طرف دیگر در صادرات تولیدات داخلی موثر باشد.
فرمانده سپاه البرز تصریح کرد: برای مثال دشمن اجازه فروش نفت را به ما نمی دهد زیرا می تواند نفت کشور ما را در هر جایی از دنیا شناسایی و رهگیری کند و انسداد برای فروش آن به وجود آورد اما می توان با تولید بنزین و دیگر محصولات در جهان ایفای نقش کرد و این محصول را به فروش رساند که دیگردشمن نمی تواند کاری پیش ببرد.
وی گفت: همچنین با رونق تولید می توان ساختارهای اقتصادی و تولیدی کشور را به سمت رقابت پذیری حرکت داد که یک کیفیت بخشی در کالاها را در پی دارد.
مولایی یکی دیگر از دستاوردهای رونق تولید را جلوگیری از فرار سرمایه ها به کشورهای همسایه و دوردست عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون این سرمایه ها با تبلیغات به خانه، مغازه و ملک در ترکیه و امارات تبدیل و سرازیر می شود لیکن سرمایه ها در صورتیکه برمی گردد که به رونق تولید منجر شود.
وی جذب سرمایه های خارجی را از دیگر دستاوردهای رونق تولید برشمرد و گفت: رونق تولید همچنین می تواند پایه اساسی ایجاد و بروز خلاقیت ها و نوآوری ها و تغییر نگاه در تولید کالاهای جدید باشد.
مولایی با تاکید بر ضرورت دخالت مسئولان و مردم در امر رونق تولید، گفت: ایجاد زمینه فعالیت تولید نیازمند به وجود اعتقاد از صدر تا ذیل مسئولین است.
فرمانده سپاه البرز تاکید کرد: یکی دیگر از ضرورت ها در رونق تولید، مدیریت ورود کالاهای غیرضروری و قابل تولید در داخل است که بخشی از مشکلات تولید کنندگان نبود اطمینان از ورود کالاهای تولیدی در آینده است که به طور قطع این موضوع سرخوردگی و بی توجهی به دنبال دارد.
وی ادامه داد: نکته ی دیگری که مسئولین باید توجه کنند این است که تدوین و ابلاغ و نظارت بر اجرا و کنترل آیین نامه های پشتیبانی است که باید مشکلات تولید را در امور بانکی، مالیاتی و گمرکی برطرف کنند.
مولایی گفت: مسئولان زمینه سازی برای صادرات محصولات تولیدی را داشته باشند که با تدابیر و دستورالعمل ها است و دولت می تواند با هدایت هزینه های جاری به سمت تولید داخلی به رونق تولید کمک کند.
وی اضافه کرد: همچنین مردم می توانند با توسعه تولید خانگی ومحلی ضمن رونق تولید، صنایع مختلف خانگی را شکل بدهند.
6156/ 6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر