به گزارش خبرنگار برنا از خرمشهر، نورالله اسعدی مدیرکل بندر و‌دریانوردی خرمشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: از چند روز گذشته با توجه به بارش های اخیر و باز شدن دریچه های سدها در بالا دست، میزان آب رودخانه کارون در بخش پایین دستی آن یعنی خرمشهر به شکل کم سابقه ای افزایش یافته است که این موضوع لزوم رعایت ایمنی گشت های آبی و دریایی و ایجاد محدودیت های ابلاغی را موجب شده است.

او با اشاره به استانداردهای اصول ایمنی ابلاغی از سوی سازمان بنادر برای جلوگیری از حوادث احتمالی، گفت: با توجه به افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن رودخانه‌های اروند و کارون، از روز گذشته تردد شناورهای تفریحی و مسافری در آبراه اروند و کارون ممنوع شده است.

اسعدی با بیان اینکه اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با توجه به شرایط آب و هوایی موجود تمام تمهیدات لازم را اندیشیده و تمام امکانات خود را برای افزایش نظارت های لازمه به کار بسته است، افزود: صاحبان شناورها تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط جوی به هیچ عنوان اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده با آنها برخورد قانونی می شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خرمشهردر پایان اضافه کرد: خوشبختانه با حضور شبانه روزی همکاران امداد و نجات دریایی، هیچ حادثه ای در آبراه اروند و کارون رخ نداده است و ضمن آماده باش کامل تا پایان شرایط اضطراری به این روند ادامه می دهیم.