رونق تولید از مولفه‌های اساسی خود کفایی است


رونق تولید از مولفه‌های اساسی خود کفایی است

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: تولید از مولفه‌های اساسی و اصلی خود کفایی و استقلال یک کشور و جامعه است که برای پشت سر گذاشتن این مرزها باید در زمینه تولید به رونق برسد.

شعبان سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، با اشاره به شعار سال 98 توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: برای به رونق رسیدن تولید در جهان امروز بایستی به مولفه‌ها و عوامل موثر در رونق تولید توجه ویژه‌ای کرد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان، از مهم‌ترین عوامل رونق تولید در جامعه هستند، افزود: اگر تولیدکنندگان می‌خواهند رونقی در بازار صورت بگیرد باید بعد از افزایش کیفیت و تولید کالای با کیفیت در تلاش باشند که هزینه‌ها را کاهش دهند.

سپهر، یکی دیگر از عوامل موثر در رونق تولید را قانون گذاران دانست و بیان کرد: باید قانونی در مراکز قانون‌گذاری به تصویب برسد که موجب تسهیل در روند رونق تولید باشد.

وی افزود: مجریان و دستگاه‌های اجرایی کشور نیز باید با تسهیل‌گری قوانین مصوب، دستگاه‌های قانونگذاری را در اجرایی شدن و تولید پر رونق تر کمک کنند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: بانک‌ها نیز در رونق تولید می‌توانند موثر باشند که به عنوان تسهیل‌گر و کمک کننده تولید را رونق بدهند و مانع تولید نشوند.

سپهر عنوان کرد: در این راستا فرهنگ جامعه باید به سویی برود که توجه ویژه‌ای به کالای ایرانی و خرید آن داشته باشند، البته باید تولیدکنندگان کالای با کیفیت و قیمت تمام شده را روانه بازار کنند.

وی در ادامه ذکر کرد: در شرایط فعلی کشور، عواملی دیگری می‌تواند موثر باشد از جمله برنامه‌ریزی درست برای مقابله با تحریم‌های موجود در عرصه جهانی و بین المللی، که باید تدابیر لازم در این خصوص به نحوی باشد که در این شرایط سخت اقتصادی به رونق تولید کمک کند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: با توجه به اینکه امروز کشورمان در محاصره شدید اقتصادی استکبار جهانی است انتخاب شعار رونق تولید بهترین راهکار و ایده برای مقابله با مشکلات است .

سپهر خاطرنشان کرد: در صورت اجرابی نشدن این شعار عواملی از جمله وابستگی به بیگانگان، افزایش بیکاری و افزایش قیمت‌ در کشور ایجاد و موجب رکود در این شرایط شده که بزرگ ترین مانع رشد و توسعه هر جوامع و کشوری است.

وی در پایان یادآور شد: رونق تولید موجب استقلال کشور از بیگانگان و دشمنان خواهد شد در واقع همه باید در تلاش باشند که این شعار در جامعه جایگاه واقعی خودش را پیدا کند و اجرایی شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس