نخست وزیر پاکستان از کشف ذخایر نفتی جدید در این کشور خبر داد


نخست وزیر پاکستان از کشف ذخایر نفتی جدید در این کشور خبر داد

تهران - ایرنا - نخست وزیر پاکستان ضمن ابراز امیدواری به بی نیازی کشورش به واردات نفت از کشف ذخایر نفتی جدید در جریان حفاری های تازه شرکت های خارجی در آب های ساحلی کراچی خبر داد.

'عمران خان' در گفت و گو با تلویزیون 'جیو' پاکستان گفت که با توجه به ذخایر نفتی کشف شده در آب های کراچی، پاکستان نیاز به واردات نفت نخواهد داشت .
او افزوده است که به زودی اخبار بهتری را در رابطه با کشف این ذخایر که آن را عظیم خوانده با مردم در میان خواهد گذاشت و ابراز امیدواری کرده است که این ذخایر به حدی عظیم باشد که نیاز پاکستان را به انرژی بر طرف کند.
بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی ، گروهی از شرکت های چند ملیتی در 14 ژانویه امسال ، به منظور کشف نفت و گاز شروع به حفاری اکتشافی در آب های ساحلی در فاصله 230 کیلومتری کناره ساحل کراچی کردند.
شرکت آمریکایی اکسون موبیل در دسامبر 2018 میلادی پیش از این اعلام کرده بود که پس از حدود سه دهه ، بار دیگر در بازار انرژی پاکستان سرمایه گذاری می کند.
پاکستان پس از 9 سال وقفه دوباره شروع به حفاری برای کشف ذخایر گاز و نفت در آب های عمیق با هزینه تقریبی 100 میلیون دلار کرده است.
یک مقام پاکستانی در ژانویه امسال گفته بود ، ذخایر گازی پاکستان ، 9 تریلیون فوت مکعب تخمین زده می شود.
پاکستان حدود 15 تا 20 درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق اکتشاف و تولید گاز و نفت داخلی و باقی این نیاز را از طریق واردات تامین می کند.
آساق**1088**1104**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد