سرویس اشتراکی اپل نیوز پلاس با ارائه 300 مجله معرفی شد


سرویس اشتراکی اپل نیوز پلاس با ارائه 300 مجله معرفی شد

اپل دقایقی پیش، سرویس اشتراکی اپل نیوز پلاس را با ارائه‌ی 300 مجله‌ و تعدادی از روزنامه‌های مشهور معرفی کرد.

یک سال پس از تصاحب سرویس خبری Texture و ادغام بسیاری از کارکنان آن با تیم اپل نیوز، کوپرتینونشین‌ها امروز طی رویدادی موسوم به Show Time در سالن «استیو جابز» نسخه‌ای تغییرنام‌یافته از این سرویس را با نام اپل نیوز پلاس به‌عنوان سرویسی با ماهیت خبری و کارکرد مشابه نتفلیکس معرفی کردند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل می‌گوید اپل نیوز با روزانه بیش از ۵ میلیارد مقاله‌ی مطالعه‌شده، مقام نخست را در بین اپلیکیشن‌های خبری را دارد. بدین ترتیب شرکت متبوع کوک سرویس جدید را راه‌اندازی کرده است که ماهانه به کاربران امکان دسترسی به انتشارات جدیدی می‌دهد که به‌گفته‌ی راجر رازنر، در حال حاضر تعداد آن‌ها به ۳۰۰ مجله می‌رسد. سرویس جدید، علاوه‌بر مجله‌، روزنامه‌های منتخبی همچون وال‌استریت ژورنال ارائه خواهد داد.

سرویس ۶ ساله‌ی تکسچر تا پیش از تصاحب‌شدن به‌دست اپل، امکان دسترسی نامحدود به بیش از ۲۰۰ مجله با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار را به کاربر می‌داد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، اپل سرویس تغییرنام‌یافته را نیز با همین برچسب قیمتی ارائه می‌دهد؛ بدین ترتیب ۵۰ درصد از مبلغ یادشده سهم اپل خواهد بود و باقی آن براساس میزان استقبالی که از هر مقاله می‌شود، بین انتشارات توزیع خواهد شد.

به‌لطف ادغام‌شدن با iOS و macOS، اپل نیوز اپلیکیشنی محبوب بین کاربران آیپد، آیفون و مک محسوب شده و به بستری پرمخاطب برای ارائه‌ی داستان‌های خبری بدل شده است؛ اما با وجود آنکه اپل به انتشارات مختلف امکان در اختیار داشتن ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از تبلیغات خودشان را می‌دهد و در برخی مواقع مبلغی را نیز برای دسترسی به محتوای خبری شخص‌ثالث می‌پردازد، آن‌ها کماکان از سطح درآمد حاصل از اپل نیوز و حق اشتراک پایین برای برندشان ناراضی هستند.

اپل نیوز و اپل نیوز پلاس نخستین تلاش‌های اپل برای بازتعریف مفهوم خبرنگاری در عصر پس از مجله‌های چاپی نیست. در سال ۲۰۱۰ کوپرتینونشین‌ها از نسخه‌ی ابتدایی آیپد به‌عنوان ناجی صنعت روبه‌زوال روزنامه و مجله یاد می‌کردند و حتی در اکتبر سال ۲۰۱۱، از یک پوشه‌ی تجمیع انتشارات مختلف موسوم به Newsstand نیز پرده برداشتند. اپل همچنین در سال ۲۰۱۴، یک پلتفرم ایجاد مجله‌ی دیجیتال موسوم به Prss را تصاحب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیشگیری از دیابت با این میوه