هدست واقعیت مجازی Reverb شرکت HP رقیبی سرسخت برای Vive Pro


هدست واقعیت مجازی Reverb شرکت HP رقیبی سرسخت برای Vive Pro

شرکت HP هدست واقعیت مجازی Reverb را به‌زودی روانه‌ی بازار خواهد کرد. این هدست با قیمت متعادل 600 دلاری و قابلیت‌های مطلوب و وزن سبک، رقیبی سرسخت برای Vive Pro شرکت HTC خواهد بود.

این روزها پیداکردن هدست واقعیت مجازی مرغوب با مشخصاتی بهتر از اکولوس ریفت و Vive شرکت HTC که قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز داشته باشد، کار ساده‌ای نیست. درحالی‌که هدست HTC Vive Pro تصویر بسیار باکیفیتی ارائه می‌کند، گجتی نسبتا گران‌قیمت است. خود این هدست به‌تنهایی برچسب قیمت ۸۰۰ دلاری خورده و برای خریدن باندل کامل همراه‌با کنترلرها و سایر تجهیزات موردنیاز، هزینه‌ای جداگانه باید پرداخت کرد.

آخرین هدست واقعیت مجازی ساخت شرکت HP اگرچه برای بازار مصارف تجاری در نظر گرفته شده، شاید بتواند جایی در سبد مصارف عام نیز پیدا کند. هدست Reverb Virtual Reality Professional Edition قرار است تمرکز خود را بر بخش‌هایی قرار دهد که فناوری واقعیت مجازی تا‌به‌امروز در آن موفق عمل کرده است. این بخش همان بازارهای تجاری است. باوجوداین، برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی نسخه‌‌ی تقریبا مشابه خانگی از این فناوری برای عموم در‌حال‌انجام است.

هدست واقعیت مجازی Reverb شرکت HP رقیبی سرسخت برای Vive Pro

با ۵۹۹ دلار هزینه برای خریدن نسخه‌ی مصارف عام این هدست واقعیت مجازی شرکت HP به امکانات زیادی دست خواهید یافت. رزولوشن پایه در هر دو نمایشگر ۲.۸۹ اینچی از نوع LCD این هدست واقعیت مجازی ۲۱۶۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است که در‌مقایسه‌با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۶۰۰ ارائه‌شده در هدست Vive میزان درخورتوجهی است. هرکسی که هدست واقعیت مجازی جدید Reverb را آزموده، بر وزن سبک و راحتی آن روی صورت تأکید کرده است. نسخه‌ی مصارف عام این گجت با ماسک صورت پارچه‌ای شست‌وشوشدنی ارائه خواهد شد و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی نمایشگر‌های آن با محصولات اکولوس و HTC مقایسه‌شدنی است. شرکت HP در این هدست، واقعیت مجازی موضع مطلوب یا Sweet Spot نمایشگرها را به‌خوبی تنظیم و برای بهبود میدان دید از لنزهای مربع‌شکل با گوشه‌های گرد استفاده کرده است.

جان لودویگ، یکی از مدیران پروژه HP، در گفت‌گو با وب‌سایت Tom's Hardware دراین‌باره می‌گوید:

در این هدست، به طراحی نامتقارن روی آوردیم؛ چراکه به ما اجازه می‌دهد میدان دید (FOV) برای هر چشم را کاهش دهیم. بدین‌ترتیب وضوح تصویر و موضع مطلوب (Sweet Spot) به میزان ۳۳ درصد افزایش می‌یابد. در این حالت، ما تصویر دو چشم را ترکیب کرده‌ایم. میدان دید دوچشمی (Binocular) در این هدست برای هر دو چشم از ۱۱۰ به ۱۱۴ درجه رسیده است؛ ولی توانسته‌ایم وضوح را افزایش دهیم؛ چراکه میدان دید به‌ازای هر چشم کاهش یافته است.

کنترلرها در این باندل همچنان مبتنی بر بلوتوث است و طراحی اولیه‌ی آن‌ها تغییر چندانی نکرده است. وضعیت ضعیف پشتیبانی کامپیوترهای PC از بلوتوث و بهره‌مندنبودن بسیاری از آن‌ها از امکان بلوتوث، HP را به ایجاد تغییر در طراحی هدست جدید متقاعد کرده است؛ بدین‌ترتیب، کنترلرها این‌بار با هدست هم‌گام می‌شود و نه با PC.

بازخوردهای کاربران درباره‌ی این هدست مثبت بوده است. گزارش‌ها اولیه حاکی از آن است که HP Reverb نیمی از وزن Vive Pro را دارد. کاهش وزن هدست واقعیت مجازی امکان پوشیدن آن را برای زمان‌های طولانی‌تر ساده‌تر می‌کند.

هدست واقعیت مجازی Reverb شرکت HP رقیبی سرسخت برای Vive Pro

این واقعیت که شرکت HP با این هدست به‌وضوح بازارهای تجاری را هدف قرار داده، در ترکیب با قیمت نسبتا گرانش گویای آن است که مصرف‌کنندگان معمولی نباید انتظار کاهش قیمت چندانی از این محصول به‌عنوان هدست واقعیت مجازی برای کامپیوترهای حرفه‌ای داشته باشند. همچنان مشخص نیست بازار مصارف عام در حوزه‌ی واقعیت مجازی درمقایسه‌با وضعیت اولیه‌ی خود اکنون چقدر ظرفیت دارد. باوجوداین، ارائه‌ی این هدست به‌وسیله‌ی شرکت HP گامی رو‌به‌جلو در حوزه‌ی واقعیت مجازی برای افزایش کیفیت تصویر و سطح عملکرد کلی در رده‌ی قیمتی پایین‌تر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا