به گزارش خبرنگار فارس عزیزالله شهبازی استاندار البرز صبح امروز در بازدید از محور کرج-چالوس و سد امیرکبیر گفت: سد کرج 90 میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد . این در حالی است که ورودی آب سد کرج 16 متر مکعب است.

استاندار البرز افزود: خروجی سد هم اکنون 32 متر مکعب است و تا محدوده بیلقان 90 میلیون ظرفیت دارد بنابراین هیچ خطری از بابت بروز سیلاب در استان وجود ندارد و خطری روستاهای پایین دست استان را تهدید نمی‌کند.

استاندار البرز افزود: نگرانی در خصوص سرریز سد در البرز وجود ندارد برای این منظور تمهیدات لازم برای مهار سیلاب ها اندیشیده شده است؛ با رهاسازی صورت گرفته در سد امیرکبیر می توان پاسخگوی سیلاب های احتمالی استان البرز بود.

مقام عالی دولت در البرز مطرح کرد: محور کرج-چالوس برای امنیت مسافران تا اطلاع ثانوی مسدود است، همچنین استان البرز آماده ارسال مایحتاج مردم استان های سیل زده است.

لازم به ذکر است، استاندار در ادامه بازدید میدانی از سد کرج بازدیدی از ایستگاه های خدمات رسان به مسافران نوروزی و پایگاه های راهداری، هلال احمر و مرکز اورژانس انجام داد و ضمن تبریک سال نو به تلاشگران این حوزه ها از زحماتشان تقدیر کرد.