آخرین وضعیت سیلاب چهارمحال و بختیاری/همچنان خطر سیل وجود دارد


آخرین وضعیت سیلاب چهارمحال و بختیاری/همچنان خطر سیل وجود دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری در تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهوری گزارش کاملی از نحوه امدادرسانی و مدیریت بحران استان در سیلاب اخیر را ارائه کرد و با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

خروج سامانه بارشی از اواخر وقت امروز / همچنان خطر سیل وجود دارد

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: سامانه بارشی تا غروب در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق غربی اعم از مناطق بافت، چمن گلی و میانکوه اردل و بخش‌های جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به تدریج از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و امید است تا اواخر وقت امروز از سطح استان خارج شود.

مهرداد قطره در گفت گو با خبرنگار ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - اظهار کرد: میزان بارندگی در ۷۲ ساعت گذشته در شهرکرد ۵۱ میلیمتر، بروجن ۷۶ میلیمتر، کوهرنگ ۲۳۹ میلیمتر، لردگان ۱۴۴ میلیمتر، سامان ۶۲ میلیمتر، فرخشهر ۴۷ میلیمتر، بلداجی ۷۸ میلیمتر، دزک ۱۰۰ میلیمتر، اورگان ۷۰ میلیمتر، مالخلیفه ۹۵ میلیمتر، فارسان ۷۵ میلیمتر، اردل ۶۱ ملیمتر، بن ۵۸ میلیمتر و سورشجان ۷۳ میلیمتر بوده است.

وی با بیان این که میزان بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است، افزود: میانگین بارش استان به ۶۶۸ میلیمتر رسیده که میانگین بلند مدت آن تاکنون ۴۸۶ میلیمتر بوده است.

قطره تصریح کرد: سامانه بارشی تا غروب در برخی نقاط استان به ویژه در مناطق غربی اعم از مناطق بافت، چمن گلی و میانکوه اردل و بخش‌های جنوبی استان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و به تدریج از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و امید است تا اواخر وقت امروز از سطح استان خارج شود.

وی ادامه داد: امروز همچنان خطر سیل در برخی مناطق استان به ویژه در منطقه بازفت، چمن گلی و میانکوه اردل وجود دارد.

قطره از ورود سامانه بارشی از شنبه هفته آینده به استان خبر داد و گفت: بارش‌ها از مناطق غربی آغاز خواهد شد و اوج بارش‌ها در روزرهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در تمام نقاط استان خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان بیان کرد: با توجه به انباشت بارش سامانه فعلی و حجم رطوبت موجود در جو، امکان خطر سیل در سامانه پیش رو وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر مطلوب یوده است، گفت: اصلاً انتظار نیست که خشکسالی ۱۰ سال گذشته با یک سال ترسالی جبران شود و تأمین آب سفره‌های آب زیرزمینی به حداقل یک دوره ۱۰ ساله ترسالی نیاز دارد.

رودخانه‌های کارون و زاینده‌رود طغیانی و سیلابی است

استاندار چهارمحال و بختیاری در تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهوری گزارش کاملی از نحوه امدادرسانی و مدیریت بحران استان در سیلاب اخیر را ارائه کرد و با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

به گزارش ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - اقبال عباسی روز سه شنبه در تماس اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری با ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مستقر در کوهرنگ اعلام کرد: میزان بارش‌ها در این شهرستان به بیش از ۲۵۰ میلیمتر رسیده است.

وی یادآور شد: ۳۰ روستای استان در این سیلاب از سکنه خالی شده و مردم به مناطق امن هدایت شده‌اند.

عباسی اعلام کرد: در پی بارش‌ها یک روستا دچار رانش زمین شد که اهالی بلافاصله به مرکز شهرستان کوهرنگ منتقل و در یک مکان امن اسکان داده شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های روز دوشنبه در این استان میزان خروجی آب رودخانه‌های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را ۴ هزار مترمکعب و میزان ورودی آب به رودخانه زاینده رود را ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه عنوان کرد.

وی گفت: در پی این بارش‌ها تاکنون ۷ پل در جاده‌های اصلی این استان و نزدیک به ده‌ها پل در جاده‌های روستایی و فرعی استان زیر آب رفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: سیلاب در این استان تاکنون خسارت جانی نداشته و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران حفظ جان مردم است.

وقوع سیلاب در شهرستان بروجن / میزان خسارت در دست بررسی است

فرماندار بروجن با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

مسعود ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ستاد بحران شهرستان از روز گذشته با چهار تیم از سطح شهرستان بازدید کردند و اکنون در آماده‌‎باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

ملکی تصریح کرد: شب گذشته به دلیل وقوع حادثه احتمالی تعدادی از مردم در بخشی از شهر نقنه منازل خود را تخلیه کرده و در دو مدرسه اسکان یافتند.

وی بیان کرد: در برخی از روستاهای بخش بلداجی که در حوزه تالاب چغاخور قرار دارند و تعدادی از روستاهای حوزه بخش گندمان نیز مانند روستای کُنک، سیف‌آباد، حسین‌آباد سیلاب رخ داده اما خسارت دقیق مشخص نشده است.

فرماندار بروجن خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در سطح شهرستان بروجن تا ساعت هشت صبح امروز حدود ۸۰ میلیمتر بوده است.

وی با بیان این که اوضاع تحت کنترل است و خوشبختانه خسارت جانی وجود نداشته است، گفت: خسارت مالی در حوزه باغات و کشاورزی و … به صورت مکتوب اعلام خواهد شد.

طغیان رودخانه در شهرستان لردگان

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.

برهان حسین‌پور آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش ۱۵۶ میلی‌متری باران در شهرستان لردگان، اظهار کرد: اولویت اصلی حفظ جان مردم در این حوادث بود که خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی را شاهد نبودیم.

وی افزود: بارش‌های اخیر خسارت‌های فراوانی را به زیرساخت‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، شیلات‌ها و خانه‌ها وارد کرده است.

حسین‌پور ادامه داد: با کمک دهیاران، شهرداران و بخشداران ساختمان‌های در معرض خطر و در مسیر مسیل‌ها تخلیه شده و در مساجد و منازل اقوامشان اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه راه ارتباطی تمامی روستاهای شهرستان لردگان باز است.

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش