اپل کارت معرفی شد؛ عزم راسخ کوپرتینویی‌ها برای تحول در کارت‌های اعتباری


اپل کارت معرفی شد؛ عزم راسخ کوپرتینویی‌ها برای تحول در کارت‌های اعتباری

اپل سرویس مالی جدید خود به‌نام Apple Card را رونمایی کرد. این سرویس با هدف تحول در سیستم‌های پرداخت اعتباری طراحی شده است.

کاربران آیفون (iPhone) در نقاط مختلف جهان، امروزه از سرویس‌هایی همچون Apple Wallet و Apple Pay و Apple Pay Cash استفاده می‌کنند. قطعا عرضه‌ی کارتی اعتباری با برند محبوب آن‌ها می‌تواند قدم بعدی برای وفادارکردن هرچه‌بیشتر باشد. کوپرتینویی‌ها در جریان رویداد امشب، همکاری با گلدمن ساکس، بانک بزرگ آمریکایی را اعلام کردند که درنتیجه‌ی آن، سرویسی جدید به‌نام Apple Card به کاربران عرضه خواهد شد.

راهکار پرداخت جدید اپل (Apple) با این ادعا معرفی شد که تجربه‌ی استفاده از کارت‌های اعتباری را برای مشتریان بهبود دهد. سخن‌گوی اپل از عبارت «رویکرد سالم‌تر در پرداخت» برای سرویس جدید شرکت استفاده کرد. در تعریف رویکرد سالم‌تر اپل، می‌توان به امکاناتی همچون فهرست شفاف‌تر از تراکنش‌ها و دسته‌بندی‌های منظم‌تر و کاربرپسندتر هزینه‌ها اشاره کرد.

اپل‌کارت با هدف تکمیل سرویس‌های کنونی اپل در پرداخت طراحی شد. به‌علاوه، با اضافه‌شدن آن قابلیت به راهکارهای پرداختی مشتریان آیفون و دیگر دستگاه‌ها، کارت‌های اعتباری قدیمی که در اپلیکیشن Wallet بودند، به‌مرور جایگزین خواهند شد.

اگرچه هدف اصلی اپل از معرفی سرویس جدید افزایش سهم از هزینه‌‌های پرداختی مشتریان است، فشار اصلی آن، بر رقبای ارائه‌کننده‌ی خدمات پرداخت وارد خواهد شد. به‌علاوه، معرفی اپل‌کارت افراد بیشتری نیز به عضوشدن در سیستم‌های پرداختی اعتباری تشویق می‌کند.

سخن‌گوی اپل در مراسم رونمایی اپل‌کارت گفت در هربار خرید با استفاده از آن سرویس، ۲ درصد از هزینه‌ی خرید به‌صورت پول نقد به‌نام Daily Cash به‌ حساب کارت اعتباری اپل کاربر بازمی‌گردد. به‌علاوه، خریدهایی که از فروشگاه‌های فیزیکی و اپلیکیشن‌های اختصاصی اپل با استفاده از اپل‌کارت انجام شود، ۳ درصد جایزه یا همان بازگشت وجه نقد برای کاربر به‌همراه خواهد داشت.

مزایایی که اپل به‌صورت بازگشت وجه به کاربران می‌دهد، باعث افزایش فورش محصولات خود شرکت هم می‌شود. آن مزایا مشتری را تشویق می‌کند تا هزینه‌ی محصول را کاملا و یک‌باره پرداخت کند و به‌دنبال تخفیف‌های متفرقه نباشد.

پیش‌از‌این، سرویس اختصاصی اپل‌پِی (Apple Pay) به‌عنوان راهکاری مفید برای اتصال عرضه‌کنندگان کارت‌های اعتباری و خرده‌فروشان شناخته می‌شد. آن ابزار اعتبارسنجی کاربران را با سرعت سریعی انجام می‌داد و خریدها به‌صورت بی‌سیم و به‌راحتی انجام می‌شدند. اپل سهم کوچک از هر خرید را به‌‌دلیل همان اعتبارسنجی بیومتریک برداشت می‌کرد. اکنون و با عرضه‌ی اپل‌کارت، سهم کوپرتینویی‌ها از خرید بیشتر خواهد شد؛ چراکه خودشان وظیفه‌ی ارائه‌ی کارت اعتباری و مدیریت ارتباط با مشتری و کنترل تراکنش‌ها را هم متقبل شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند