هشدار اخضر ابراهیمی درباره دخالت بیگانگان در امور داخلی الجزایر


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از رای الیوم؛ ­اخضر ابراهیمی دیپلمات الجزایری با اعلام اینکه ریاست کنفرانس ملی که رئیس جمهور این کشور پیشنهاد کرد، به وی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رای الیوم؛ ­اخضر ابراهیمی دیپلمات الجزایری با اعلام اینکه ریاست کنفرانس ملی که رئیس جمهور این کشور پیشنهاد کرد، به وی واگذار نشده است، درباره دخالت کشورهای بیگانه در امور الجزایر هشدار داد.
این روزنامه که از لندن به روز می شود در یادداشتی نوشت: اخضر ابراهیمی درباره دخالت کشورهای بیگانه برای تاثیرگذاری بر حوادث این کشور، به وخامت اوضاع الجزایر اذعان کرد و گفت:«الجزایر در شرایط سخت و خطرناکی به سر می برد و همه چشم ها به این کشور دوخته شده است».
اخضر ابراهیمی در پیامی که روزنامه لوپوئن چاپ فرانسه آن را منتشر کرد گفت: «پیام وی شامل تحلیل اوضاع الجزایر و ارائه راهکارهایی برای حل وفصل بحران این کشور نیست». ابراهیمی در این نامه بدون اشاره به جزئیات بیشتر، درباره دخالت های کشورهای بیگانه در امور الجزایر هشدار داد.
ابراهیمی درباره کنفرانس پیشنهادی عبدالعزیز بوتفلیقه گفت:« برخی در الجزایر و در خارج از این کشور شایع کرده اند که ریاست این کنفرانس به من پیشنهاد شده است و برخی می گویند ریاست آن را به دست گرفته ام؛ اما هیچ سمت رسمی یا غیر رسمی به من پیشنهاد نشده است».
اخضر ابراهیمی در مقابل تاکید کرد:«مذاکراتی غیر رسمی با برخی احزاب موافق و معارض انجام داده است که البته به اسامی این احزاب اشاره نکرد». اخضر ابراهیمی گفت: وضع کنونی به کسی اجازه نمی دهد به طور یک جانبه درباره رئیس کنفرانس تصمیم گیری کند و همه گروه ها باید با مشارکت در این کنفرانس، درباره رئیس آن به توافق برسند».
پیام ابراهیمی چند ساعت پس از سخنان غیر منتظره حسین خلدون سخنگوی رسمی حزب موسوم به جبهه آزادی بخش ملی حاکم در الجزایر (به عنوان نخستین قدرت سیاسی این کشور) منتشر شد که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دزایر نیوز الجزایر گفته بود:«در شرایط کنونی، همایش ملی بی فایده است و جبهه آزادی بخش ملی تصمیم به بازنگری در موضع خود در برابر این همایش گرفته است زیرا همایش، مشکلات موجود را حل وفصل نمی کند و کسانی که در این همایش هستند منتخب یا نماینده مردم نیستند».
بلافاصله بعد از این سخنان، جبهه آزادی بخش ملی با صدور بیانیه ای ضمن تکذیب «مخالفت با ایده کنفرانس ملی» بر پایبندی به نقشه راه عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور الجزایر برای انجام اصلاحاتی با هدف خروج از بحران فعلی الجزایر تاکید کرد.
بوتفلیقه یازدهم مارس در پیامی از نقشه راهی برای مرحله انتقالی خبر داد که با مخالفت گسترده مردمی مواجه شد، اساس نقشه راه مذکور، برگزاری کنفرانس ملی جامع و مستقل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو