دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان تخریب محیط زیست خط قرمزی ندارد


دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان تخریب محیط زیست خط قرمزی ندارد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: دستگاه قضایی این استان در برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفان تخریب محیط زیست به ویژه در حریم و بستر دریا، هیچ‌گونه خط قرمزی ندارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین اکبری با تاکید بر برخورد قاطع و بدون اغماض با اشکال مختلف تخریب محیط زیست به ویژه در حریم و بستر دریا، اظهار کرد: دستگاه قضایی در برخورد قاطع و بدون مرز با این موارد هیچ‌گونه خط قرمزی ندارد.

وی با اشاره به گزارش مدیرکل آب و فاضلاب استان هرمزگان در خصوص تسریع در عملیات بازسازی تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس، از بررسی ابعاد فنی و قانونی آلودگی دریا توسط شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری تصریح کرد: آلودگی دریا پدیده‌ای است که موجب شده تا این منبع خدادادی در معرض خطر جدی و فاجعه زیست محیطی قرار گیرد و با وجود اقدامات گسترده در جهت بازسازی تصفیه خانه فاضلاب و استاندارد سازی پساب‌ها بر اساس شاخص‌های محیط زیست، ولی همچنان ضرب الاجل دستگاه قضایی برای متولیان امر وجود دارد و تا رفع کامل نواقص موجود ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات عید نوروز ضرورت دارد؛ به منظور صیانت از حقوق بیت المال و حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی، پیشگیری در اولویت قرار گیرد و اکیپ‌های گشت حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بیش از پیش مراقب افراد سودجو و زمین خواران باشند، زیرا پس از دست اندازی متجاوزین، طرح موضوع در مراجع قانونی و تخریب مستحدثات ایجاد شده، هزینه‌های گزافی به مردم و نظام تحمیل می‌کند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟